//
کدخبر: ۴۱۷۹۵۴ //

سهام عدالت این افراد میلیونی شد!

سهام عدالت در واقع نوعی یارانه برای تامین عدالت اجتماعی و فقر زدایی و همچنین کاهش سهام دولت در شرکت‌های بزرگ اقتصادی است.

سهام عدالت این افراد میلیونی شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

سهام عدالت در واقع نوعی یارانه برای تامین عدالت اجتماعی و فقر زدایی و همچنین کاهش سهام دولت در شرکت‌های بزرگ اقتصادی است.

 

از جمله اصلی‌ترین اهداف سهام عدالت خصوصی سازی و کاهش مالکیت دولت در اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی است. همچنین از دیگر اهداف این سهام می‌توان کمک به اقشار کم درآمد جامعه را بیان کرد.


سهام عدالت چه افرادی میلیونی شد؟

متأسفانه، تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به ثبت‌نام سهام عدالت نشدند. جاماندگان این سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی، امسال صاحب سهام می‌شوند.

سود این سهام سال ۱۴۰۰ امسال دوبرابر شده و مرحله اول این سود به سهام‌داران واریز شده و مرحله دوم را تا آخر اسفند واریز می‌کنند. لازم به ذکر است دارندگان سهام می‌توانند بدون ضامن از بانک‌ها وام خرد بگیرند.

پیرامون ثبت‌نام جاماندگان این سهام باید بگوییم که از سال گذشته این موضوع مطرح شده اما در حال حاضر خبری از ثبت‌نام افراد جامانده نیست؛ زیرا باید سهامی اختصاص داده شود و همچنین قوانین و مقررات مخصوصی تصویب شود.

 

حالا به سراغ سود سهام میلیونی می‌رویم، طبق صحبت مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت باید بگوییم متأسفانه در چند وقت اخیر شاهد این هستیم که برخی از افراد با ارسال پیامک، تماس تلفنی و ایجاد لینک اقدام به کلاهبرداری با عنوان سود و ثبت‌نام سهام می‌کنند.

افراد زیادی به ما می‌گویند در چند روز گذشته پیامکی برای ما ارسال شده که برای سهام ثبت‌نام کنند و در این پیامک گفته می‌شود سود دو میلیون و ۲۹۰ هزارتومانی برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

در مورد این موضوع باید بگوییم این پیامک ثبت‌نام سهام یک نوع کلاهبرداری جدید است. زیرا تا این لحظه هیچ خبری از ثبت‌نام سهام برای افراد منتشر نشده است و دولت فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تخصیص سهام جدید به مردم ندارد.

از طرف دیگر اگر اولویتی برای ثبت‌نام سهام وجود داشته باشد این اولویت با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و نه افراد دیگر. این در حالی است که در پیامکی که ارسال شده است، این‌گونه ادعا شده است که همه افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

مجازات کلاهبرداری

در نهایت باید بگوییم مجازات افرادی که قصد کلاهبرداری از طریق ثبت نام سهام عدالت دارند، عبارتند از: حبس از یک تا هفت سال، جزای نقدی معادل مال اخذ شده و رد مال به صاحبش، حکم جرم کلاهبرداری ساده است.


 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان