//
کدخبر: ۱۲۲۸۰۹ //
دکتر عابدینی

آشنایی با انواع جوش صورت

جوش ها که از ریزترین معضلات پوست می باشند انواع مختلفی دارند و برای درمان جوش ها لازم است با جوش و انواع جوش آشنا شویم تا درمان آن ها راحتتر انجام شود.

آشنایی با انواع جوش صورت
به گزارش فرتاک نیوز،

ممکن است هر جا و هر زمانی از راه برسند و ظاهرشدنشان می‌تواند روز یا حتی روزهایمان را خراب کند. بعضی‌هایشان کوچک‌ترند و برخی بزرگ‌تر. برخی سرسخت‌اند و برخی به‌راحتی پا پس می‌کشند. برخی از خود ردی بر جای می‌گذارند و شماری به‌سرعت در افق محو می‌شوند. تعدادی قلدری می‌کنند و قانون خودشان را تحمیل می‌کنند. گاهی باید سر تکان بدهیم تا آن‌ها را ببینیم و گاهی مستقیم در آینه به چشمان ما زل می‌زنند و ما را به ریشخند می‌گیرند. آن‌ها، در هر شکل و شمایلی که باشند، سال‌های سال با ما همراه هستند و کابوس سال‌های نوجوانی و جوانی ما می‌شوند. این مخلوقات رعب‌آور، موجودات غریبی نیستند و حتماً بارها و بارها آن‌ها را دیده‌اید. داریم در مورد جوش‌ها و درمان جوش صورت صحبت می‌کنیم.

جوش چیست؟

جوش نوعی عارضۀ پوستی‌ست که به احتمال زیاد هر فردی در طول زندگی‌اش آن را تجربه می‌کند. جوش‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و هر نوع به علتی خاص روی ناحیه‌ای از پوست ظاهر می‌شود. جوش‌ها ممکن است درد یا خطر خاصی نداشته باشند، اما معمولاً بار روانی آن‌ها زیاد است و اعتمادبه‌نفس فرد را خدشه‌دار می‌کنند. اگر شما هم مانند بسیاری افراد دیگر با جوش‌های پوستی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بهتر است این سلسله مقالات را در روزچین دنبال کنید.

انواع جوش

به‌طور‌معمول، جوش‌ها بر اثر نواسانات هورمونی طی سال‌های نوجوانی ایجاد می‌شوند، اما بزرگسالان هم می‌توانند به آن مبتلا شوند. درحال‌حاضر ۱۷ میلیون آمریکایی به جوش مبتلا هستند و این یکی از شایع‌ترین اختلالات پوستی بین بزرگسالان و نوجوانان است.

شناسایی نوع جوشی که به آن مبتلا هستید، کلید طلایی برای درمان است. به‌طورکلی جوش‌ها به دو دستۀ کلی تقسیم می‌شوند؛ جوش‌های التهابی و جوش‌های غیرالتهابی. هرکدام از این دو دستۀ کلی شامل تعدای زیرمجموعه هستند:

جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسفید

پاپول

پاسچول

ندول

کیست

یک فرد می‌تواند چند نوع جوش مختلف از انواع التهابی و غیرالتهابی روی پوست صورت یا بدنش داشته باشد. در ادامه در مورد جوش‌های غیرالتهابی بیشتر توضیح خواهیم داد.

جوش‌های غیرالتهابی

جوش‌های غیرالتهابی شامل دو نوع سرسفید و سرسیاه می‌شوند که هر دو نوع بسیار شایع هستند. این جوش‌ها معمولاً باعث تورم پوست نمی‌شوند و به درمان‌های بدون نسخه پاسخ می‌دهند. سالسیلیک‌اسید که معمولاً برای درمان جوش صورت استفاده می‌شود، در مورد جوش‌های غیرالتهابی بهتر پاسخ می‌دهد. سالسیلیک‌اسید باعث لایه‌برداری پوست شده و سلول‌های مرده یا باکتریایی پوست را که می‌توانند باعث تولید جوش‌های سرسفید و سرسیاه شوند، از بین می‌برد. سالسیلیک‌اسید معمولاً در مرطوب‌کننده‌ها یا برخی پاک‌کننده‌های آرایشی یافت می‌شود.

جوش‌های سرسیاه

جوش‌های التهابی هنگامی ایجاد می‌شوند که منافذ پوست توسط ترکیبی از سبوم (چربی طبیعی پوست) و سلول‌های مردۀ پوست پر می‌شوند. قسمت فوقانی منفذ در این نوع عارضه باز است. این نوع جوش‌ها با رنگ سیاه روی سطح پوست ظاهر می‌شوند.

جوش‌های سرسفید

جوش‌های سرسفید هم مانند جوش‌های سرسیاه بر اثر پرشدن منافذ پوست توسط چربی و سلول‌های مردۀ پوست ایجاد می‌شوند، اما این نوع جوش‌ها یک تفاوت اساسی با جوش‌های سرسیاه دارند و آن‌هم بازماندن قسمت فوقانی حفره است. این نوع جوش‌ها شبیه به یک برآمدگی کوچک روی پوست به نظر می‌رسند. درمان جوش‌های سرسفید به مراتب سخت‌تر از جوش‌های سرسیاه است؛ زیرا همان‌طور که گفته شد حفرۀ این نوع جوش‌ها بسته است. سالسیلیک‌اسید می‌تواند درمانی مؤثر برای جوش‌های سرسفید باشد.

دوستان عزیز در بخش‌های بعدی این مقاله در بخش زیبایی پوست مجله آنلاین روزچین با ما همراه باشید تا در مورد جوش‌های التهابی و همچنین درمان انواع جوش، بیشتر بیاموزید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان