//
کدخبر: ۲۳۲۸۸۵ //
استاندار کرمانشاه در جلسه واگذاری زمین رایگان به جوانان قصرشیرینی :

کار عنصر اصلی توسعه است/ واگذاری زمین ها در چارچوب قانونی است

استاندار کرمانشاه در جلسه واگذاری زمین رایگان به جوانان قصرشیرینی گفت: واگذاری زمین ها در چارچوب قانونی است

کار عنصر اصلی توسعه است/ واگذاری زمین ها در چارچوب قانونی است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه بررسی واگذاری زمین کشاورزی رایگان به جوانان تحصیل کرده شهرستان قصرشیرین با حضور استاندار کرمانشاه، بازرس ویژه استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصر شیرین برگزار شد.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه از مردم قصر شیرین به خاطر میزبانی خوبی که در اربعین داشتند تشکر کرد و گفت: بعد از سالها و با پیگیری های فراوان مرز خسروی بازگشایی شدتوان  همان جا گذاشته است یا مدیران ملی و استانی آرزوی دیرینه مردم شنیده شده است یکی از راه های توسعه استان قصرشیرین شد و لازم از مردم و جوانان تقدیر و تشکر کنم

در زمینه امهال وامها قانونگذار اعلام کرده دولت موظف است بعد از تاییدیه ستاد حوادث غیر مترقبه وام ها را به مدت دوسال امهال کند در سفر رئیس جمهور به روستای فتابک عنوان شد   وام افراد تا سقف ۵۰ میلیون تومان امهال شود و در این زمینه ۹شهرستان و ۲ بخش شامل امهال این وام ها شدند و  ۳۱۴۵ میلیارد تومان وام طی ۲ سال امهال شد و دولت یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان سود به بانک مرکزی پرداخت کرد.

وی افزود: در آبان های ماه امسال امهال وامها به اتمام رسید و پیگیریم که یک سال دیگر این وام‌ها را امهال کنیم و بر اساس برآورد، دولت باید ۵۵۰ میلیارد تومان بابت سود یکساله به بانک مرکزی پرداخت کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استدلال‌هایی داریم تا حدود نظرها پذیرفته شده است و وزارت کشور را متقاعد کرد ه ایم و خسارت ناشی از این امهال را به انها را اعلام کردیم.

مهندس بازوند در مورد مشکل پوشش شبکه سوم سیما در پخش فوتبال های خارجی هم گفت: این موضوع فقط شامل استان ما نیست بلکه استانهای دیگری نیز با این موضوع درگیر هستند و حدود ۲ میلیارد تومان باید به صدا و سیما پرداخت کنیم و یا وزیر ارتباطات این مبلغ را تقبل کند که این موضوع حل شود.

مدیریت ارشد استان در رابطه با واگذاری زمین رایگان به جوانان تحصیلکرده قصر شیرینی هم اظهارکرد : این موضوع از طرف آقای جهانگیری و وزیر کار مطرح شد و باموافقت وزیرکشور امروز استارت کار را می زنیم.

وی یک طرف اجرای این قضیه را مدیران و دستگاه های اجرایی و طرف دیگر را متقاضیان که از این زمین ها استفاده خواهند کرد عنوان کرد و گفت: از مدیران می خواهم که اولویت کار را اشتغال در نظر بگیرند و از متقاضیان هم انتظار دارم کار و تلاش کنند که کار عنصر اصلی توسعه است.

 بازوند افزود: این زمین ها به صورت استیجاری تا سقف ۹۹سال و با پرداخت تسهیلات باسود کم به متقاضیان تحویل داده خواهد شد ومتقاضیان میتوانند در قالب چارچوب قانونی و به شکل تعاونی یا شرکتی و سهامداری آن را تحویل بگیرند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: زمین ها دارای موقعیت استثنایی است و این زمین ها بهشت سرمایه گذاری است و با برنامه ریزی و بازریابی برای فروش محصولات میتوانید هم به اقتصاد استان کمک کنید هم زمینه اشتغال ایجاد شود.

این مسئول مدیران را مشاورین خوبی در این زمینه خواند و از جوانان خواست برای شروع این کار از مشاوره و نظرات آنها بهره بگیرند.

بازوند در خاتمه اظهار داشت: کرمانشاه هیچ کس خود رامسئول عقب ماندگی استان نمی داند خودتان را در عقب ماندگی شهرتان سهیم بدانید واگر استان عقب ماندگی دارد همه ما در این موضوع سهیم هستیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان