//
کدخبر: ۶۶۵۰۷ //

ژاپن سفارتش را به بیت المقدس منتقل نخواهد کرد

«تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن که به خاورمیانه سفر کرده است، سه شنبه شب در اردن گفت: ژاپن سفارتش را از تل آویو به بیت المقدس منتقل نخواهد کرد.«تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن که به خاورمیانه سفر کرده است، سه شنبه شب در اردن گفت: ژاپن سفارتش را از تل آویو به بیت المقدس منتقل نخواهد کرد.

ژاپن سفارتش را به بیت المقدس منتقل نخواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش تارنمای اینترنتی روزنامه «الغد» چاپ اردن، وزیر امورخارجه ژاپن این اظهارات را در دیدار با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود در امان عنوان کرده است.

 

کونو همچنین با اشاره به این که کشورش مساله قدس را از مواردی می داند که سرنوشت آن باید در مذاکرات مستقیم میان دوطرف اسرائیلی و فلسطینی حل و فصل شود، افزود: ژاپن از تشکیل دو کشور مستقل و تلاش برای تحقق این مهم حمایت می کند.

 

وزیر امورخارجه اردن نیز بار دیگر با مردود دانستن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت:باید به قطعنامه های بین المللی که هرگونه تصمیم یکجانبه برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی موجود در سرزمین های اشغالی را باطل و ظالمانه می داند، پایبند بود.

الصفدی بر ضرورت تلاش مجامع بین المللی برای حل نزاع اسرائیل و فلسطین درچارچوب تشکیل دو کشور مستقل تاکید کرد و گفت: این مساله باید ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به مرکزیت قدس شریف باشد.

 

بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید که از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، دوشنبه گذشته (27 آذرماه) به قطعنامه پیشنهادی مصر در مخالفت با تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای موافق داد.

این قطعنامه با وجود رای مثبت 14 کشور از مجموع 15 عضو شورای امنیت، با وتوی آمریکا روبه رو شد و به تصویب نرسید.

 

ژاپن همچنین به قطعنامه مشابهی که پنجشنبه گذشته (30آذر96) در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد، نیز رای مثبت داده بود.

 

این قطعنامه که الزام آور نیست، با 128 رای موافق، 9 رای مخالف و 35 رای ممتنع به تصویب رسید.

سرزمین های اشغالی از 15 آذرماه که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، صحنه درگیری میان فلسطینی های معترض و ارتش رژیم صهیونیستی است.

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

 

شورای امنیت سازمان ملل دسامبر 2016 قطعنامه ای را تصویب و در آن تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای پیش از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر آن که طرف های درگیر در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان