//
کدخبر: ۴۰۷۹۱۵ //

نفت ۷۳ دلار شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت نگرانی از وضعیت اقتصاد جهان به 73.25 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

نفت 73 دلار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز برای دومین روز متوالی کاهش یافت و در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد زیرا افزایش نرخ بهره در انگلیس نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی را تشدید کرده و اثر کاهش ذخایر نفت آمریکا بر بازار را از بین برده است.

پس از اینکه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره این کشور را بیش از انتظار یعنی 0.5 درصد افزایش داد، هر دو شاخص نفتی روز گذشته حدود 3 دلار کاهش یافتند.

بانک‌های مرکزی نروژ و سوئیس هم نرخ بهره بانکی خود را افزایش داده‌اند.

در معاملات امروز، هر بشکه نفت برنت 89 سنت کاهش یافت و 73.25 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز کاهش 98 سنتی را ثبت کرد و بشکه‌ای 68.53 دلار معامله شد.

تاماس وارگا، معامله‌گر نفتی گفت: «پس از اقدامات بانک‌های مرکزی در روز گذشته، آشفتگی در بازار افزایش یافته است.»

«با توجه به موانع تقویت اقتصاد که ناشی از نگرانی در مورد رکود است،  تنها کاهش آشکار موجودی ذخایر، خبر از یک تغییر پیوسته در چشم‌انداز نه چندان فعلی می‌دهد.»

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های استقراض را برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد که این امر می‌تواند رشد اقتصادی را کُند کند و چشم‌انداز تقاضا برای نفت در باقی سال را تحت تأثیر قرار دهد.

از طرفی، چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا، به این موانع اضافه شده است. جرم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته گفت، دو افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره تا پایان سال صورت می‌گیرد.

به دنبال این اظهارات ارزش دلار نیز بالا رفت که خود عاملی برای کاهش قیمت نفت محسوب می‌شود. هر چه دلار گران‌تر باشد، قیمت نفت برای مالکان سایر ارزها گران‌تر می شود و این امر ریسک‌گزیری را میان سرمایه‌گذاران بیشتر می‌کند.

گزارش ذخایر نفت آمریکا در آخر هفته نشان داد که به صروت غیرمنتظره ای این ذخایر کم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان