//
کدخبر: ۴۴۸۱۶۲ //

راز پرابهام جسد پیرمرد در خانه ویلایی؛ آیا سارق سابقه‌دار او را کشته است؟

مردی سابقه‌دار که به عنوان مظنون در قتل پیرمردی تنها و سرقت از خانه او بازداشت شده، ادعا می‌کند بی‌گناه است. با این حال سرنخ‌هایی علیه وی وجود دارد که باعث شده تحقیقات در این خصوص ادامه پیدا کند.

راز پرابهام جسد پیرمرد در خانه ویلایی؛ آیا سارق سابقه‌دار او را کشته است؟

این مرد که به تازگی از زندان آزاد شده و سوابق متعددی دارد، به سرقت و دخالت در مرگ پیرمردی متهم است که جسدش اواخر اسفند سال گذشته پیدا شد.

جسد مقتول 70 ساله زمانی در خانه ویلایی‌اش پیدا شد که برادرزاده‌های پیرمرد به غیبت طولانی او مشکوک شدند و تصمیم گرفتند به او سر بزنند تا هم حالش را بپرسند و هم اگر کمکی نیاز دارد کاری برایش انجام دهند. به همین دلیل آنها به خانه‌ای ویلایی عموی خود در حوالی میدان فردوسی رفتند اما کسی در را باز نکرد. به این ترتیب‌ برادرزاده‌های نگران، سراغ عموی خود را از همسایه گرفتند. همسایه‌ها هم گفتند چند وقتی می‌شود که از پیرمرد تنها بی‌خبر هستند حتی او را در حال تردد هم ندیده‌اند.

بی‌خبری همسایه‌ها بر نگرانی برادرزاده‌ها افزود. آنها با شکستن در خانه وارد محل زندگی پیرمرد شدند و در اولین نگاه به هم ریخته زیاد اثاثیه را دیدند. از پیرمرد خبری نبود و حتی در همان نگاه اول مشخص بود برخی از وسایل ارزشمند خانه عمویشان سر جایش نیست. آنها در ادامه جست‌وجو به اتاق‌های خانه رفتند و جسد عموی خود را در یکی از  اتاق‌ها زیر انبوهی از توده لباس پیدا کردند.

پس از آن ماموران پلیس پایتخت از ماجرا مطلع شدند و تحقیقات کارآگاهانی آغاز شد. کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه اولیه زمان تقریبی مرگ مرد مسن را حدود 20 رو قبل از کشف جسد تخمین زدند و به دلیل مدت زمانی که از مرگ گذشته بود نتوانستند علت اصلی فوت را تشخیص دهند.

در ادامه به دستور بازپرس شفیعی اموال سرقتی احتمالی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد کتاب‌های قدیمی، وسایل ارزشمند و سند ویلا از مهم‌ترین چیزهایی هستند که به سرقت رفته‌اند. همچنین ماموران اداره دهم پلیس آگاهی که بخشی از تحقیقات را ب عهده داشتند در تحقیقات محلی پی بردند چند روز قبل از کشف جسد خودرویی که سه سرنشین داشت به خانه مقتول رفت و آنها وسایلی را از خانه با خود بردند. به این ترتیب احتمالا دخالت آن سه نفر در قتل مرد 70 ساله قوت گرفت و با کمک همسایه‌ها چهره‌نگاری مظنونان احتمالی آغاز و در نهایت مردی سابقه‌دار به عنوان یکی از سارقان شناسایی شد. این فرد جرایم مختلف سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه را در کارنامه خود داشت.

با بدست آمدن این سرنخ تحقیقات ادامه یافت تا اینکه بررسی‌های جنایی به بازداشت این مظنون منجر شد. او که تازه از زندان آزاد شده است از سوی همسایه‌ها به عنوان یکی از سه نفری که وسایلی را از خانه پیر مرد خارج کرده‌ شناسایی شد، اما خودش منکر دخالت در مرگ و سرقت از پیرمرد است. در حال حاضر این مرد در بازداشت است تا تحقیقات جنایی از سوی ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه یابد.

منبع: سایت جنایی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان