//
کدخبر: ۱۶۹۲۳۰ //

ارنستو والورده، تومور بدخیم بارسلونا

بارسلونا با در اختیار داشتن ترکیب فوق‌العاده و گران‌قیمت اصلا در حد یک مدعی قهرمانی در اروپا نیست.

ارنستو والورده، تومور بدخیم بارسلونا
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود دو سال از اولین حضور ارنستو والورده روی نیمکت بارسلونا می‌گذرد. سرمربی اسپانیایی که از اتلتیک بیلبائو به بارسلونا پیوست. از همان روزهای ابتدایی حضور او، آبی‌اناری‌ها تبدیل به یک تیم ترسو شدند و این ترس در بازی آن‌ها کاملا مشهود بود. کاتالان‌ها تحت هدایت والورده عملا به یک تیم نتیجه گرا مبدل شدند و فوتبال زیبا و جذاب هیچ جایی در برنامه‌های آقای سرمربی نداشت.

شاید این محتاط بودن بعضی مواقع به بارسلونا کمک کرد اما ضربه‌ای که این تیم در لیگ قهرمانان مقابل آ اس رم خورد، به همه فهماند که برای فتح جام‌های بزرگ باید شجاع بود. ولی به نظر می‌رسد والورده هنوز از تجربه تلخ و تاریخی سال گذشته مقابل جالوروسی درس نگرفته و با وجود داشتن گران‌قیمت‌ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا، همچنان بازی جذابی از سوی تیم او ارائه نمی‌شود.
بلوگرانا آخرین بار سال 2015 لیگ قهرمانان اروپا را با لوئیز انریکه فتح کردند و پس از آن حتی به نیمه نهایی هم نرسیدند. پیش از شروع فصل تقریبا همه عوامل بارسلونا از بازیکنان و کادرفنی گرفته تا رئیس این تیم، هدف اصلی این فصل را قهرمانی در اروپا اعلام کردند. مدیران تیم هر بازیکنی که والورده می‌خواست را به نیوکمپ آوردند. هیچ تیمی به اندازه بارسلونا در نقل‌وانتقالات فعالیت نداشت. بارتومئو برای تقویت تیم هر چه در توان داشت، گذاشت. خریدهای نجومی که صدای کل جهان را درآورد. فیلیپه کوتینیو، عثمان دمبله، مالکوم، آرتور ملو، آرتور ویدال و... تنها بخشی از خریدهای والورده در زمان حضورش روی نیمکت بارسلونا است. اما سوال اینجاست که چرا والورده با این تیم پرستاره و نیمکت آماده باز هم ناپلئونی و با تکیه به نبوغ لیونل مسی می‌برد؟
ظاهرا خود او هم نمی‌داند با این همه بازیکن باید چه کار کند. دلیل این حرف را می‌توان در بازی‌هایی که مسی در ترکیب بارسلونا نیست، مشاهده کرد. می‌توان گفت والورده خوش شانس بود که به دوران طلایی زیدان در رئال مادرید برخورد نکرد چون اگر این اتفاق رخ می‌داد، قطعا خاطره تلخی در ذهن آبی‌اناری‌ها ساخته می‌شد.

حالا تیم والورده در 1/8 نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیک لیون قرار دارد. بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه ژرلاند با تساوی بدون گل به پایان رسید اما بازی بارسلونا در این دیدار خبر از یک تیم مدعی نمی‌داد. حتی در چند صحنه تراشتگن سوپراستار این روزهای آبی‌اناری‌ها مانع از باز شدن دروازه آن‌ها شد. چیزی که واضح بود نداشتن برنامه یا تاکتیک خاص در بازی کاتالان‌ها بود که با افت مسی این موضوع بیشتر به چشم آمد.

اما در این میان مدیران بارسلونا تصمیم عجیبی اتخاذ کردند که موجب عصبانیت شدید هواداران این تیم شد. بارتومئو در حرکتی نسنجیده قرارداد والورده را یک فصل دیگر تمدید کرد تا او باز هم با ارائه یک بازی بزدلانه روی مغز هواداران پاتیناژ برود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان