//
کدخبر: ۳۱۵۶۲۲ //
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه:

رشد ۲۷ درصدی مطالبات مهریه در کرمانشاه/مالکین نسبت به صدور سند تک برگ اقدام نمایند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه از رشد ۲۷ درصدی مطالبات مهریه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال ۹۹ به طور میانگین روزانه ۲۵ پرونده اجرایی در مورد مطالبات مهریه تشکیل شده است.

رشد ۲۷ درصدی مطالبات مهریه در کرمانشاه/مالکین نسبت به صدور سند تک برگ اقدام نمایند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز (هفتم تیرماه ۱۴۰۰) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 دکتر امیر بشیری تعداد پرونده های تشکیل شده در مورد مطالبات مهریه را به طور میانگین روزانه ۲۵ پرونده اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸، ۵ هزارو ۶۳۳ پرونده و درسال ۹۹ نیز ۷ هزارو ۱۹۹ پرونده مطالبات مهریه تشکیل شده است که این میزان نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: استان کرمانشاه  دارای یک میلیون و ۷۶۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که در سال ۹۹ برای یک میلیون هکتار از این اراضی سند مالکیت دولتی صادر شد و برای ۷۶۰ هزار هکتار دیگر هم تا پایان شهریور ماه سال جاری سند صادر خواهد شد که زمینه ساز جلوگیری از تعرض و زمین خواری در این عرصه خواهد بود.

بشیری در ادامه تعداد اسناد دولتی صادر شده در سال ۹۹ را ۴ هزار و ۸۲۵ سند عنوان کرد و گفت : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷۳ درصد رشد داشته است.

photo_2021-06-28_16-30-23

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه میزان مطالبات بانکی در سال ۹۸ را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان این مطالبات در سال ۹۹ به ۱۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال رسید.

این مقام مسئول همچنین تعداد پرونده‌های اجرایی تشکیل شده در ثبت اسناد و املاک استان  در سال ۹۸ را ۷ هزارو ۱۵۵ فقره عنوان کرد و یادآور شد: این میزان پرونده در سال ۹۹ به ۹ هزار و۵۲۵ پرونده رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

دکتر بشیری همچنین تعداد پرونده های مخدومه اجرایی در سال ۹۸ را ۲ هزارو ۷۵۴ فقره و تعداد پرونده های مخدومه در سال ۹۹ را ۲۲ هزارو ۲۸۰ فقره اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال قبل ۸۰۹ درصد تغییر کرده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به صدور سند کاداستر (تک برگی) در استان نیز گفت: تا کنون ۶۰ هزار فقره سند صادر شده که از این تعداد ۱۰ هزار مورد آن مربوط به تبدیل سند دفترچه ای به کاداستر یا تک برگی است که امیدواریم امسال این تعداد را به ۶۰ هزار فقره برسانیم.

وی در ادامه از مردم درخواست کرد با توجه به فرجه ایجاد شده با در دست داشتن سند مالکیت و اسناد هویتی برای تبدیل سندهای دفترچه ای به سند تک برگ به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند.

بشیری اضافه کرد: سال گذشته مرکز مالکیت معنوی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد و استانهای ایلام،کردستان، همدان و لرستان زیر مجموعه این مرکز شدند که در این زمینه در آینده نزدیک مردم برای ثبت اختراع و علائم تجاری لازم نیست به مرکز کشور مراجعه نمایند.

 

ایشان تعداد دفاتر اسناد رسمی در استان کرمانشاه را ۱۷۸ دفتر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۲ دفترخانه در شهر کرمانشاه است که هرساله ۸ بار به طور میانگین این دفاتر توسط اداره بازرسی مورد رصد قرار می گیرد همچنین به گزارشات مردمی در این زمینه نیز رسیدگی می شود.

وی اقدامات انجام شده در زمینه تخلفات دفاتر اسناد رسمی را در سال ۹۸، دو توبیخ ، ۳۸ جریمه، یک مورد سلب صلاحیت،  ۳ مورد انفصال از خدمت(ازیک ماه تا دو سال) و ۸ مورد برائت عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹، ۱۳ مورد توبیخ، ۷۵ مورد جریمه،۴ مورد سلب صلاحیت، ۲۹ مورد انفصال از خدمت و ۸ مورد برائت انجام شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور در پایان رتبه عملکرد این اداره کل در سال ۹۸ را ۳۱ عنوان کرد و گفت: در سال ۹۹ رتبه عملکردی اداره کل ثبت اسناد و املاک کرمانشاه به ۱۲ رسید.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان