//
کدخبر: ۴۲۳۵۸۳ //

این لینک را اصلا باز نکنید | افزایش ارسال لینک‌های آلوده در پایان هفته و تعطیلات پیش رو

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از افزایش فعالیت مجرمان سایبری در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب مالی هموطنان با توجه به ایام پایانی هفته و تعطیلات رسمی پیش رو خبر داد.

این لینک را اصلا باز نکنید | افزایش ارسال لینک‌های آلوده در پایان هفته و تعطیلات پیش رو
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا و تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش می‌یابد که طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده‌های پلیس فتا، استان و شهرستان‌ها آمادگی لازم در خصوص رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست‌های حضوری و تلفنی هموطنان مهیا است.

وی افزود: مجرمان سایبری ترفنده‌های مجرمانه خود را در خصوص ارسال لینک‌های آلوده در این ایام افزایش می‌دهند، شگردی که در این روزها شاهد افزایش آن هستیم لینک senn.blogfa.com که شبیه به لینک سامانه سنا که از نظر از نظر دیداری هموطنان فریب آن را می‌خوردند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: کلاهبرداران با ارسال این لینک مبنی بر ابلاغیات قضائی با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می‌دهند فرد بعد از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای ارائه خدمات درخواست واریز می‌کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می‌کنند که بعد از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می‌کند و از طریق آن این پیامک‌ها را ارسال می‌کند.

وی افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه‌ها استفاده نخواهد کرد. و هر جا که پیامکی از طریق شماره شخصی چه در داخل پیام رسان های بومی و غیر بومی و چه به صورت پیامک کلاهبرداری است و به هیچ عنوان کلیک نکنند.

سرهنگ پاشایی در پایان گفت: در صورت فریب توسط کلاهبرداران سایبری، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از خدمات انتظامی پلیس فتا از طریق شماره تلفن ۹۶۳۸۰ بهره‌مند شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان