//
کدخبر: ۴۵۰۷۴۰ //

طرز تهیه فینگر فود الویه در کمترین زمان به همراه نکات کاربردی

سالاد الویه یک سالاد سیب زمینی سنتی روسی است که تهیه آن آسان است. نسخه‌های مختلفی از سالاد الویه در سرتاسر جهان وجود دارد.

طرز تهیه فینگر فود الویه در کمترین زمان به همراه نکات کاربردی

الویه در کشورهای اروپای شرقی، اسپانیا، یونان، ترکیه، پاکستان، ایران و آمریکای لاتین بسیار محبوب است. از کودکان تا بزرگسالان طرفدار این فینگر فود خوشمزه هستند. در این مطلب طرز تهیه فینگر فود الویه را به همراه نکات مهمی برای افزایش کیفیت نهایی الویه مرور می‌کنیم.

 

فینگرفود چیست؟

فینگرفود در اصطلاح به غذایی گفته می‌شود که در یک لقمه و با دست خورده شود. جذابیت ظاهری، سادگی در درست کردن انواع فینگرفود و البته هزینه مقرون به‌صرفه، این سبک از سرو غذا را بین نسل جدید محبوب کرده است.

تاریخچه سالاد الویه

سالاد الویه در دهه 1860 توسط لوسین اولیویه (Lucien Olivier) در مسکو، روسیه ساخته شد. البته نسخه اولیه آن با الویه امروزی متفاوت بود. خوشبختانه، این دستور غذا به گونه‌ای تکامل یافته که شامل مواد اولیه روزمره می‌شود.

مواد اولیه فینگر فود الویه

فینگرفود الویه می‌تواند حاوی مواد زیادی باشد، اما در هسته آن سیب‌زمینی با سس مایونز قرار دارد.

  • سیب‌زمینی پخته شده: 4 عدد متوسط

  • سینه مرغ پخته شده:1 عدد

  • هویج: 2 عدد متوسط

  • خیارشور رنده شده:4 عدد کوچک

  • سس مایونز:1.5 لیوان

  • تخم‌مرغ آب‌پز رنده شده:2 عدد

  • نخود فرنگی پخته شده: نصف لیوان

  • ذرت پخته شده: نصف لیوان

  • شوید تازه: نصف لیوان

مراحل پخت فینگر فود الویه

زمان لازم برای این دستور پخت حدود یک ساعت است. اولین گام در تهیه این غذا این است که مرغ‌ها را بپزید. سپس آن‌ها را به صورت رشته رشته خرد کنید. سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و در یک قابلمه آب بریزید و حدود 25 دقیقه بجوشانید. سیب زمینی، هویج، تخم مرغ و ژامبون را خرد کنید. شوید تازه را ریز خرد کنید. مرغ، سیب زمینی، هویج، تخم مرغ، خیارشور، ژامبون، ذرت، سس مایونز و شوید تازه را با هم مخلوط کنید. مزه کنید و در صورت نیاز مایونز بیشتری اضافه کنید. نخود فرنگی‌های کنسرو شده را با احتیاط بریزید و دقت کنید که در حین مخلوط کردن له نشوند. سالاد الویه را در یخچال بگذارید تا خنک شود. این کار نه تنها باعث خنک شدن بهتر مخلوط می‌شود، بلکه مزه آن را نیز بهتر و مطبوع‌تر می‌کند.

تزیین فینگر فود الویه

برای تبدیل سالاد الویه به فینگر فود الویه، باید در تزیین ابتکار به خرج دهیم. برای فینگر فود الویه با نان لواش باید اول نان لواش را پهن کنیم و سطحش را با یک لایه ضخیم از سالاد الویه بپوشانیم و آرام رول کنیم و برش بزنیم. می‌توانیم سالاد الویه را با کمک برش‌های کوچک از نان باگت به صورت فینگر فود سرو کنیم. قالب زدن نان تست و الویه به شما کاناپه الویه می‌دهد. نان تارت شور آماده در فروشگاه‌ها، فینگر فود الویه شما را بسیار زیبا می‌کند.

نکات مهم در تهیه فینگرفود الویه

  • برای کم کردن کالری این غذا می‌توانید از ترکیب ماست و سس مایونز بجای سس مایونز استفاده کنید. اما اگه کالری فینگر فود الویه در رژیم شما مهم نیست، اضافه کردن مقداری خامه صبحانه به مواد اولیه، طعم غنی به سالاد الویه می‌دهد.

  • به خاطر داشته باشید که حتماً خیارشور را قبل از استفاده بشورید تا از شوری آن کم شود. از رنده کرده خیارشور خودداری کنید. با این کار، مواد اولیه اصطلاحاً شل می‌شود.

  • مقداری از آب مرغ را به مواد اولیه اضافه کنید تا سالاد الویه خوشمزه‌تری داشته باشید.

  • سیب زمینی‌ها را زیاد نپزید؛ زیرا خرد کردن و مخلوط کردن آن در سالاد سخت می‌شود.

  • مایونز را تا زمانی که آماده سرو نشدید مخلوط نکنید. سس مایونز عمر سالاد شما را کوتاه می‌کند.

  • چاشنی و ادویه مناسب، فلفل سیاه و کمی آبلیموی تازه است، آبلیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.

اگر برای مهمانی، تولد یا گردهمایی بعدی خود تصمیم به درست کردن الویه دارید، علاوه بر خرید ژامبون، خیارشور و سایر مواد تشکیل‌دهنده فینگرفود الویه، می‌توانید برای خرید پنیر چدار، گودا و حتی پنیرهای خاص و استفاده از آن‌ها روی میزه مزه به فروشگاه انبارپنیر ( https://anbarpanir.com ) واقع در مجتمع آ اس پ مراجعه کنید. علاوه بر پنیرهای طبیعی و خاص، پنیر پیتزا، پنیر لیقوان و سایر پنیرهای رایج هم در این فروشگاه یافت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان