تاریخ انتشار: 1397/03/06 23:28
کد خبر: 146232

برهانی:استقلال باید یکی مانند تیام را به خدمت بگیرد

آرش برهانی نظرش این بود که باشگاه استقلال برای منصرف کردن مامه تیام باید همه کار انجام بدهد
برهانی:استقلال باید یکی مانند تیام را به خدمت بگیرد

آرش برهانی بر این باور است باشگاه استقلال برای منصرف کردن مامه تیام باید همه کار انجام بدهد چراکه این بازیکن دارای توانایی‌هایی است که در جمع مهاجمان شاغل در لیگ هفدهم کمتر کسی همه ویژگی‌هایش را یکجا مانند این مهاجم سیه‌چرده داشت.

 

*مدیرعامل و معاون باشگاه برای جلب نظر تیام تا ترکیه هم رفتند. این همه تلاش و دنبال این بازیکن رفتن لازم بود؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، باید به خود تیام اشاره کنیم که از هر نظر یک مهاجم خوب و کارآمد بود. او در مدت زمان کمی که به ایران آمد، توانست به خوبی در تیم جا بیفتد. قبلاً دیده بودیم هر خارجی که به استقلال می‌آمد، باید مدتی می‌گذشت تا با تیم هماهنگ شود ولی تیام خیلی سریع گل زد و با تیم هماهنگ شد.

 

* پس معتقدید تلاش برای حفظ او واجب است؟

البته! باید چنین مهاجمی که گل‌های حساسی برای استقلال به ثمر رسانده را حفظ کرد. گل‌هایی که او برای تیم زد، به نوعی به استقلال جان داد. حتی یکی از آنها منجر به قهرمانی تیم در جام‌حذفی شد.

 

* اما برخی پیشکسوتان معتقدند نباید بیش از حد ‌شأن باشگاه را پایین آورد. مثلاً اینکه برایش بلیت گرفته‌اند و او هم به ترکیه نرفته است…؟

شاید این حرف کلیشه‌ای باشد ولی قطعاً اسم استقلال از هر اسم دیگری بزرگتر است اینکه به ترکیه نرفته هم کم‌لطفی کرده است اما باید گفت این اتفاق یک نکته مهم را به همه ما اثبات کرد.

 

* چه نکته‌ای؟

اینکه استقلال ویترینی به بزرگی کل قاره آسیا دارد. تیام بیش از شش ماه در هیچ تیمی بازی نکرده بود و قبل از آن هم هرگز در لیگ‌های سوئد یا بلژیک کسی او را نمی‌دید ولی بازی کردنش در استقلال این پیام را برای همه آنهایی که با استقلال سر و کار دارند، داشت که تا چه اندازه تیم استقلال در دید رسانه‌‌هاست و بودن در کنار این تیم چقدر به رشد فوتبالیست‌ها کمک می‌کند.

 

* جدایی او را حرفه‌ای می‌دانید؟

در دنیای حرفه‌ای این یک اتفاق طبیعی است که بازیکن به دنبال پول بیشتر باشد. امیدوارم که تیام نرود ولی اگر هم رفت، استقلال باید یکی مانند تیام را به خدمت بگیرد.

 

* با چه خصوصیاتی؟

باید دید شفر چه تفکراتی دارد ولی استقلال یک شماره ۹ می‌خواهد. ۹ یعنی پست ۹٫ کسی که هم حفظ توپ کند، هم موقعیت‌شناس باشد و هم چهارچوب را بشناسد. الان در لیگ برتر خودمان دو، سه نفر هستند که همه این خصوصیت‌ها را دارا هستند.

 

* مثال می‌زنید؟

کی‌روش استنلی. او هم قدرت سرزنی دارد، هم حفظ توپش خوب است و خلاصه اینکه یک بازیکن همه‌کاره در نوک باشد. اگر تیام نماند، شفر باید یک همه‌کاره را به خدمت بگیرد؛ یک سانترفوروارد تمام و کمال.

 

* تیم ملی فرداشب با ترکیه بازی دارد. این دیدار را چقدر مفید می‌دانی؟

به اعتقاد من بعد از دیداری که با تیم ملی سوئد داشتیم، این بازی بهترین دیداری است که برای تیم ملی در نظر گرفته شده است.

 

* چرا؟ در این‌باره توضیح می‌دهید؟

ترکیه بازیکنان خوبی دارد و از نظر انسجام تیمی یک فوتبال فوق‌‌‌العاده باکیفیت را ارائه می‌دهند. تیمی است که خوب ما را تحت فشار می‌گذارد و از این نظر می‌تواند محک جدی و خوبی در آستانه بازی در جام جهانی‌ باشد.

 

* درباره لغو دیدار با یونان حرفی نمی‌زنید؟

این را باید مسئولان فدراسیون فوتبال توضیح بدهند که چرا قرارداد سفت و سختی نبسته‌اند. به هر حال حتم دارم کی‌روش برای این روزها هم برنامه‌ریزی کرده است. فقط باید از لغو این دیدار افسوس خورد.

 

* حرف آخر؟

تعجب می‌کنم که چرا مسئولان باشگاه درباره مطالباتم جواب مرا نمی‌دهند! من با باشگاه استقلال قرارداد بسته‌ام نه ‌فرد که بروم پولم را از شخص بگیرم. هرگز قرارداد بستنم بیش از ۳، ۴ دقیقه طول نکشیده و موضوع مالی آخرین بحث من بوده است و حالا تعجب می‌کنم چرا طلبم را نمی‌دهند. وقتی باید پول می‌گرفتم، دلار ۱۱۰۰ تومان بود الان خدا تومان! می‌دانید چقدر ضرر کرده‌ام؟ این رفتار حق من نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edqly

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پلن شفر برای انتخاب جانشین تیام چیست؟