//
کدخبر: ۴۲۵۸۶۸ //
آشپزی| توپک بادنجان

فینگر فود | طرز تهیه توپک بادنجان !

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه توپک بادنجان را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

فینگر فود | طرز تهیه توپک بادنجان  !
به گزارش فرتاک نیوز،

در مقاله حاضر طرز تهیه  توپک بادنجان را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم. 

مواد لازم

بادنجان (باپوست و طولی خردشده) ۱۵۰ گ

برنج (پخته‌شده) ۶۰ گ

گوشت مخلوط گوسفند و گوساله (خردشده) ۲۵۰ گ

سبزی (پاک‌شده) ۴۰ گ

پیاز (چهارقاچ‌شده) ۱ عدد

ادویه مخلوط (پودرشده) ۱ ق.چ

نمک ۱/۲ ق.چ

پودر سوخاری ب.م.ل

تخم‌مرغ (هم‌زده‌شده) ۱ عدد

روغن مایع ب.م.ل

سبزی شامل جعفری و گشنیز از هرکدام به یک اندازه است.ادویه مخلوط شامل زردچوبه (۱ قاشق سوپ‌خوری)، فلفل قرمز (۱ قاشق سوپ‌خوری)، زیره سبز (۱/۲ قاشق سوپ‌خوری) و دارچین (۱/۲ قاشق سوپ‌خوری) به‌صورت پودرشده است.

روش تهیه

بادنجان‌ها را روی صفحه گریل چرب‌شده، گریل کنید، سپس پوست آن‌ها را بگیرید و از چرخ‌گوشت رَد کنید. برنج، گوشت، سبزی و پیاز را نیز به‌ترتیب از چرخ‌گوشت، رد کنید.

بادنجان‌های چرخ‌شده را در ظرفی ریخته، گوشت، برنج، سبزی، پیاز، ادویه مخلوط و نمک را به آن افزوده و با دست ورز دهید تا یکدست شده و کاملاً حالت چسبندگی پیدا کند. مایه آماده‌شده را به‌مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

کفِ دست‌تان را با آب، کمی خیس کنید. از مایه آماده‌شده به اندازه نارنگی برداشته و به‌شکل گرد فرم دهید. ابتدا آن‌ها را در پودر سوخاری، سپس در تخم‌مرغ و مجدداً در پودر سوخاری بغلتانید و در قابلمه‌ای کوچک حاوی روغن داغِ فراوان، سرخ کنید (روغن‌جوش). توپک‌ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود، سپس در ظرف موردنظر چیده و به‌همراه ترشی سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان