//
کدخبر: ۴۲۹۷۶۲ //

راهپیمایی شبانه فرانسوی‌ها در حمایت از ساکنان غزه

شهر پاریس، پایتخت فرانسه شامگاه جمعه شاهد تظاهرات شبانه‌ای در حمایت از نوار غزه بود که این روزها با نقض فاحش تمامی منشورهای بین‌المللی و انسانی، هدف حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.


راهپیمایی شبانه فرانسوی‌ها در حمایت از ساکنان غزه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شامگاه جمعه تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف فرانسه از جمله پاریس به خیابان‌ها آمدند تا از ساکنان نوار غزه که در معرض حملات شدید، کشتار، قطع اینترنت و برق، نابودی تمامی نمودهای زندگی و مسدود کردن تمامی منابع اطلاع‌رسانی درباره واقعیت‌ها و کشتارها و جنایت جنگی قرار دارند، اعلام حمایت کنند.

پیشتر مسؤولان فرانسوی برگزاری تظاهراتی برای حمایت از فلسطینی‌ها را که با دعوت چند انجمن، اتحادیه و تشکل سیاسی قرار بود امروز شنبه در پاریس برگزار شود، ممنوع اعلام کردند.

این در حالی است که خبرنگار روسیا الیوم مستقر در نوار غزه درباره تحولات میدانی در غزه گزارش داد، جنگنده‌های صهیونیست حمله بزرگ و شدیدی را علیه تمامی مناطق نوار غزه آغاز کردند که باعث قطع شبکه ارتباطات غزه شده است.

جنبش حماس نیز عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده و شبکه ارتباطات و اینترنت در این منطقه قطع شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه هشدار داد، در صورتی که تغییری اساسی ایجاد نشود، ساکنان غزه سیل بی‌سابقه‌ای از فجایع انسانی را متحمل خواهند شد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر توسط جنبش حماس، نوار غزه با حملات شدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواجه است که در نتیجه آن هزاران فلسطینی شهید و زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۷۴۱۵ تن رسیده که از این تعداد ۳۰۳۸ تن کودک و ۱۷۲۶ تن زن و ۴۱۴ تن سالمند بودند، همچنین تعداد زخمی‌های این حملات نیز به حدود ۲۰ هزار تن رسیده و علاوه بر آن حدود ۲۰۰۰ تن نیز زیر آوارها مفقود هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان