تاریخ انتشار: 1397/02/30 20:23
کد خبر: 147161

مسعود شجاعی در آستانه خلق یک رکود جالب

هافبک تیم ملی کشورمان با حضور در لیست نهایی تیم ملی برای سومین بار جام جهانی را تجربه کرده و در کنار بازیکنان بزرگی که به این افتخار دست یافته اند قرار می گیرد.
مسعود شجاعی در آستانه خلق یک رکود جالب

حضور نام مسعود شجاعی در لیست نهایی کارلوس کی روش برای رقابت های جام جهانی این هافبک 33 ساله و آبادانی را در آستانه خلق یک رکورد جالب قرار داده است. سه دوره حضور در جام جهانی افتخاری است که کمتر بازیکنی در دنیا فوتبال ممکن است به آن دست یابد.

2006-اولین بار مسعود شجاعی در جام جهانی 2006 آلمان توانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. او در این دوره از مسابقات به عنوان یک بازیکن جوان در تیم ملی حضور داشت و در بازی سوم تیم ملی از همان نیمه اول جانشین نصرتی مصدوم شد.

2014- او در جام جهانی 2014 اما یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی بود هرچند در بازی اول روی نیمکت نشست و دقیقه 89 به جای خسرو حیدری به میدان آمد. در بازی با آرژانتین اما شجاعی در ترکیب اصلی بود و نمایش خوبی هم داشت. او در دقیقه 76 بازی جای خودش را به خسرو حیدری داد. دربازی با بوسنی در ترکیب اصلی بود اما در ابتدای نیمه دوم جای خودش را بازهم به خسرو داد.

2018-او در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 بازهم یکی از بازیکنانی بود که توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد هرچند برخی اتفاقات مربوط به حضور اودر آن بازی خاص اروپایی باعث شد مدتی از ترکیب تیم ملی دور شود. او در بازی برابر چین، ازبکستان، قطرو همچنین بازی های برگشت ازبکستان و چین برای تیم ملی به میدان رفت. او همچنین در دوبازی دوستانه اخیر تیم ملی برابر الجزایر و تونس در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

در کنار بزرگان

مسعود شجاعی با حضور در سومین دوره جام جهانی در ایران صاحب یک رکورد شد و در کنار ستارگان مطرح فوتبال جهان قرار گرفت که شانس رسیدن به این افتخار را داشته اند. در حال حاضر بیشترین تعداد حضور در جام جهانی 5 دوره است که افراد سرشناسی چون لوئیجی بوفون، لوتار ماتئوس و آنتونیو کاباخال از مکزیک به آن دست یافته اند. بوفون این شانس را داشت که در صورت صعود ایتالیا با شش دوره حضور، دست نیافتنی شود.

اما مسعود شجاعی با سه دوره حضور در جام جهانی در کنار بازیکنان بزرگی چون یورگن کلینزمن، گابریل باتیستوتا، روبرتو باجیو، دیوید ویا، دیه گو فورلان، آرین روبن، رائول گونزالس، میشل پلاتینی و ... قرار می گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mzvab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بی‌توجهی به تماس‌های کی‌روش کار دست این بازیکن داد!