//
کدخبر: ۴۳۶۶۶۵ //

رمزارزهای کمتر شناخته‌شده، بیت‌کوین را زمین زدند

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده بازار کریپتو توانسته‌اند طی روزهای اخیر از نظر افزایش قیمت عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشند.

رمزارزهای کمتر شناخته‌شده، بیت‌کوین را زمین زدند
به گزارش فرتاک نیوز،

ارزهای دیجیتالِ کمتر شناخته‌شده و کوچک بازار موفق شده‌اند در روزهای اخیر در میزان افزایش قیمت از بیت‌کوین - بزرگترین ارز دیجیتال - سبقت بگیرند.

به نوشته بلومبرگ، ارز دیجیتال کاردانو در روز جمعه (17 آذر) تا 30 درصد به ارزش خود اضافه کرد، ‌در حالیکه سولانا حدود 8 درصد و آوالانچ نیز 12 درصد رشد داشتند. در همین حال، قیمت بیت‌کوین حدود 2 درصد بیشتر شده و اتریوم با کاهش حدود 1 درصدی همراه شده است. بیت‌کوین و اتریوم به عنوان بزرگترین ارزهای دیجیتال، در مجموع حدود 70 درصدِ بازار 1/6 تریلیون دلاری کریپتو را شامل می‌شوند.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت «میلر تاباک» (Miller Tabak & Co.‌) به بلومبرگ اعلام کرده: «پس از افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین و اتریوم در هفته‌های اخیر، جای تعجب نیست که اکنون این دو ارز دیجیتال در افزایش قیمت کنونی عملکرد قابل توجهی نداشته باشند. با این حال، این حقیقت که ارزهای دیجیتال دیگر به شکل چشمگیری در حال افزایش ارزش خود هستند این موضوع را نمایان می‎کند که سرمایه‌گذاران هنوز علاقه خود به بازار کریپتو را حفظ کرده‌اند.»

رمزارز

سولانا در میان بلاک‌چین‌هایی قرار دارد که در حال رقابت با اتریوم برای کسب سهم بزرگتر از فعالیت دارایی‌های دیجیتال است. اتریوم به عنوان بزرگراه تجاری کلیدی بازار کریپتو شناخته می‌شود.

معامله‌گران به شکل گسترده پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین تا ژانویه به 50 هزار دلار خواهد رسید،‌ یعنی زمانی که تحلیل‌گران انتظار دارند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با فعالیت رسمی نرم‌افزارهای صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای موافقت خواهد کرد.

تئونگ هنگ، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال (Satori Research) معتقد است:‌ «پیش‌بینی می‌کنم این روند رو به افزایش ادامه داشته باشد و بیت‌کوین به سوی فتح قله 50 هزار دلار حرکت کند».

از اواسط اکتبر تاکنون قیمت بیت‌کوین بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است و این افزایش با گمانه‌زنی‌ها در رابطه با تأیید نهایی نرم‌افزارهای صندوق قابل معامله بیت‌کوین همزمان بوده است.

کریگ ارلام، تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت «اوآندا» (Oanda) اعلام کرده: «روند کنونی قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد در حالیکه قیمت این ارز دیجیتال نسبت به تغییر نرخ بهره حساس است، این علت اصلی افزایش قیمت بیت‌کوین نیست. از زمانی که مشخص شد تأیید صندوق‌های قابله معامله بیت‌کوین قطعا اتفاق خواهد افتاد و تنها زمان آن مشخص نیست، معامله‌گران بازار کریپتو به شکل فزاینده‌ای دیدگاه صعودی به این بازار پیدا کرده‌اند».

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (18 آذر) از 43 هزار و 764 دلار تا 44 هزار و 361 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 4 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 43 هزار و 800 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 100 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 23/41 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 13 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 349 دلار تا 2 هزار و 401 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 4 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 400 دلار معامله شده است. قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته تغییر چندانی نداشته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال طی 24 ساعت اخیر 12/36 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته گذشته، حدود 12 درصد افزایش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان