//
کدخبر: ۴۵۵۳۶۴ //
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد؛

آغاز به کار دفتر همکاری‌های جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش با هشت محور

رئیس جهاد دانشگاهی کرمانشاه از آغاز به کار دفتر همکاری‌های جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش با هشت محور خبر داد.

 آغاز به کار دفتر همکاری‌های جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش با هشت محور

 همایش آغاز به کار دفتر همکاری‌های مشترک سازمان جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش ،با حضور معاون سیاسی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

"مسلم حدیدی" رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ابتدای این همایش اظهار کرد: در ۲۷ دی‌ماه سال گذشته جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و نوآوران با آموزش و پرورش استان منعقد کرد که بر اساس این تفاهم‌نامه ساحت شش‌گانه آموزش و پرورش  با رویکرد فرهنگ‌سازی مدنظر قرار گرفت.

IMG_20240421_132146_711

وی افزود:در این تفاهم‌نامه هشت محور شامل؛ راهیان پیشرفت، رویداد نیشتمان، سفیران‌جهاد علمی، مرکز شتابدهی شغلی، مناظرات دانش‌آموزی، اندیشکده امید و آینده کشور، مسابقات فرهنگی،علمی و آموزشی و تولید محتوا تعریف شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان در ادامه با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری به عنوان بزرگترین برج فناوری کشور ۲۰ محصول فناورانه تولید می‌شود که تنها تولید کننده این محصولات در کشور کرمانشاه است گفت: در حال حاضر ۳۲۰ واحد فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری هستند.

حدیدی اضافه کرد:در طرح راهیان پیشرفت دانش‌آموزان با رویکرد، برنامه‌ها و تولیدات فناوران و نوآوران در پارک علم و فناوری آشنا خواهند شد.

 به گفته حدیدی "رویداد نیشتمان"(نوآوری، یادگیری، شناخت) نیز یکی دیگر از بندهای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش است که در این طرح و در راستای رشد و بالندگی دانش‌آموزان و آشنایی با فرهنگ کسب‌و‌کار سه کارگاه تخصصی مشترک برگزار می‌شود.

IMG_20240421_132144_180

وی مناظرات دانشجویی را یکی دیگر از موضوعات تعریف شده در این تفاهم‌نامه اعلام کرد و بیان داشت: طی سال گذشته دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی برگزار شد که بر اساس پیش بینی و تفاهم نامه منعقد شده مهرماه سال جاری این مناظرات در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره‌ای هم به موضوع مرکز شتابدهی شغلی در این تفاهم‌نامه  داشت و گفت: زنجیره‌ ارزش جدیدی با هدف جذب افراد آموزش دیده در کشور ایجاد شده که این افراد پس از آموزش توسط واحدهای فناور با شتاب بیشتر شاغل و جذب کار خواهند شد.

 به گفته وی اندیشکده امید و آینده کرمانشاه نیز مرکزی برای  هم‌اندیشی و توسعه استان است که پیش از این وجود داشته اما با انعقاد این تفاهم‌نامه قصد داریم از ظرفیت فرهنگیان استان نیز در این طرح استفاده نماییم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم پنج نفر از کسانی که برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه تلاش بسیاری داشتند به عنوان اعضای دبیرخانه این طرح معرفی شدند و حکم خود را دریافت نمودند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان