//
کدخبر: ۲۱۵۷۸۹ //

تأمین بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از طریق هدفمندی یارانه‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه، بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران می‌شود.

تأمین بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از طریق هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در دومین نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تأکید بر اینکه شورای صنفی به عنوان یک نهاد دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مقبولیت و جایگاه واقعی خود رسیده است، گفت: رسالت شما دبیران و اعضای شوراهای صنفی در احقاق حقوق دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، بسیار خطیر است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی افراد تلاش دارند از طریق جایگاه شورای صنفی دانشگاه‌ها و در مسیر انتخابات این نهاد دانشجویی، استفاده‌ها و بهره‌های سیاسی ببرند، اظهار کرد: باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم تا دیگران نتوانند از جایگاه این شورا سوء استفاده کنند و اگر ما نتوانیم از حریم و جایگاه شورای صنفی حفاظت و نگهداری کنیم و در قالب این شورا وارد فضاهای سیاسی شویم، در آینده ضررش به خود ما و شورا بر می‌گردد.

وی ادامه داد: تلاش کنید که صرفا در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و خدمت به دانشجویان و نه به خاطر منافع سیاسی حرکت کنید. شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها به محبوبیت و مقبولیت زیادی رسیده‌اند و اکنون حدود سه هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌ها عضو این نهاد دانشجویی هستند و در مسیر تحقق نیازها، خواسته‌ها و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان تلاش می‌کنند.

 خدابنده‌لو خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در این نشست سه روزه که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حال برگزاری است؛ با همفکری، همکاری و هم‌اندیشی، اقدامات مثبتی در دانشگاه‌ها انجام دهیم. امید است در این چند روز که در شهر مقدس مشهد هستیم، بتوانیم با فکر، ایده واندیشه نو، در مسیر احقاق حقوق صنفی و رفاهی دانشجویان و پیگیری مطالبات قشر دانشجو، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم و با دستاورد خوبی از این نشست سه روزه، به شهرهای خود برگردیم.

رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان داشت: تیمی که در صندوق رفاه کار می‌کند تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که در صندوق رفاه دانشجویی، «رفاه و دانشجو» دیده شود و به همکاران خود نیز گفته‌ام فعالیتی که در صندوق رفاه اتفاق می‌افتد اگر خروجی‌اش به رفاه دانشجو نرسد، دچار ایراد است.

 وی تصریح کرد: در عرصه مدیریت کشور برخی شرکت‌ها که امروزه جایشان در کشور ما بسیار خالی است و مبنای دانش بنیانی و استارت‌آپی دارند و تبدیل به یک شرکت بسیار بزرگ می‌شوند، خالی است. شما در این دورهمی‌ها تمرین مدیریتی می‌کنید و در آینده از میان شما، معاونان وزارت بهداشت بیرون خواهد آمد و نسلی کنار می‌رود و نسلی در اینجا خواهد نشست و پاسخ دهنده به نسل بعدی خود خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این که ما یک دانشجو را ایده‌پرداز و خلاق بدانیم بسیار درست است اما اینکه دانشجو را رویا پرداز کنیم بسیار غلط است.

رحیمی افزود: همیشه تکرار می‌کنیم که توجه به حوزه فرهنگی و دانشجویی مهم است اما اگر مهم است در بودجه سال ۹۹ که در حال تدوین بودجه هستند و اتفاقا اصلاح ساختاری هم دارد، بودجه را با رقم‌های کم جدا کنند. این خواسته وزیر بهداشت است که بودجه فرهنگی و دانشجویی را از ردیف بودجه آموزش جدا کنیم.

 وی با بیان اینکه به واقع بنا داریم از ایده‌هایی که کمک به بهتر شدن فرآیندهای اجرایی می‌کند، حمایت کنیم، بیان داشت: چه اشکالی دارد در حالی که تجهیزات و امکانات را از شرکت‌های دیگر خریداری می‌کنیم بیاییم و این موارد را از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشجویی وزارت بهداشت بخریم؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اضافه کرد: چه عیبی دارد از قهرمان‌های ورزشی که در ساختار دانشجویی وزارت بهداشت حضور دارند حمایت کنیم و این کار را خواهیم کرد و بخشی از منابع را به سمت شرکت‌های دانش بنیان ببریم که در فرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است.

رحیمی به شرایط سخت اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: امسال از جهت تأمین منابع مالی تعیین شده در بودجه کشور سال سخت پیش‌روی داریم اما با تلاش و مدیریت صحیح منابع حتماً با کمترین عوارض و کاستی طی خواهد شد. جامعه ما پر از امید و آرزو است و این کشور چه در پنهان و چه در آشکار بزرگ و صاحب دارد و اراده‌هایی که دست بزرگان ما را گرفتند و تا اینجا کشور را پیش‌برده‌اند و آینده را برای این کشور مترتب خواهند کرد.

 سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه موضوع «تغذیه دانشجویان» یکی از مسائل و چالش‌های فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده‌اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران شود و انشاءالله با تحقق این امر، می‌توانیم مشکل خیلی از دانشگاه‌ها را در حوزه تغذیه مرتفع کنیم.

لاری بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای بودجه سال ۹۹ معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در خصوص بستن بودجه سال ۹۹ معاونت، جلسات متعددی با مسؤولان و کارشناسان معاونت توسعه برگزار کردیم و بحث و تبادلاتی در حوزه بودجه صورت گرفت و صحبت‌هایی بین ما و مسؤولان معاونت توسعه رد و بدل شد و قطعا پتانسیل‌های خوبی در حوزه تخصیص بودجه در معاونت فرهنگی ودانشجویی وجود دارد که با جدیت پیگیر آن هستیم.

 وی با اشاره به اینکه دو ماه دیگر باید بحث بودجه سال ۹۹ را در معاونت جمع بندی کنیم، اظهار کرد: برای جمع بندی بودجه معاونت تیم متخصص کارشناسی تشکیل داده‌ایم و در این مسیر از معاونان مختلف وزارت بهداشت کمک گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی خود برای تفکیک بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی و افزایش آن استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت متذکر شد: وزارت علوم درآمدی که از دانشگاه‌های انصرافی کسب می‌کند را از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل کرده و آن را قابل برداشت کرده است و ما هم در وزارت بهداشت باید تلاش کنیم تا این درآمد را از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل شده و یک منبع درآمدی برای معاونت فرهنگی ودانشجویی ایجاد شود.

لاری از شورای صنفی به عنوان یکی از نهادهای مستقل و مشروع دانشجویی یاد کرد و گفت: شما دبیران شورای صنفی با رأی و نظر دانشجویان انتخاب شده‌اید و باید در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های صنفی و رفاهی دانشجویان، با مسؤولان ومدیران دانشگاه‌ها تعامل خوب و سازنده‌ای داشته باشید.

وی به احداث ۲۱ خوابگاه دانشجویی ساخته شده بر اساس سند خوابگاه استاندارد اشاره کرد و گفت: ۱۸ خوابگاه ناتمام در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که اکثر آنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که ساخت این طرح‌های عمرانی یا متوقف یا با رشد کمی در حال انجام است که باید تلاش کنیم از طریق تأمین منابع لازم، این پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: باید از طریق وام‌ها سرعت ساخت این طرح‌ها را افزایش دهیم و در تلاش هستیم با رایزنی‌ها با معاون توسعه وزارت بهداشت، بخشی از منابع را از طریق دریافت وام به دست آوریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان