//
کدخبر: ۲۶۱۰۲۲ //

منزوی: بعید می‌دانم دیاباته آنقدر سفت و سخت پای قراردادش باشد

کامران منزوی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال معتقد است؛ اکنون پای مسائلی چون سلامتی در میان است و استقلال و پرسپولیس نیازی به این قهرمانی‌ها ندارند.

منزوی: بعید می‌دانم دیاباته آنقدر سفت و سخت پای قراردادش باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

کامران منزوی درباره استعفایش از هیئت‌مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: در شرکت‌هایی چون استقلال تا  استعفا رسمی نباشد و با آن موافقت نشود، شما مسئولیت دارید، حتی اگر در جلسات حاضر نباشید. من روی نظر خودم هستم و منتظرم با اتفاقات اخیر، تکلیف و شخصیت حقیقی و حقوقی باشگاه مشخص شود.

وی در این باره که به نظر می‌رسد از حضور در استقلال خسته است، گفت: آرزو می‌کنم فوتبال سریع‌تر آغاز شود و اینگونه نباشد که مانند جنگ آریوبرزن با اسکندر مقدونی ببینیم چه کسی خیانت کرد. بخشی از گزارش مجلس، تایید عرایض من بود که باشگاه صورت مالی شفافی ندارد. هر کسی مدیر باشد و بودجه را بنویسد، اگر بر مبنای شفافیت کار نکند، دچار مشکل می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در ادامه افزود: از سال 87 تا 97، مدیران ضعیفی به استقلال نیامدند و یک شبه به این پست نرسیدند، اما صورت‌های مالی باید شفاف باشد و مشخص شود سعادتمند با چه بودجه‌ای حرکت کند. رایی برای من آمده که در صورت‌های مالی به مبلغ 2.4 میلیارد تومان بود که شده 9 میلیارد تومان. این در صورت‌های مالی به این شکل دیده نشده است. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس یک نفر، 900 میلیون تومان مطالبه کرده که رای دادگاه در این باره، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان است. 

منزوی درخصوص اختلافات مدیران فعلی و پیشین باشگاه استقلال درباره حقوق آنها تصریح کرد: از فتحی بابت صحبتم معذرت می‌خواهم. گفتم مدیران قبلی 30 میلیون یا 50 میلیون یا 100 میلیون تومان می‌گرفتند که برداشت مناسبی از این صحبت‌ها نشد. میزان حقوق مدیران نباید منتشر شود، چون شفافیت این نیست. هیچ‌کدام از بندهای گزارش مجلس خلاف واقع نیست.

وی در این باره که گفته شد باشگاه استقلال با دو کارگزار قرارداد بسته، خاطرنشان کرد: شرط عقد قرارداد با حامی مالی جدید، فسخ قرارداد قبلی است که کسی به نامه مدیرعامل درباره این شرط اشاره نکرد. همچنین برای عقد این قرارداد باید مصوبه هیئت‌مدیره پس گرفته شود و موافقت هیئت‌مدیره برای قرارداد جدید هم اخذ شود.

عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال درخصوص شکایت اسپانسر قبلی از باشگاه استقلال بیان کرد: کسی به ضمیمه 12 بندی من دقت نکرده است.  در نامه منتشر شده در این باره، جای مصوبه هیئت‌مدیره و شماره آن خالی است. مجلس بر مبنای قانون بررسی کرده، اما عرفی داریم که توسط مردم جاری شده است. مدیران عامل نمی‌توانند قانون محاسبات را اجرا کنند. چون مثلاً شما نمی‌توانید برای جذب مدافع راست آگهی بزنید. همه معاملات استقلال و پرسپولیس عمده است و شرایط خود را دارد. با تلاش سلطانی‌فر انشاءالله انتقال سهام صورت بگیرد، اما مردم از مدیرعامل توقع دارند باشگاه بهترین بازیکنان را جذب کند.

منزوی درباره اختلاف اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: اختلافی وجود ندارد، اما اتفاق نظری هم وجود ندارد. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس که اختیارات مدیرعامل و هیئت‌مدیره مشخص شده است، اشکالاتی وجود دارد که حل می‌شود. اعضا جدید هستند و باید با هم صحبت کنیم. تاکنون که کرونا نگذاشته جلسه‌ای داشته باشیم. سعادتمند هم در این شرایط اقتصادی با جان و دل کار می‌کند و می‌جنگد.

وی درباره قانون منع جذب بازیکنان خارجی برای استقلال و پرسپولیس گفت: مدیریت باشگاه بودجه‌ای می‌نویسد که بر مبنای آن بازیکن خارجی می‌گیرد. هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری چون تغییر نرخ ارز هم در این میان به باشگاه تحمیل می‌شود. مثلاً قرارداد شفر با دلار 3 هزار و 900 تومانی بسته شده، اما دلار اکنون بیش از 15 هزار تومان است. این تصمیم  خوبی است. چون شرایط اقتصادی اکثر باشگاه‌های ما به این نمی‌رسد که بازیکنان خارجی بگیرند.

عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه گفته می‌شود اگر دیاباته تا دو روز آینده یک سنت کمتر بگیرد، قراردادش با استقلال را فسخ خواهد کرد، تصریح کرد: من سمت اطلاع اجرایی ندارم، اما باشگاه کم کم پول او را واریز می‌کند و بعید می‌دانم دیاباته اینقدر سفت و سخت باشد. تاکنون که او انسان بسیار خوش‌اخلاق و متعهدی بوده است.

منزوی درباره اینکه رسول‌پناه گفته در صورت لغو ادامه لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس باید قهرمان رقابت‌ها شود، خاطرنشان کرد: کاری به قهرمانی و غیرقهرمانی ندارم. شما از کارشناسان بدنسازی بپرسید بازیکنانی که سه ماه تمرین نکرده‌اند، چقدر برای بدنسازی زمان لازم دارند؟ تیم‌ها طی 45 یا  60 روز باید در 15 بازی سنگین لیگ و جام حذفی به میدان بروند.

وی ادامه داد: آیا بدنسازی سنگین در ماه رمضان صلاح است؟ مسائلی مهمتر از قهرمانی در میان است. مگر استقلال و پرسپولیس از این قهرمانی‌ها کم دارند؟ می‌گویند باید به لیگ قهرمانان آسیا نماینده معرفی شود اما اصل این مسابقات هم زیر سوال است. اول سلامتی و اصول را درست کنیم. باید ببینیم چه زمانی لیگ سال آینده آغاز خواهد شد. این لیگ هر چه شد مهم نیست. اگر قهرمانی معرفی کنند یا خیر. فوتبال هم اینگونه نیست که بگویی حتماً این 9 بازی را می‌برم یا می‌بازم و دلیل جذاب بودن فوتبال هم همین است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان