//
کدخبر: ۲۳۰۳۹۳ //
استاندار کرمانشاه در شورای اداری عنوان کرد:

در طرح مناطق جنگی نام بازنشستگان لحاظ شود/ سهم آب کرمانشاه در حوزه کرخه کم است

جلسه شورای اداری با حضوردکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر اردکانیان وزیر نیرو، استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در طرح مناطق جنگی نام بازنشستگان لحاظ شود/ سهم آب کرمانشاه در حوزه کرخه کم است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی با شعار بیطرفی، قانون‌مداری ،و انسجام ملی ثبت شد و با انتخاب هیأت اجرایی به اتمام رسید و در حال داوطلبان منتظر تایید صلاحیت هستند.

 وی تعداد ثبت نام شدگان را ۴۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: در دولت نهم ۱۶۹ نفر داوطلب و در دولت دهم ۲۹۵ ثبت نام کردند که در دوره  یازدهم شاهد  رشد ۴۰درصدی هستیم.

 وی همچنین سهم  بانوان داوطلب در دولت نهم و دهم را ۷ درصد و در دولت یازدهم را ۱۱ درصد اعلام کرد.

بازوند در ادامه با اشاره به زلزله سال ۹۶ تعداد واحدهای مسکونی احداث شده (تخریبی و تعمیری) را  ۴۰ هزار و ۱۶۲ واحد اعلام کرد و بیان داشت: این پروژه رشد ۸۸ درصدی داشته و واحد های ناتمام در شهر هستند و ۶۰۶ هزار و ۵۴۸ واحد هم ۱۰۰ درصد انجام شده است.

 

بازوند همچنین تعداد کل واحدهای تولیدی که ۹۹درصد رشد داشته اند را ۲ هزار و ۶۹۹ مورد اعلام کرد.

 استاندار کرمانشاه همچنین مقدار تسهیلات با بهره ۴ درصد برای مسکن زلزله زدگان را ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  ۶۰۰ میلیارد تومان هم برای واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

 وی همچنین وامهای امهال شده را سه هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  ۱۱۳۲ میلیارد تومان سود  این وام ها از طریق  دولت پرداخت شده  است.

بازوند همچنین گفت:  ۶۸۷ میلیارد تومان وام  بلاعوض  و ۲۹۰ میلیارد تومان هم به شکل بیمه  به زلزله زدگان پرداخت شده است.

 

این مسئول در ادامه تصریح کرد:   در مجموع زلزله سال ۹۶ ، ۱۱ هزار میلیارد بار مالی داشته است و ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار متر ساخت و ساز انجام شده و ۷۲ هزار تن آهن، و ۱۹۸ تن سیمان رایگان که هدیه مقام معظم رهبری بود در اختیار مردم قرار گرفت.

وی در ادامه از ریاست مجلس خواستار امهال وام ها شد و گفت: گرانی و تورم بر مردم مناطق زلزله زده تاثیر گذاشته و با توجه به اینکه زلزله زدگان ۲۵درصد از هزینه تکمیل خانه هایشان را خودشان پرداخت کرده اند تقاضای امهال وام را برای مدت یک سال دیگر داریم و با برآورد انجام شده هزینه امهال این وام ها در مدت  یک سال ۵۲۰ میلیارد تومان  است و در برابر هزینه ۱۱میلیارد تومانی رقمی نیست.

 استاندار کرمانشاه زیر ساخت های مناطق زلزله زده را هم آسیب دیده اعلام کرد و اظهار داشت: برای بازسازی این مناطق حدود ۳۰۰ کامیون کار می کردند که باعث آسیب به تاسیسات فاضلاب و زیرساخت‌ها شده اند و اعتبارات پرداختی دولت برای آماده سازی این زیر ساخت ها ۵۴۱ میلیارد تومان بود  و  خسارات وارده ناشی از زلزله یکهزار و ۲۴۱ میلیارد تومان برآورد گردیده

 

وی در ادامه گفت: از ۳۷۰ کیلومتر مرز ۳۲۰ کیلومتر آن در مکان هایی بود که زلزله در آن منطقه رخ داد و  تاسیسات آنها تخریب شد تقاضا داریم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه برای راه اندازی و یا برگرداندن این مناطق به حالت قبلی در نظر گرفته شود.

بازوند خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلو ۱۷۰۰ تومان در قصرشیرین با توجه به فروش چند برابری در آن سوی مرز  را ناچیز اعلام کرد و گفت: تدابیری اتخاذ کنید که مشکل کشاورزان هم مرتفع شود.

استاندار کرمانشاه همچنین تخصیص بیشتر آب در حوضه کرخه را خواهان شد و بیان کرد: مشکل بزرگ و نگرانی استان که بیشتر از زلزله خطر آفرین است را بیکاریست و هر چند اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده ولی هر ساله ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جویای کار در استان وارد بازار کار می‌شوند و مطابق برنامه باید به این مسئله رسیدگی شود.

 مهندس بازوند ایجاد سه سند راهبردی در استان برای کاهش بیکاری را مهم اطلاق کرد و افزود:   این سه سند برای کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری بود که در پایان سال ۹۶،  نرخ بیکاری استان به ۲۱ درصد و در تابستان امسال به ۱۴ درصد رسید.

 وی اعلام کرد: در بحث تورم ستاد تنظیم بازار هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و توانسته ایم این تورم را تا حدودی کاهش دهیم  و در این زمینه ۱۵۰ واحد راکد در حوزه صنعت معدن و تجارت احیا شده است.

 استاندار کرمانشاه در مورد سامانه گرمسیری هم گفت: این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و در صورت انجام نشدن این پروژه زیرساختها آن با مشکل مواجه می شود.

 وی در مورد پروژه پتروشیمی اسلام آباد هم اظهار داشت: نیازمند  خط اعتباری هستیم که سد آزادی و مشکل اسلام‌آباد و پتروشیمی حل شود و علیرغم تحریم  ها رشد صادرات ۴۵ درصدی در استان مشاهده می‌شود.

 این مسئول تامین منابع جدید در استان را کار پسندیده‌ای دانست و گفت : ۳۱ هزار میلیارد تومان در استان دارایی بلاتکلیف داریم که  اگر دو هزار میلیارد تومان آن فروخته شود مشکل راه آهن و قطار شهری ما حل خواهد شد و اگر این لایحه تصویب شود اموال منقول و غیر منقول در استان لحاظ خواهد شد و مشکل تامین اعتبار این پروژه ها هم حل می شود.

مهندس بازوند در بحث مناطق جنگی هم از رییس مجلس خواست: کلمه بازنشستگان را که فراموش شده است و حق این  افراد است را در این بحث لحاظ کنند.

 وی همچنین به حاشیه نشینی، طرح سردسیری، فاضلاب استان کرمانشاه، راه آهن، پروژه آبشوران و زیر ساخت های بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود:  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶ بازارچه مرزی لازم است و قول می‌دهیم با تامین اعتبار این مبلغ را دو برابر کنیم.

بازوند افزود: پروژه آبشوران هم نزدیک هفت سال است که شروع شده  و پیشرفت کمی دارد کمک کنید تا این پروژه جمع شود و نگرانی که برای مردم ایجاد شده حل شود و در بحث فاضلاب و شهر کرمانشاه تنها مرکز استان است که هنوز مشکل فاضلاب آن حل نشده و ۱۹ منطقه فاضلاب دارد که وارد رودخانه قره‌سو می شود که می تواند یک نقطه گردشگری باشد، کمک کنید این مشکل شهر کرمانشاه هم مرتفع گردد

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان