//
کدخبر: ۳۵۹۱۱۱ //
باید و نبایدهای اقتصادی خاندوزی

آقای خاندوزی؛ لطفا شعار همراه با عمل/ کدام مهار تورم، کدام برنامه اقتصادی!

اگر تورم همچنان تداوم یابد؛ مردم دوام نمی آورند.

آقای خاندوزی؛ لطفا شعار همراه با عمل/ کدام مهار تورم، کدام برنامه اقتصادی!
به گزارش فرتاک نیوز،

سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد، افاضاتی درباره وضعیت کنونی اقتصاد ایران و دلایل رشد تورمی بخش های مختلف؛ سه منشاء به زعم ایشان، مهم و موثر را بیان کرده است.

سید احسان خاندوزی در باره رشد نقدینگی( گفته اند که درحال کنترل است) !

بی انضباطی پولی و بانکی

افزایش هزینه های تولید

این سه موضوع را که آقای سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد  به عنوان دلایل رشد تورم، فرموده اند و خیلی بیش تر از آن ها را؛ نه تنها دانش آموختگان اقتصاد، بلکه مردم عامی کوچه و بازار هم، از پیش می دانسته اند و حضرت ایشان؛ در واقع بحث جدیدی مطرح نکرده اند.

اما آقای خاندوزی صراحتاً مدعی شده اند که نقدینگی؛ به عنوان یکی از عوامل نرخ رشد تورم، در حال کنترل شدن است و استفاده از مفهوم استمراری جمله، دقیقا یعنی ابهام و شعار؛ چنان چه اگر یک گزارش واقعی از بانک مرکزی در این مورد، ارائه شود، ایشان و مردم به وضوح متوجه می شوند که رشدنقدینگی؛ نه تنها در حال کنترل نیست، بلکه بر حجم آن، افزوده شده است.

بی انضباطی پولی و بانکی از پیش از خاوری و در دوره ولی الله سیف و نیز هم اکنون؛ وجود دارد و این بی انضباطی بر اثر عدم تعریف درست از روابط پولی و مالی براساس قوانین موضوعه است، موضوعی که نیازمند بازنگری دقیق است.

افزایش هزینه های تولید نیز، بخشی جهانی است و بخشی از آن؛ داخلی و مربوط به همان بی انضباطی هاست.

جناب خاندوزی؛ این همه باید را تحویل مردم می دهیم؛ ماهم به شما تنها یک باید می گوییم و آن- این که اقتصاد امری باید پذیر نیست، دستوری نیست، نیاز به شعار ندارد. اقتصاد؛ سواد و تخصص می خواهد.

مهم تر از همه؛ این که مردم به سخن رانی اقتصادی و حواله دادن آن ها به بایدها و نبایدها و موهومات، هیچ نیازی ندارند، مردم حجم بالای دزدی ها، ارتشآءها، سوءاستفاده ها، رانت خواری ها، مفت خوری ها و جولان دادن آقازاده ها را می بینند، تبعیضات ناروای اقتصادی را می بینند، بی عدالتی های آشکار را در همه زمینه های اقتصادی می بینند، اما همچنان سفره های شان، خالی تر از سال های قبل می شود و هرسال که می گذرد، این اوضاع بدتر هم می شود.

مردم اگر همچنان تورم و گرانی، در کنار غارت و چپاول بیت المال را ببینند، دوام نخواهند آورد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان