//
کدخبر: ۴۱۶۰۹۶ //
آشپزی | سرکه انگبین سنتی

طرز تهیه سرکه انگبین سنتی | خیلی ساده آماده میشه

طرز تهیه سرکه انگبین (سکنجبین) را بصورت حرفه ای برایتان قرار داده ایم. شما با مطالعه طرز تهیه سرکه انگبین می توانید یک سکنجبین درجه 1 و حرفه ای را در منزل با بهترین روش طبخ نمایید.

طرز تهیه سرکه انگبین سنتی | خیلی ساده آماده میشه
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و پر خاصیت که در میان طرفداران طب سنتی و طب گیاهی بسیار مورد توجه قرار دارد، سرکه انگبین یا سکنجبین است. استفاده از  سرکه انگبین با توجه به خاصیت هایی مانند کاهش چربی خون و پاکسازی کبد چرب، درمان آسم و…، بسیار مورد تاکید اساتید طب سنتی بوده است و بدین جهت در این مقاله بر آن شدیم تا طرز تهیه سرکه سکنجبین را به شما عزیزان آموزش دهیم و کمی در مورد خواص، مواد اولیه و نحوه آن به بحث و بررسی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مندید تا در این رابطه اطلاعاتی را به دست آورید، تا پایان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین سنتی

سرکه انگور یا سرکه سیب: شش قاشق غذا خوری

عسل: شش قاشق غذا خوری

عرق نعنا: ده تا دوازده قاشق غذاخوری

آب: پنج تا شش لیوان

دستور تهیه سرکه انگبین

دستور تهیه این شربت بسیار ساده و آسان است. تنها لازم است تا این موارد به جز آب را با یکدیگر ترکیب نمایید و هر زمان که تمایل به استفاده از سرکه انگبین داشتید، آب را با نسبت یک به شش به آن اضافه نمایید و از شربت سکنجبین خود لذت ببرید.

نکته: توصیه می شود برای افراد لاغر از سرکه انگور و برای افراد چاق و دارای اضافه وزن از سرکه سیب، برای تهیه شربت سکنجبین استفاده شود.

نکته: دوره مصرف سرکه انگبین معمولا برای بهبود تمامی مشکلات سه هفته ای است و شما می توانید روزانه دو لیوان، دو ساعت پس از وعده غذایی به مدت سه هفته از این ترکیب استفاده نمایید. قبل از شروع دوره سه هفته ای بعدی، بهتر است تا یک هفته به عنوان استراحت در نظر بگیرید.

نکته: اطبا سنتی توصیه می کنند تا به جای استفاده از نوشیدنی های گازدار و مضر، و حتی به جای دوغ، پس از غذا از شربت سکنجبین استفاده کنید تا ضمن هضم بهتر غذا، بدن تان نیز از فواید آن بهره مند شود.

طرز تهیه سکنجبین (سرکه انگبین) 

بخش اول:

به ازای هر واحد عسل مصرفی، چهار واحد آب اضافه نمایید و بر روی حرارت قرار دهید. هنگامی که کف بر روی ترکیب آمد، آن را جدا نمایید.

بخش دوم:

این حرارت را تا زمانی که نیمی از آب تبخیر شود ادامه دهید و در زمانی که نیمی از آب تبخیر شد، نیم واحد سرکه به این ترکیب اضافه کنید. مطمئن شوید سرکه نیز کاملا با ترکیب مخلوط شود و خام نماند.

بخش سوم:

حال طبق دستور بوعلی سینا، سرکه سکنجبین شما آماده است و شما می توانید از آن استفاده نمایید.

نکته: در صورتی که طعم عسل قالب بود، می توانید کمی سرکه به آن اضافه نمایید و در صورتی که طعم سرکه غالب بود، می توانید به آن عسل اضافه کنید.

نکته: در پایان مراحل، می توانید دو واحد عرق نعنا و یا عرقیجات دیگر را به این ترکیب اضافه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان