//
کدخبر: ۴۴۷۷۷۵ //

ترکیبی شگفت انگیز برای چربی سوزی شکم و پهلو: زنجبیل و چیا! + نحوه تهیه

زنجبیل و چیا در کنار سبک زندگی سالم، رژیم غذایی متعادل و ورزش به آب شدن چربی شکم و پهلو کمک می کند.

ترکیبی شگفت انگیز برای چربی سوزی شکم و پهلو: زنجبیل و چیا! + نحوه تهیه
به گزارش فرتاک نیوز،

زنجبیل و چیا می تواند به طور طبیعی چربی های سرسخت شکم را آب کند، به مدیریت بهتر وزن کمک کند و همچنین به بهبود کلی ایمنی و سلامت متابولیک کمک کند.

زنجبیل و چیا و تاثیر آن بر چربی شکم

 زنجبیل و چیا موجب می شود، چربی شکم ، که به عنوان چربی احشایی نیز شناخته می شود و بدون شک یکی از سفت ترین و همچنین خطرناک ترین رسوب چربی ها در بدن است که باعث ایجاد چند اختلال و بیماری در سبک زندگی مانند دیابت، بیماری های قلبی، PCOS و کبد چرب شود، کاهش یابد.

فواید گوارشی زنجبیل

فواید گوارشی زنجبیل با افزایش تولید آنزیم های گوارشی به هضم کمک می کند، که به تجزیه بهتر غذا کمک می کند. بهبود هضم می تواند نفخ و ناراحتی را کاهش دهد و باعث می شود شکم صاف تر به نظر برسد. تقویت متابولیسم زنجبیل حاوی ترکیباتی مانند جینجرول و شوگائول است که خاصیت ترموژنیک دارند.

این بدان معناست آنها کمی میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهند و منجر به کالری سوزی بیشتر در طول روز شود. با این حال، این اثر معمولاً کم است و جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیست. کنترل اشتها در برخی مطالعات نشان داده شده است هم دانه چیا و هم زنجبیل به سرکوب اشتها کمک می کنند. احساس سیری طولانی تر منجر به کاهش کالری دریافتی می شود که به کاهش وزن کمک می کند، از جمله کاهش چربی در ناحیه شکم.

فواید گوارشی دانه چیا

محتوای فیبر دانه چیا سرشار از فیبر محلول هستند که در صورت مخلوط شدن با مایع، قوام ژل مانندی ایجاد می کند. این ژل می تواند تخلیه معده را کاهش دهد، احساس سیری را تقویت کرده و کالری دریافتی را کاهش دهد. تنظیم قند خون هم زنجبیل و هم دانه چیا به تثبیت سطح قند خون کمک می کنند. نوسانات قند خون منجر به هوس و پرخوری به خصوص غذاهای شیرین و پر کالری می شود که به افزایش وزن و تجمع چربی شکم کمک می کند.

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و چیا در خانه

عناصر:

1 قاشق غذاخوری دانه چیا

1 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

3 لیوان آب مرحله

مرحله اول

 در یک لیوان یا شیشه، دانه های چیا، زنجبیل رنده شده و آب را با هم ترکیب کنید. خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم

اجازه دهید مخلوط حدود 10 تا 15 دقیقه بماند تا دانه های چیا آب را جذب کنند و قوام ژل مانندی به خود بگیرند.

مرحله سوم

در صورت تمایل، می توانید برای طعم دادن، کمی آب لیمو یا قطره ای عسل اضافه کنید. قبل از نوشیدن دوباره هم بزنید. توجه داشته باشید نوشیدنی زنجبیل چیا به بهبود سلامت گوارش و همچنین افزایش متابولیسم کمک می کند، اما در صورت وجود بیماری های زمینه ای، قبل از افزودن این نوشیدنی به رژیم غذایی، به دنبال راهنمایی پزشکی باشید

منبع: خط سلامت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان