//
کدخبر: ۷۶۶۱۵ //

پروژه قطار شهری کرمانشاه تا پایان کار دولت تعیین تکلیف می شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری مرکز استان، خواستار تلاش تمامی مسئولان ذیربط برای تعیین تکلیف مرحله اول این پروژه تا پایان عمر دولت کنونی (دوازدهم) شد.

پروژه قطار شهری کرمانشاه تا پایان کار دولت تعیین تکلیف می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد،  گفت : قطار شهری کرمانشاه به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی غرب کشور تاثیر بسیار زیادی در توسعه مرکز و کل استان خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: پروژه قطار شهری امروز به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده و با توجه به حساسیتی نیز که روی آن وجود دارد امیدوارم بتوانیم تا پایان همین دولت پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

 

بازوند با بیان اینکه حدود 800 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرحله اول قطار شهری نیاز است، گفت: تامین این اعتبار تا سه سال آینده کار بسیار سختی است و نیاز به پیگیری مداوم دارد.

 

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار تشکیل جلسه ای اختصاصی برای موضوع قطار شهری با حضور افراد و مسئولان مربوطه شد و گفت: جدیت در کار و پیمودن تمام راه ها برای تامین اعتبار مورد نیاز می تواند مجموعه استان را برای بهره برداری از پروژه به خواسته خود برساند.

 

وی گفت: البته آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول تامین اعتبار 250 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری را داده است و می توان با پیگیری های لازم این اعتبار را جذب کرد.

 

بازوند خاطرنشان کرد: جذب سایر اعتبار مورد نیاز که قرار است از طریق اوراق مشارکت و بودجه های سنواتی تامین شود کار را مقداری سخت می کند، هرچند باید امیدوار بود و با تمام توان برای جذب حداکثری بودجه برای بهره برداری از مرحله اول پروژه تا سه سال آینده تلاش کنیم.

 

وی در عین حال روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه با وجود مشکلات مالی را مطلوب ارزیابی و از تلاش های صورت گرفته قدردانی کرد.

 

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، به برگزاری نمایشگاه الکامپ اشاره و اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی که ظرفیت های خوبی نیز در آن ها مشاهده شد می تواند باعث توسعه استان شود.

 

بازوند یادآوری کرد: شرکت های خوبی در این نمایشگاه حضور داشتند که مدیران استان باید ضمن حمایت از آن ها، از توان، تجربه و تخصص آن ها نیز در حوزه خود بهره بره مند شوند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی باید در استان ادامه پیدا کند و از ظرفیت هایی نیز که در آن وجود دارد باید به خوبی استفاده نمود.

 

مدیر ارشد استان در ادامه با انتقاد از مشکلات عدیده ای که روستائیان برای ثبت طرح های اشتغالزای خود در سامانه مربوطه پیدا کرده اند، خواستار رفع هرچه سریعتر مشکل این افراد شد.

 

بازوند با تاکید بر اینکه کم بودن پهنای باند اینترنت و ایجاد مشکل برای ثبت طرح های اشتتغالزایی قابل پذیرش نیست، گفت: هرچه سریعتر باید این مشکل مرتفع و پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شود.

 

وی گفت: تمامی افراد مرتبط با این قضیه مانند فرمانداری ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مخابرات و ... مکلف هستند تا روز دوشنبه هفته جاری (30 بهمن) این مشکل را رفع و نتیجه را گزارش کنند.

 

نهایی شدن تدوین سند توسعه ای استان و قدردانی از بانکها برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان از دیگر سخنان استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان