//
کدخبر: ۳۴۳۱۳۰ //
استاندار کرمانشاه:

ضرورت فرهنگ سازی کاشت ‌نهال‌های مثمر‌ در استان کرمانشاه/ توجه به فضای سبز در ساخت‌وسازهای جدید ضروری است

استاندار کرمانشاه فرهنگ کاشت ‌نهال‌های مثمر‌ وتوجه به فضای سبز در ساخت‌وساز‌های جدید را امری ضروری دانست.


ضرورت فرهنگ سازی کاشت ‌نهال‌های مثمر‌ در استان کرمانشاه/ توجه به فضای سبز در ساخت‌وسازهای جدید ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

"بهمن امیری‌مقدم" استاندار کرمانشاه در مراسم روز ملی درختکاری که امروز(۱۵‌ اسفندماه) در پردیس کشاورزی و منابع‌طبیعی برگزار شد، ضمن تبریک‌اعیاد شعبانیه و تولد امام حسین(ع) اظهار کرد:‌‌امروز جنگل‌های زاگرس ریشه در فرهنگ ما دارد ودرختان بلوط نشان استقامت در غرب کشور است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که منابع‌طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود نیز افزود: امروز وظیفه همه ما حفاظت و صیانت از منابع‌طبیعی است و در این زمینه باید در پیوست‌های صدور مجوز ساخت‌وساز و اشتغال نسبت به کاشت درخت و فضای سبز مناسب در محیطها اقدام نماییم.

استاندار کرمانشاه سودجویان و تخریب‌گران منابع طبیعی را مانعی بر سر راه آبادانی و سرسبزی استان دانست و گفت: ضابطین منابع طبیعی و محیط زیست همواره در تلاش هستند تا از این منابع صیانت نمایند و در این میان شهدایی را نیز تقدیم نظام کرده‌اند ولی پس از این نیز نباید از هیچ گونه گذشتی فروگذار کنند و در مواجهه با اینگونه افراد برخوردی قاطع داشته باشند.

امیری مقدم تصریح کرد: آموزش عمومی مردم در حفظ واحیا منابع‌طبیعی بسیار تاثیر گذار است و هرچقدر افراد در حفاظت و صیانت از این منابع تلاش کنند به سود جامعه خواهد بود.

وی توجه به فضای سبز شهری در ساخت‌وساز‌های جدید به ویژه پروژه ۱۲۰ هزار واحدی مسکن ملی را امری ضروری دانست و گفت: فرهنگ کاشت ‌نهال‌های مثمر را دستور کار خود قرار دهیم و زیبایی را به مردم هدیه دهیم.

مقام ارشد استان در پایان کاشت نهال را از صدقات‌جاریه دانست و افزود: تا مادامی که افراد، ازثمره این درختان استفاده می‌کنند خداوند برای نهالکاران ذخیره اخروی در نظر خواهد گرفت و با نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت برای تولد و وفات افراد،ثمرات اخروی شامل حالشان می‌شود و باعث ایجاد نشاط و سرسبزی در استان نیز خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان