//
کدخبر: ۴۵۲۳۱۷ //

شب قدر شب نزول رحمت و برکت الهی است

یک کارشناس مذهبی گفت: شب قدر شب نزول قرآن است و به این دلیل شب نزول رحمت و برکت الهی محسوب می‌شود.

شب قدر شب نزول رحمت و برکت الهی است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول رحمت و برکت الهی است، اظهار کرد: شب قدر شب نزول قرآن است و به این دلیل شب نزول رحمت و برکت الهی محسوب می‌شود، پیام قرآن صلح و رحمت برای جهانیان است.

وی افزود: قرآن پیام‌آور صلح برای جهانیان است، همانطور که در قرآن هم به این مسئله اشاره شده است که صلح بهتر است به این جهت شب نزول قرآن را شب رحمت و برکت الهی می‌نامیم؛ در صورتی‌که ماه مبارک رمضان ماه نزول رحمت الهی است و شب‌های قدر استثنا محسوب می‌شود. در قرآن اشاره شده است که شب قدر برتر از هزار ماه است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مؤمنان باید توجه ویژه‌ای به شب‌های قدر داشته باشند و آن را گرامی بدارند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. در روایتی از پیامبر گرامی گفته شده که دهه آخر ماه مبارک رمضان به شب‌های قدر نزدیکتر است و ایشان در دهه آخر منتظر دریافت رحمت پروردگار بودند.

موسوی بیان کرد: ممکن است انسان در این شب‌ها غفلت کند و نتواند ظرف وجودی خود را حتی از یک قطره رحمت الهی پرکند و یا انسانی که در آماده باش کامل به سر می‌برد و از این شب و روزها نهایت استفاده را می‌برد. انسان‌های هوشیار یک سال قبل از لیلة‌القدر هوشیار هستند و در این یک سال مراقبه دارند تا بتواند حقیقت شب قدر را درک کنند.

وی افزود: شهید مطهری در مطلبی می‌فرماید که «پدر من ماه رجب و شعبان را روزه می‌گرفتند و نماز می‌خواند تا آمادگی ورود به ماه رمضان را داشته باشند و بتوانند شب‌های قدر را کاملا درک کنند».

این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه کدام به شب قدر واقعی نزدیکتر است، گفت: دهه آخر ماه مبارک رمضان به شب‌های قدر نزدیکتر است و شب بیست و یکم و بیست وسوم ماه رمضان بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است؛ شب بیست و هفتم نیز مورد اهمیت است.

موسوی با اشاره به اعمال مخصوص شب‌های قدر بیان کرد: احیا نگهداشتن در شب‌های قدر که مورد تاکید قرار گرفته یکی از اعمال مخصوص این شب به حساب می‌آید. معصومین در این شب‌ها به نحوی  برنامه‌ریزی می‌کردند که فرزندانشان خسته نشوند و بتوانند این شب را بیدار بمانند. یکی دیگر از کارهایی که در این شب‌ها بسیار مورد تاکید قرار گرفته است استغفار و طلب آمرزش از خداوند است، گاهی گناهان مانع دریافت رحمت الهی می‌شود.

وی ادامه داد: خواندن سوره‌هایی از قرآن مانند عنکبوت و دخان در این شب‌ها وارد شده است، همچنین غسل کردن در شب‌های قدر و زیارت امام حسین(ع) و قرآن به سر گرفتن نیز از جمله کارهایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس مذهبی با بیان اهمیت شب قدر از منظر قرآن اضافه کرد: در سوره قدر نیز به نزول قرآن در ماه رمضان، اهمیت شب‌های قدر و برتری این شب از هزاران ماه اشاره شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۳۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان