//
کدخبر: ۳۵۹۶۳۶ //
با اجرای پروژه‌های افزایش‌ظرفیت‌ وکیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه؛

ظرفیت تولید پالایشگاه‌کرمانشاه به ۴۰هزار بشکه در روز خواهد رسید

مدیر‌عامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: با اجرای پروژه‌های افزایش‌ظرفیت‌ و کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه کرمانشاه ظرفیت تولید این پالایشگاه به ۴۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

ظرفیت تولید پالایشگاه‌کرمانشاه به ۴۰هزار بشکه در روز خواهد رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاح و آغاز‌عملیات اجرایی پروژه‌های افزایش‌ظرفیت‌وکیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه به نام سردار دلها حاج‌قاسم سلیمانی امروز (۲۵ تیرماه) با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار شد.

فرهاد کاویانی در ابتدای این مراسم اظهار‌کرد: پالایشگاه کرمانشاه در سال ۱۳۱۴ با ظرفیت تولید ۴۲۰۰ بشکه در روز افتتاح شد و در سال ۱۳۴۸ با طراحی پالایشگاه جدید این میزان به ۱۵ هزار بشکه در روز رسید و بعد از جنگ‌تحمیلی نیز با ایجاد تحول و ارتقا شبکه در پالایشگاه ظرفیت تولید به حداکثر ۲۵ هزار بشکه در روز رسید.

photo_2022-07-16_14-09-27

مدیر‌عامل پالایشگاه‌ کرمانشاه افزود: این پالایشگاه ساده‌ترین نوع پالایشگاه بود و نیاز به تکامل داشت و باید حدود ۸ واحد دیگر پالایشگاهی در آن احداث می‌شد که به دلیل جنگ و استفاده از بودجه دولتی این امر محقق نگردید.

کاویانی تصریح کرد: با واگذاری این پالایشگاه به بخش‌خصوصی به تحقیق و توسعه، طرح‌ها و محیط‌زیست توجه بیشتری شد و مقرر گردید ظرفیت پالایشگاه به ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و در این میان علاوه بر افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی سطح چند طرح شامل بنزین، گازوئیل و نفت‌کوره به یورو پنج خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای این پروژه طی سه سال آینده به پایان خواهد رسید گفت: این پروژه در زمان ساخت برای ۳۰۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری و اجرا نیز برای ۲۰۵ نفر  بصورت مستقیم و برای ۱۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

photo_2022-07-16_14-09-32

وی محصولات طرح افزایش ظرفیت و کیفی سازی در شرکت پالایشنفت‌کرمانشاه‌را، افزایش‌ظرفیت واحد‌تقطیر، احداث واحد‌تقطیر در خلاء، احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز، احداث واحدحذف بنزن از بنزین، احداث واحد تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون، احداث واحد تولید هیدروژن، احداث واحد تامین‌آمین، احداث واحد تصفیه آبهای‌ترش، احداث واحد بازیافت گوگرد و احداث واحد تصفیه گازهای اسیدی عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان