//
کدخبر: ۴۵۵۶۲۶ //
آشپزی | کیک خیس کاراملی

کیک خیس کاراملی | این کیک عالیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کیک خیس کاراملی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

کیک خیس کاراملی | این کیک عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کیک خیس کاراملی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

بهتون گفته بودم که کیک خیس چند نوع داره و معروفترینش کیک خیس شکلاتی هست که تو سایت میتونید ببینید . البته کیک گاتوشاتو هم یه نوع کیک خیسه اونم طعمش فوق العاده است.

مواد لازم  برای کیک خیس کاراملی:

آرد : 1 و نیم پیمانه

کرم کارامل : 1 بسته

تخم مرغ : 3 عدد

شکر : 1 پیمانه سر خالی

روغن : 1 پیمانه سر خالی

شیر ولرم : 1 پیمانه

بکینگ پودر : 2 ق چ

وانیل : کمی

طرز تهیه :

قبل از شروع هر چیزی مثل همیشه فر رو روشن میکنیم و میزاریم روی 175 درجه سانتیگراد.قالب 20 در 30 رو چرب میکنیم و میزاریم کنار . آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط میکنیم و الک میکنیم .

شروع میکنیم : شیر و شکر و روغن مایع و پودر کرم کارامل رو با هم تو یه ظرف میریزیم و یه مقدار میزنیم تا شکرا حل بشن ، هم با همزن برقی میشه هم ویسک ، حالا یه لیوان ازش برمیداریم و میزاریم کنار و میریم سراغ بقیه کارای کیک .

تخم مرغا رو یکی یکی به این مواد اضافه میکنیم و با همزن میزنیم ، وانیل هم میزنیم بعد مخلوط آرد رو طی دو سه مرحله به مواد اضافه میکنیم و با لیسک میزنیم .

مایه کیک رو تو قالب میریزیم و قالب رو میفرستیم تو فری که گرم شده و به دما رسیده به مدت حدود 40 دقیقه ، بعد از 30 دقیقه چک کنید اگه به تستر چیزی نچسبیده بود کیک آماده است.قالب رو از فر در میاریم و کیک رو همونطور که تو قالب هست به اندازه های دلخواه برش میدیم .

بعدم کاراملی که توی بسته کرم کارامل بود به سس اضافه میکنیم و سس رو روی کیک میریزیم ، اجازه میدیم دو سه ساعتی بمونه تا سس کامل به خورد کیک بره .برشها رو برمیداریم و تو ظرف سرو میچینیم و روی هر برش رو به دلخواه تزیین میکنیم.

کیک خوشمزه ایه امتحان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان