//
کدخبر: ۴۵۶۷۲۰ //
آشپزی | کیک ژامبون و پنیر

طرز تهیه کیک ژامبون و پنیر| خیلی دلبره!

در اینجا دستور تهیه کیک ژامبون و پنیر را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

طرز تهیه کیک ژامبون و پنیر| خیلی دلبره!
به گزارش فرتاک نیوز،

اینقدر که این کیک ژامبون و پنیر مورد پسند اعضای خانواده و مهمون شده مرتب درخواستی داره ، البته اگه میخواین برای مهمون درست کنید قبلش حتما باید مطمئن بشید مهمونتون با ژامبون میونه خوبی داشته باشه و از اون Healthy Food ها نباشه.در مورد خودتون هم صد البته بهتره که ژامبون خونگى درست کنید که سر فرصت دستورشو با مراحل کار میدم خدمتتون.

مواد لازم برای کیک ژامبون و پنیر:

نان تست :  کمتر از یک بسته

ژامبون : 6 ورق

سس مایونز :  نصف پیمانه

پنیر خامه اى :  200 گرم

ماست : 3 ق غ

گوجه فرنگى :  حدود 4 عدد

خیار شور :  6 , 7 عدد

پنیر زرد ورقه اى :  یک بسته

کاهو  :  کمتر از یک سر

طرز تهیه:

قبل از هر چیز بگم که اندازه ها کاملا سلیقه ایه و کم و زیاد کردن اونا بسته به ذائقه و قالب انتخابیتون داره.

اول قالب کمربندی رو آماده می کنیم ، قالب من فکر میکنم قطر حدود 23 سانتی متر داشت ، پس بسته به قالبتون موادتون رو تهیه کنید. کف قالب رو سلفون میکشیم و کنار دستمون میزاریم .

شما اگه قالب کمربندی ندارین میتونید با یه قالب معمولی که وسطش حفره نداشته باشه این کار رو انجام بدین ، البته خودم تجربه نکردم ولی احتمال میدم مشکلی پیش نیاد ، به شرطی که سلفون خیلی بزرگ باشه و کاملا از دیواره ها بیاد پایین که بعد بتونید کیک رو با سلفون بکشید بیرون.

برای شروع کار میاییم کناره های تست ها رو که برشته هستن برش میدیم و تست ها رو تو قالب میچینیم، جورى که به صورت گرد مثل کف قالب در بیاد.و یا اگه قالبتون مربع باشه که بهتره و تست ها راحتتر جا میگیرن.یعنى کناره ها رو برش میدیم و جاهاى خالى رو با تیکه هاى تست پر میکنیم.

حالا یه مخلوط مایونز و پنیر درست میکنیم ، به این صورت که اونا رو با هم مخلوط میکنیم و چند دقیقه اى با همزن میزنیم ، ماست اضافه میکنیم و بازم میزنیم تا صاف و یکدست بشه. ماست رو هم برای اینکه از سنگینی در بیاد هم یه کوچولو مایه مون رقیق بشه استفاده میکنیم ، پس در نظر داشته باشین ماست رو کم کم اضافه کنید تا مایه دلخواهتون به دست بیاد.

بعد، از همین مخلوط یه لایه مى ریزیم رو تستهاى چیده شده و اونا رو کامل میپوشونیم.حالا ورق هاى ژامبون رو میچینیم روش، بعدم پنیر زرد ، که میتونید همینطور صاف بزارین روی ژامبونا یا اینکه بعضیاشو تکه کنید و جاهای خالی رو پر کنید، البته لازم نیست خیلی پر بشه همینکه مزه پنیر زرد بده کافیه ، مثلا تو هر لایه 3 ورق کافیه.

نوبت کاهو هستش که براى کاهوها قسمتهاى انتهایى و سفتش رو مى بریم و فقط برگش رو میزاریم ؛ بهتره کاهو رو چند تکه کنید که بعد تو برش کیک به مشکل نخورید ؛ یه لایه رو با کاهو میپوشونیم.بعدم که گوجه ها و خیار شورها رو هم حلقه هاى نازک برش میدیم و به مقدار دلخواه میچینیم روی کاهوها. اگه گوجه تون بزرگ بود حلقه ها رو به دو نیم کنید.

اینا رو که چیدیم رو هم، از اول یک ردیف تست میزاریم و با دست یه کم فشار میدیم، بازم همون کار قبلى رو میکنیم، یعنى مخلوط سس بعد ژامبون و پنیر زرد و بقیه موادبرای آخر کار هم بازم تست میزاریم و مثل قبل سعی میکنیم جای خالی نمونه و جاهای خالی رو با تکه های تست پر میکنیم. نگران نباشید بعدا که فشرده بشه و لایه پنیری روش بیاد دیگه دیده نمیشه.

اینجا بدون اینکه چیزى به تست ها  اضافه کنیم روى قالب رو سلفون میکشیم تا خشک نشه و چند ساعتی میزاریم تو یخچال، یک چیز سنگین هم میزاریم روش که کامل منسجم بشه. اگه وقت کافی داشته باشین شب تا صبح بزارین بهتره. روی قالب هم اول یه بشقاب بزرگتر از سطح قالب بزارین بعد هر چیز سنگینی که مناسب میدونید بزارید روش.

بعد از مدت مذکور از یخچال درش میاریم و کمربندشو باز میکنیم و اونو منتقل میکنیم به ظرف سرو و شروع میکنیم به کار نهایی.مطمئنا با اندازه ای که من دادم بازم سس یا همون مایه پنیری براتون مونده، از همون سس با لیسک روش میکشیم و صاف میکنیم، به دلخواه تزئین میکنیم.آها اینم بگم بهتره فقط روی کیک سس مالیده بشه و اطراف و دیواره ها رو سسی نکنید که شکل طبقات محفوظ بمونه و جلوه داشته باشه اما بازم به سلیقه خودتون بستگی داره ، من یه بار دیواره ها رو هم سسی کردم پشیمون شدم .

برای تزئین هم دستتون خیلی بازه چون یه سطح سفید و صاف دارین که فقط یه کم سلیقه میخواد ، تو این عکس من سرم شلوغ بود و دستم باز نبود بتونم به دلخواه انتخاب کنم ، اینجور وقتا برای اینکه از زیر کار در برم میسپرم به دخترم و میگم نمیدونم خودت یه کاریش بکن .. :))

خب کیکمون که خوشگل شد بازم برش میگردونیم تو یخچال  و میزاریم حداقل یک ساعتی بمونه ، البته میتونید بعد از اینکه سس زدین و قبل از تزئین هم اینکار رو بکنید ولی برای اینکه خیالتون راحت بشه تزئین کرده و آماده بزارین تو یخچال.بعد از اون هم که براى سرو آماده است و نوش جان…پیشنهاد میدم اگه با ژامبون مشکلى ندارین و یا ژامبون خونگی درست میکنید حتما این کیک خوشگل و خوشمزه رو درست کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان