//
کدخبر: ۴۴۹۵۸۲ //
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

احیای ۳۲ آش فراموش شده در جشنواره آش‌های زمستانی کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از احیای ۳۲ آش فراموش شده در جشنواره آش‌های زمستانی کرمانشاه خبر داد.

احیای ۳۲ آش فراموش شده در جشنواره آش‌های زمستانی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 جشنواره آش های فراموش شده کرمانشاه با حضور بیش از ۳۵ شرکت کننده ازسوی اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پارک شرقی برگزار شد.

ایمان درخشی رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ به عنوان شهر خلاق اعلام شد و شهری که به عنوان خلاق در زمینه خوراک اعلام می‌شود مستلزم انجام فعالیت‌های خاصی است.

وی افزود: یکی از این فعالیت‌ها برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مختلف است، این رویدادها بر موضوعی خاص تمرکز دارند و به صورت ویژه به آن می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های شهر خلاق، جشنواره صبحانه سالم در ماه‌های گذشته برگزار و معرفی آش‌ها نیز در ماه جاری انجام شد.

983cecc4-cd85-417e-8edd-34dd5ba1759f

وی بیان کرد: در زمان معرفی آش‌ها قرار بر این شد که جشنواره آش‌های زمستانه برگزار شود و در نهایت امروز این جشنواره برگزار و در آن ۳۲ آش فراموش شده احیا شدند.

درخشی اضافه کرد: ۳۵ شرکت کننده در این جشنواره به فعالیت و رقابت پرداختند، به نفرات نخست جوایز نفیسی تقدیم شد و هر یک از شرکت کنندگان به طبخ چندین نوع آش پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف ما این است که متولی ثبت ملی که اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه است، مقدمات را در خصوص ثبت ملی آش‌ها به کار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از این جشنواره بازدید کردند و همزمان با این بازدیدها رقابت نیز در جریان بود و در حاشیه آن برنامه های متنوع جشن برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۵۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان