//
کدخبر: ۲۰۵۵۲۲ //

مراسم شهادت آیت الله مویدی در قم برگزار می‌شود

مراسم شهادت آیت الله مویدی قمی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو مجمع عالی تفسیر فردا با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار می‌شود.

مراسم شهادت آیت الله مویدی در قم برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم شهادت آیت‌الله محمد‌رضا مویدی‌قمی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو مجمع عالی تفسیر که در حادثه خونین مِنا به درجه رفیع شهادت نائل شد شامگاه پنج شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه آیت‌الله مویدی  برگزار می شود.

حسینیه آیت الله مویدی روبه‌روی صحن جواد الائمه(ع) انتهای کوچه آبشار  خیابان بوعلی سینا واقع شده است.

شهید آیت الله مویدی قمی عضو بعثه آیت الله حکیم بود که در فاجعه خونین منا سال94 جان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر ایشان در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله مویدی استاد سطوح عالی حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم بودکه در سال 1320 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و بعد از سپری کردن دروس سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام، حائری یزدی فرزند مؤسس حوزه علمیه قم، آیت الله میلانی، آیت الله العظمی گلپایگانی، رهبر کبیر انقلاب آیت الله العظمی امام خمینی (ره) زانوی ادب بر زمین زند و قبل از نهضت در امتحانات خارج فقه (سطح 4) قبل از ارتحال آیت الله العظمی بروجردی شرکت کرده و دارای اجازه نقل احادیث و روایات و اجتهاد از بعضی از مراجع معظم تقلید بود.

وی از سال 42 به صورت جدی و فعال وارد میدان مبارزات سیاسی شد و شانزده سال با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، شکنجه‌ها، تبعیدها و زندان‌ها مبارزه کرد و از هیچ خطری نهراسید.

آیت الله مؤیدی قمی پس ازانقلاب اسلامی نیزهمچنان پرتلاش به فعالیت‌های ارزشمنداسلامی پرداخت و همچنین درایام دفاع مقدس به عنوان مبلّغ و رئیس حوزه علمیه زاهدان باحضورخود سبب دلگرمی رزمندگان اسلام درطول دوران دفاع مقدس بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۵۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان