//
کدخبر: ۴۰۹۷۰۰ //

کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه | قیمت‌ ها دوباره صعودی می‌ شود؟ | جدیدترین قیمت طلا و سکه را ببینید ؛ امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد دلایل افزایش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار گفت: در روزهای اخیر قیمت انس جهانی طلا حدود ۹ دلار کاهش یافت اما در بازارهای داخلی، افزایش اندک قیمت ارز، بازارهای طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.

کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه | قیمت‌ ها دوباره صعودی می‌ شود؟ | جدیدترین قیمت طلا و سکه را ببینید ؛ امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد دلایل افزایش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار به همشهری آنلاین گفت: در روزهای اخیر انس جهانی طلا حدود ۹ دلار کاهش یافت اما در بازارهای داخلی، افزایش اندک قیمت ارز، بازارهای طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.

نادر بذرافشان ادامه داد: یکی از عواملی که قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوسانات انس جهانی طلاست. عامل تاثیرگذار دیگر، نوسانات نرخ ارز و همچنین میزان عرضه و تقاضا است که در این میان، اخبار سیاسی و اقتصادی هم در تغییر قیمت‌ طلا و سکه موثر است.

بذرافشان افزود: در روزهای اخیر قیمت انس جهانی طلا کاهش یافته و تقاضا به خصوص در دو هفته اخیر، به شدت کاهش یافته اما تحت تاثیر افزایش قیمت ارز، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بین ۱ تا ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با بیان اینکه تقاضا همچنان در بازار طلا و سکه کاهشی است، عنوان کرد: علت آن، کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه در هفته‌های گذشته بود که باعث نگرانی مردم و کسانی که در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری کرده‌اند شد اما با توجه به اینکه قیمت‌ها در وضعیت فعلی به ثبات نسبی رسیده است پیش‌بینی می‌شود دیگر التهاب و نوسان خاصی در بازار طلا و سکه نداشته باشیم.

بذرافشان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بازار خوب است، افزود: در شرایط فعلی، مردم انتظار افزایش یا کاهش خیلی زیاد را در بازار طلا و سکه نداشته باشند و با توجه به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، می‌توانند مبادلات خود را برای خرید مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

افزایش قیمت‌ طلا و سکه ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه افزایش اخیر قیمت طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود یا نه؟ بیان کرد: همانطور که اشاره شد، قیمت‌ها تحت تاثیر نوسانات ارز مقداری افزایش یافته و ادامه‌دار بودن آن چندان قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر اخبار سیاسی و اقتصادی در روزهای پیش رو بود اما به اعتقاد من، تا پایان هفته نوسان افزایشی یا کاهشی خیلی زیادی نخواهیم داشت و نوسان ۱ تا ۳ درصد هم طبیعی است.

بذرافشان در ادامه در مورد اینکه خرید طلا بهتر است یا سکه؟ گفت: ما توصیه می‌کنیم مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند چرا که حباب سکه همچنان بالاست در حالی که مردم می‌توانند با نصف قیمت حباب سکه، مصنوعات طلا بخرند که هم قابل مصرف است و هم سرمایه امن و اقتصادی است و هم صنعت طلا و جواهر کشور حمایت می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در حال حاضر، حباب سکه امامی حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با اینکه نسبت به روزهایی که ۷ میلیون تومان بود یک مقدار کاهش یافته باز بسیار سنگین و زیاد است و هیچ توجیه اقتصادی ندارد بنابراین مردم می‌توانند به رسم سنوات قدیم که طلا را به عنوان زینت خریداری می‌کردند، مصنوعات طلا بخرند که در درازمدت هم سرمایه خوبی برای آنهاست ضمن اینکه در حال حاضر، شرایط قیمت‌ها هم خوب است.

جدیدترین قیمت طلا و نقره و انواع سکه

در لحظه تنظیم این گزارش، بر اساس اعلام سایت اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین، انس نقره ۲۲ دلار و ۸۰ سانت و هر گرم نقره هم در بازارهای داخلی ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان است.

در جدول زیر، جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه را ببینید.

نوع

قیمت (تومان)

 

سکه طرح جدید (امامی)

۲۸۹۵۰۰۰۰

سکه طرح قدیم

۲۵۸۰۰۰۰۰

نیم سکه

۱۵۹۰۰۰۰۰

ربع سکه

۱۰۸۰۰۰۰۰

سکه گرمی

۶۴۰۰۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲۳۸۱۵۰۰

انس طلا

۱۹۱۴ دلار

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان