تاریخ انتشار: 1397/08/01 09:46
کد خبر: 125170

چطور میشود برنامه 90 ناگهان غیرحرفه ای شود؟پشت پرده این اختلافات چیست؟

مسئولان شبکه سه سیما در اقدام و تصمیمی عجیب که دلایلش را فقط خودشان می‌دانند، برای دومین هفته متوالی از پخش برنامه پرمخاطب نود ممانعت کردند!
چطور میشود برنامه 90 ناگهان غیرحرفه ای شود؟پشت پرده این اختلافات چیست؟

در حالی که علاقمندان به فوتبال دوشنبه شب منتظر روی آنتن رفتن برنامه نود پس از یک هفته پخش نشدن بودند، روابط عمومی شبکه سه با صدور اطلاعیه‌ای عجیب اعلام کرد: «با عنایت به رفتار غیرحرفه‌ای تهیه کننده و مجری برنامه «نود» در پخش نکردن این برنامه بعد از بازی انگلیس ـ اسپانیا در هفته گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نمی‌شود.»

در این اطلاعیه از کلماتی استفاده شده که یک پرسش بزرگ ایجاد می کند: «افرادی که چنین تصمیمی برای برنامه نود و عادل فردوسی پور گرفته اند معنای «حرفه ای» بودن را می دانند یا نه؟»

آنهایی که عادل فردوسی پور را می شناسند و برنامه اش را در این نزدیک به ۲۰ سال تماشا کرده اند خوب می دانند که او هر ایرادی داشته باشد - که قطعا مثل هر انسان و مجری  تهیه کننده دیگر دارد - حداقل در کارش یک «حرفه ای» تمام عیار است که نمونه اش در سازمان عریض و طویل صداوسیما کم است.

برنامه نود ممکن است ایرادهای زیادی داشته باشد و تهیه کننده و مجری آن نیز در برخی موارد دچار اشتباه شده باشد، اما اینکه از سوی روابط عمومی شبکه سه که باید حامی برنامه خودش باشد، با چنین ادبیاتی مورد انتقاد قرار می گیرد در نوع خود نگران کننده است.

چطور می شود که تلویزیون نزدیک به ۲۰ سال با برنامه نود و مجری اش به اهداف اقتصادی و اجتماعی مد نظرش برسد و با سرمایه گذاری روی یک فرد تحصیلکرده او را به این جایگاه برساند و با تغییراتی که در مدیریت صورت گرفته ناگهان فردوسی پور «غیرحرفه ای» و «خارج از عرف» شود؟

درست است که هر تهیه کننده و مجری باید تابع تصمیمات مسئولان شبکه و سازمان صداوسیما باشد اما مسئولان هم باید برای تصمیماتشان دلیل منطقی و مخاطب پسند داشته باشند. کدام مسئول شبکه سه در این مورد توضیح درست و شفافی داده تا دلیل دو هفته پخش نشدن برنامه نود مشخص شود؟

مگر می شود سرمایه ای که تلویزیون ۲۰ سال برای آن هزینه کرده تا به اینجا رسیده ناگهان غیرحرفه ای شود؟ چرا مسئولان شبکه سه واقعیت را به مردم و مخاطبان نمی گویند؟ اگر عادل فردوسی پور مرتکب خطایی شده باید اعلام شود و اگر نه، چرا باید با آبرو و اعتبار کاری و اجتماعی این تهیه کننده بازی شود؟

مسئولان تلویزیون که «مردم» و «مخاطب» را سرمایه اصلی خود می دانند چرا به خواسته همین مردم بی احترامی می کنند و پربیننده ترین برنامه تلویزیون را بدون اعلام دلایل واقعی اش روی آنتن نمی برند؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yp8gm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه نود دوشنبه 19 شهریور/بررسی حواشی فوتبال ایران و پرونده سوپر جام

دوشنبه 12 شهریور ماه/لحظه به لحظه با برنامه نود
گفت‌وگوی ویژه با کارلوس کی‌روش؛