//
کدخبر: ۳۶۱۳۳۲ //
عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

اصلاح مسیر بودجه سالیانه باعث کنترل تورم خواهد شد/ تصمیم عجولانه در تفکیک وزارت صمت و بازرگانی صحیح نیست

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در نشست فعالان اقتصادی با اعضای کمیسیون صنایع‌و معادن کشور در سفربه کرمانشاه گفت: اصلاح مسیر بودجه سالیانه باعث کنترل تورم خواهد شد

اصلاح مسیر بودجه سالیانه باعث کنترل تورم خواهد شد/ تصمیم عجولانه در تفکیک وزارت صمت و بازرگانی صحیح نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور امروز ( ۶‌‌مرداد‌‌ماه)  با حضور استاندار و مسئولین استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

کیوان کاشفی در ابتدای این مراسم اظهار کرد:طی سالهای اخیر قوانین خوبی در حمایت از بخش خصوصی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ولی اگر بر اجرای این قوانین نظارتی انجام نگیرد، از هدف اصلی دور می‌شویم و مانند قانون رفع موانع تولید و موارد دیگری که مغفول مانده و اجرایی نشده دچار مشکل خواهیم شد.

photo_2022-07-28_15-07-07

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه بودجه سالیانه را یکی از موارد تاثیرگذار بر فعالیت‌های بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: این بودجه بر نرخ  ارز و ارزش کالاهای گمرکی تاثیر‌گذار بوده است و با توجه به لغو معافیت ورود ماشین‌آلات صنعتی و عدم حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی ممکن است کشور عراق برای جذب این سرمایه‌گذاران اقدام نماید.

کاشفی خاطر نشان کرد: اصلاح مسیر بودجه سالیانه باعت کنترل تورم خواهد شد و اگر این مسیر اصلاح نگردد تورم قابل کنترل نخواهد بود و بنای اقتصادی نیز سرپا نمی‌ماند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به استدلالهایی که برای تفکیک وزارت صمت و بازرگانی در نظر گرفته شده است گفت: تصمیمات عجولانه در این زمینه صحیح نیست و اگر این موضوع اتفاق بیفتد باعث ایجاد تعارض بین چهار وزارتخانه صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی خواهد شد.

photo_2022-07-28_15-08-51

در ادامه این جلسه جهانبخش شکری رییس خانه صنعت کرمانشاه نیز با اشاره به لزوم توجه به بخش صنعت در استان کرمانشاه به رفع مشکلات عمده صنعت‌گران این حوزه ازجمله لغو تعرفه ورود ماشین‌‌آلات صنعتی، کاهش سود بازرگانی برای استان‌های محروم، افزایش تسهیلات بانکی، حذف استا‌ن‌های محروم از محدودیت مصرف انرژی و توجه به تامین زیرساخت و... اشاره کرد.

محمد‌عارف ابراهیمی رییس خانه معدن کرمانشاه نیز در ادامه تعیین تکلیف اصلاح قانون معدن را امری ضروری دانست و گفت: استان کرمانشاه با وجود ۱/۱ میلیارد ذخائر معدنی در حوزه قیر طبیعی،سنگ‌های تزیینی،منگنز و... دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید به آن توجه شود.

photo_2022-07-28_15-07-10

رییس خانه معدن استان کرمانشاه در ادامه مهترین مشکلات بخش معدن در استان را وجود معارضین محلی، استفاده از ماشین‌الات فرسوده و عدم تامین مالی دانست و افزود: برای رفع این مشکلات نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم.

photo_2022-07-28_15-07-13

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۳۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان