//
کدخبر: ۴۳۵۲۵۱ //

وزیر کشور فرانسه تهدید به ترور شد

فرد یا افرادی با ارسال پیامی به سایت وزارت کشور فرانسه، «جرالد دارونین» را به ترور با گلوله تهدید کردند.

 وزیر کشور فرانسه تهدید به ترور شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه بی.اف.ام. تی وی شامگاه پنج شنبه (۹ آذر) خبر داد که در روزهای اخیر «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه پس از اعلام تمایل خود برای «انحلال چند گروه کوچک راست افراطی» تهدید به مرگ شده است.

به گفته این شبکه، تهدید کنندگان از طریق بخش «ارتباط با ما» در سایت وزارت کشور فرانسه، «جرالد دارونین» را به قتل تهدید کرده‌اند و وزیر کشور نیز اعلام کرده قصد شکایت از تهدید کنندگان را دارد.

وب سایت «فرانس اینفو» نیز گزارش داد که این تهدیدها از سوی گروههای «راست افراطی» صورت گرفته است. تهدید کنندگان در این پیام خطاب به وزیر کشور فرانسه نوشته‌اند: «می‌خواهم به تو هشدار بدهم که ما تو را از بین خواهیم برد؛ تو از پرچم کشورت دفاع نمی‌کنی، [هرچند] پلیس دور و اطراف تو را پوشانده است اما هرگز نمی‌تواند جلوی گلوله را بگیرد».

در ادامه این پیام تهدیدآمیز آمده است: «وزیر دروغگو، به تو هشدار می‌دهم، هر ثانیه که می‌گذرد، عمرت کوتاه‌تر می‌شود».

این تهدیدات پس از آن صورت می‌گیرد که «جرالد دارونین» سه شنبه هفته گذشته، پس از افزایش فعالیت تعدادی از گروههای راستگرای افراطی گفت که قصد دارد سه گروه کوچک راستگرا را منحل کند.

در ماه سپتامبر نیز «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، چند هفته بعد از دور جدید ناآرامی‌ها در این کشور و اعتراضات خشونت‌آمیز به عملکرد خشن پلیس و نیروهای امنیتی این کشور،  به وجود مشکلات امنیتی بسیار در این کشور اذعان کرد.

ماکرون در این‌باره توضیح داد: «نیاز به امنیت و نظم در سراسر کشور وجود دارد. در سال‌های اخیر تعداد افسران پلیس را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم و امروز به دلیل عدم حضور کافی [ژاندارم‌ها] همه جا مشکلات امنیتی داریم».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان