//
کدخبر: ۴۳۹۳۷۴ //

توپ تعرفه اینترنت در زمین اپراتورهای تلفن همراه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتقاد از کاهش سرمایه گذاری اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد، «اینگونه نیست که ما تعرفه را تغییر دهیم و اپراتور هیچ تغییری در کیفیت شبکه و زیرساخت خود ایجاد نکند.» البته توپ تعرفه به گفته او در زمین اپراتورهاست و مشروط به رعایت قوانین افزایش تعرفه رخ میدهد.

توپ تعرفه اینترنت در زمین اپراتورهای تلفن همراه
به گزارش فرتاک نیوز،

در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران، امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در حوزه 5G برنامه وزارتخانه را به اپراتور‌ها اعلام شده است. در حال حاضر توپ در زمین اپراتور‌های تلفن همراه است که آیا این شاخص‌ها را می‌توانند انجام دهند یا خیر. بعضا اپراتور‌ها اعلام می‌کنند که شاخص‌های گفته شده از سوی وزارت ارتباطات و رگولاتوری، در بخش پوشش شهری، روستایی، جاده‌ای و ... سخت‌گیرانه است.

او افزود: در سال ۱۳۹۶ میزان سرمایه گذاری یک اپراتور حدود یک میلیارد دلار بود، اما الان سرمایه گذاری اپراتور ما از یک میلیارد دلار به ۳۰۰ میلیون دلار تغییر کرده است. سرمایه‌گذاری آن‌ها طبیعتا باید افزایش پیدا کند، اما اینگونه نیست که ما تعرفه تغییر دهیم و اپراتور هیچ تغییری در کیفیت شبکه و زیرساخت خود ایجاد نکند.

محمدزاده تاکیدکرد: سازمان تنظیم مقررات امکان و اختیار تغییر تعرفه را دارد اما هرگونه تغییر تعرفه مشروط به این است که بدانیم اپراتور این افزایش درآمد را چگونه هزینه می‌کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش دیگر گفت: ما اصرار داریم شاخص‌های گفته شده الحاقیه پروانه آن‌ها شود، زیرا در این شرایط اگر اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد، ما می‌توانیم آن را جریمه کنیم. در هر بار هم تا پنج درصد درآمدش جریمه شود. ما سفت و سخت ایستادگی کردیم، باید اپراتور‌ها شاخص‌ها را بپذیرند و به صورت الحاقیه پروانه آن‌ها شود تا اگر تعهدشان را انجام ندادند، این موضوع قطعا به نفع مردم جبران شود.

به نقل از ایسنا محمدزاده افزود: موضوع محدودیت‌های اینترنتی در حوزه کاری من نیست و ما این شاخص‌ها را بر اساس شرایط موجود برای اپراتور‌ها مشخص می‌کنیم. این شاخص‌ها، شاخص‌های فضایی یا براساس شرایط آینده و گذشته نیست و شرایط فعلی را می‌سنجیم و معتقدیم اپراتور‌ها می‌توانند به این‌ها برسند. به عنوان مثال در حوزه شبکه ملی اطلاعات شاخص داریم که باید ۱۰ درصد جمعیت شهری ما تا انتهای سال ۱۴۰۴ تحت پوشش 5G قرار بگیرد و اپراتور باید این موضع را متعهد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان