//
کدخبر: ۲۶۶۳۴۹ //

پارلمان اروپا،نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا را محکوم کرد

پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای تمام اشکال نژادپرستی و همچنین خشونت پلیس آمریکا حین اعتراضات کنونی را محکوم کرد.


پارلمان اروپا،نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان اروپا شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در قطعنامه‌ای که جمعه با ۴۹۳ رای موافق، ۱۰۴ رای مخالف و ۶۷ رای ممتنع به تصویب رسید، این پارلمان قویا مرگ شنیع جورج فلوید در آمریکا و همچنین کشتارهای مشابه در نقاط دیگر جهان را محکوم می‌کند. اعضای پارلمان اروپا از مقام‌های آمریکایی خواستند تا به نژادپرستی و نابرابری ساختاری رسیدگی کند و در ادامه سرکوب‌های پلیس علیه معترضان صلح‌جو و روزنامه‌نگاران و همچنین تهدید دونالد ترامپ به استقرار ارتش و همچنین لفاظی تحریک‌آمیز او را مورد انتقاد قرار دادند.

این قانونگذاران اروپایی از اعتراضات علیه نژادپرستی و تبعیض حمایت کرده و همچنین هر نوع برترپنداری سفید را محکوم کردند.

پارلمان اروپا از "غارت، آتش‌سوزی، خرابکاری و تخریب اموال عمومی و شخصی از سوی برخی از معترضان خشونت‌طلب" انتقاد کردند اما تاکید داشتند که هرگونه استفاده از قوه قهریه از سوی نهادهای اجرای قانون باید "قانونی، مناسب، ضروری و آخرین حربه" باشد.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و درخواست برای اصلاح پلیس، پس از مرگ جورج فلوید سیاه‌پوست در تاریخ ۲۵ مه که در بازداشت پلیس مینیاپولیس بود، در سراسر ایالت‌های آمریکا شکل گرفت. براساس ویدیویی که از لحظه مرگ فلوید منتشر شده است، یک افسر سفیدپوست آمریکایی او را با دستبند روی زمین خوابانده و حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن او فشرد و او را خفه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان