//
کدخبر: ۴۰۷۱۷۹ //

رقابت ۴۸۹۶ دانش‌آموز در آزمون مدارس تیزهوشان استان کرمانشاه

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از رقابت ۴۸۹۶ دانش‌آموز پایه هفتم و دهم در آزمون مدارس تیز‌هوشان خبر داد.

رقابت ۴۸۹۶ دانش‌آموز در آزمون مدارس تیزهوشان استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

"سلمان محمدی"در گفتگویی با فرتاک نیوز اظهار کرد: در آزمون مدارس تیزهوشان سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه مجموعا چهار هزار و ۸۹۶ دانش‌آموز شامل؛ سه هزار و ۵۵۶ داوطلب پایه‌هفتم و یکهزار و ۳۴۰ داوطلب پایه دهم باهم به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر‌کل آموزش و پرورش ظرفیت پذیرش در مدارس استعداد‌های درخشان استان در پایه هفتم را ۲۹۶ نفر شامل؛ ۱۴۸ دختر و ۱۴۸ پسر عنوان کرد و افزود: همچنین ظرفیت پذیرش داوطلبان در پایه دهم نیز ۱۸۳ نفر شامل؛ ۸۹ دختر و ۹۴ پسر است.

وی اشاره‌ای هم به زمان برگزاری این آزمون داشت و گفت: فرآیند برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان در پایه هفتم روز پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ و آزمون پایه دهم نیز روز جمعه دوم تیر‌ماه از ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور در ۴۱    حوزه امتحانی استان شامل؛ ۱۳ حوزه دختران و ۱۴ حوزه پسران در پایه هفتم و هفت حوزه دختران و هفت حوزه پسران در پایه دهم برگزار می‌شود. که لازم است دانش‌آموزان قبل از ساعت هشت صبح در این حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند.

به گفته محمدی امکان دریافت کارت ورود به جلسه از ۲۵خرداد‌ماه لغایت یکم تیرماه مهیا شده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به آدرس my.medu.ir نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه زمان اعلام نتایج این آزمون را نیمه دوم تیر‌ماه عنوان کرد و بیان داشت: تعداد پذیرفته شدگان در آزمون مدارس استعدادهای درخشان نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش خواهد داشت.

وی در پایان تعداد مدارس استعدادهای درخشان در سطح استان را هشت مدرسه عنوان کرد و گفت: این مدارس در دو دوره متوسطه اول و دوم   دخترانه و پسرانه در شهرستان کرمانشاه و اسلام‌آباد‌غرب در حال فعالیت می‌باشند.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان