//
کدخبر: ۲۶۷۹۲۱ //

یادداشت هایی بر نمایشگاه کاریکاتور یک نه بزرگ

نمایشگاه گروهی کاریکاتور و کارتون خانه کاریکاتور حوزه هنری کرمانشاه با عنوان«یک نه بزرگ/Abig no» با هدف نه گفتن به موضوعاتی چون: مشکلات اقتصادی، تنبلی، راحت طلبی و فرار از کار،گرانفروشی، تفرقه افکنی و..... به دلیل استقبال و درخواست هنرمندان تا 20 تیرماه تمدید شد.

یادداشت هایی بر نمایشگاه کاریکاتور یک نه بزرگ
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت ایران کارتون، به همین بهانه نظر هنرمندان کارتونیست را در باره این نمایشگاه جویا شدیم که می خوانید :

 سالارعشرت خواه :

« ازگذشته مرسوم بود وقتی کسی درجمعی برای انجام کاری مخالفت می کرد، بقیه  طعنه می زدند که "دیگه نه نیار" ! اصولا من یکی از همین مخالفان بودم و هستم ! عقیده دارم خیلی وقت ها باید نه بگویی،آن هم نه یک نه کوچک معمولی و مهربان، بلکه یک نه بزرگ و محکم و ترسناک ! که این کارشهامت هم می خواهد.وقتی دروغ می شنوی باید نه بگویی  به تنبلی هایی که مانع پیشرفت ات می شوند، باید نه بگویی به مشکلات و تحریم های اقتصادی،دخالت های خارجی، قانون گریزی و... محکم بایستی، نفس ات را در سینه جمع بکنی و با تمام قدرت،  یک نه بزرگ را فریاد بزنی.حالا اگر می خواستم همین نه گفتن را به برای کسی ترسیم کنم ، دقیقا همین نمایشگاه a big no می شد. این نمایشگاه مشق نه گفتن به چیزهای بد است. نه هایی که دیده  می شوند!»

photo_2020-06-29_15-56-05

 

احسان چراغی ایرانشاهی :

« همه ما در زندگی روزمره یک عمر را صرف مهارت بله گفتن کرده ایم  غافل ازاینکه روی دیگرسکه مهارت نه گفتن است  .اینکه چگونه نه بگوییم به مشکلات اقتصادی، به بیکاری، به گرانفروشی ، به راحت طلبی و . . .  پاسخ منفی به معنی رد کردن خواسته ها،  یعنی عدم برآورده کردن اولویت ها و ایده ها و ......طرف مقابل است که گاه می تواند شخص باشد و گاه بیکاری ، عدم اعتماد به نفس ، راحت طلبی ، مشکلات اقتصادی ، گرانفروشی ، کم فروشی ، احتکار ، فرار از کار ، و ...

به همین دلیل است که در اکثر کارها و مذاکره ها، « نه گفتن » پایان کار نیست بلکه آغازی دوباره است . کسی که با قدرت به نتیجه پاسخ نه گفتن می رسد، درقدم اول تا حدودی برمشکل پیش آمده فائق آمده و در قدم دوم ، مهم تر و گاه سخت تر کنار آمدن با خود است ؛ اینکه فرد بتواند پس از دست رد زدن به خواسته های طرف مقابل با برنامه ریزی بر مشکلات پیروز شود .ازاین رو، دبیرخانه نمایشگاه گروهی کاریکاتور«یک نه بزرگ » به همت هنرمند نام آشنا فخرالدین دوست محمد می کوشد تا به ما یاد دهد که چگونه عزت نفس خود را بالا ببریم  که در تصمیم گیری ها برای دانش ، نگرش ، تجربه و الگوههای ارزشی خودمان به اندازه دیگران اعتبار قائل باشیم .»

photo_2020-06-29_15-56-50

 

مرضیه تاجی زادگان:

«نه بزرگ گفتن،گر بسان سنگ بزرگ و نشان نزدن هم که باشد، ما ایرانی ها نیازی به زدنش نداریم چون برای ما سنگ بزرگ، طاق بستان می شود ؛ پس این بار،تیشه بر ریشه رخوت زنیم تا برای ایران قصری شیرین بسازیم.»

photo_2020-06-29_15-56-58

 

علاقمندان و هنرمندان کارتونیست می توانند تا 20تیرماه 1399، آثاردستی و یا فایل دیجیتال با کیفیت آثارخود را در اندازه A3 و حداکثر تا 5 اثر به شماره واتساپ 09189951305 ارسال نمایند.

شایان ذکر است، این نمایشگاه در صورت مساعد بودن شرایط  وبا رعایت پروتکل های وزارت بهداشت به شکل فیزیکی و حضوری و درغیراین صورت به شکل گالری مجازی برگزار خواهد گردید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان