//
کدخبر: ۳۵۴۰۰۸ //

بلینکن: اوکراین دست برتر در مذاکرات با روسیه را خواهد داشت

وزیر خارجه آمریکا معتقد است با وضع تحریم علیه روسیه، می توان جنگ و درگیری در اوکراین را پایان داد.

بلینکن: اوکراین دست برتر در مذاکرات با روسیه را خواهد داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را تسریع می بخشد.

«آنتونی بلینکن» امروز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا ارسال سلاح به اوکراین را سرعت می دهد تا در مذاکرات با روسیه، کی یف دست برتر را داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا با مباهات به جنگ افروزی واشنگتن و متحدانش در ارسال سلاح به اوکراین گفت اوکراین با شجاعت و به کمک حمایت های بشردوستانه و نظامی آمریکا و دیگر اعضای ناتو به مبارزه ادامه می دهد.

بلینکن درادامه به تحلیل نیات روسیه از جنگ اوکراین پرداخت و اعلام کرد: پوتین می خواست با حمله به اوکراین، اروپا را تجزیه کند، اما عکس این موضوع رخ داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: یادآور می شویم از هر وجب از کشورهای ناتو دفاع خواهیم کرد و برای توقف هرگونه تجاوز تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گریزی به مسئله بسط ناتو داشت و گفت درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به این پیمان نظامی هنوز در دست بررسی است واین کشور از پیوستن آنها به ناتو حمایت می کند.

بلینکن همچنین بهترین راهکار برای جلوگیری از تشدید تنش ها در اوکراین را توقف تجاوزات روسیه عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا موضع جو بایدن در قبال جنگ اوکراین را شفاف توصیف کرد و گفت رئیس جمهور دراین مدت مستقیماً با پوتین در ارتباط بوده است.

بلینکن با دفاع از رویکرد تحریمی غرب در قبال روسیه گفت که تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردیم تا با تحت فشار قرار دادن این کشور جلوی تجاوزاتش را بگیریم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان