تاریخ انتشار: 1397/02/26 22:10
کد خبر: 147671

عدم دعوت از آقای گل لیگ ایران به گناهی نابخشودنی تبدیل شده است؟

تکلیف فهرست تیم ملی مشخص شده و تکلیف خط تهاجمی این تیم به عنوان کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین بخش تیم از مدت‌ها قبل مشخص بود و علی علیپور به هیچ ‌عنوان نمی‌توانست در این جمع بگنجد اما چرا حالا و در حالی که تیم ملی بیشترین تعداد مهاجمان آماده در تاریخ خود را در اختیار دارد، عدم دعوت از آقای گل لیگ ایران به گناهی نابخشودنی تبدیل شده است؟
عدم دعوت از آقای گل لیگ ایران به گناهی نابخشودنی تبدیل شده است؟

 شاهین محمدی؛ حملات به سرمربی تیم ملی تمامی ندارد و این بار به بهانه دعوت نشدن علی علیپور، آقای گل لیگ، تعدادی از پرسپولیسی‌ها که کم هم نبودند، به صفحات مجازی کارلوس کی‌روش حمله کرده و از هیچ‌گونه توهینی دریغ نکرده‌اند، آن هم در شرایطی که در فهرست فعلی تیم ملی علیرضا جهانبخش آقای گل لیگ هلند، کریم انصاری‌فرد نفر دوم گلزنان برتر لیگ یونان که طی هفته پایانی رقابت‌ها آقای گلی رقابت‌ها را از دست داد، کاوه رضایی که هنوز و تا هفته پایانی لیگ برتر بلژیک در کورس آقای گلی این بازی‌ها قرار دارد، سردار آزمون و مهدی طارمی که در اغلب بازی‌های ملی خود را ثابت کرده‌اند و با درخشش آنها ایران به جام جهانی رسید و در نهایت رضا قوچان‌نژاد ستاره‌ای که به واسطه او تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شد و تنها گلزن ایران در جام جهانی قبلی بود و فصل قبل هم تا آستانه آقای گلی لیگ برتر هلند پیش رفت، مهاجمان تیم کی‌روش را برای جام جهانی ۲۰۱۸ تشکیل می‌دهند، با این تفاسیر و در شرایطی که خود علیپور آقای گل ۱۹ گله لیگ ادعایی برای حضور در تیم ملی و جام جهانی ندارد، منتقدان همیشگی کی‌روش و دشمنان فعلی تیم ملی این ماجرا را به دستمایه جدید خود برای تحریک تعدادی از طرفداران سرخ برای حمله به کی‌روش قرار دادند و اعلام فهرست تیم ملی از سوی کی‌روش در آخرین روز از مهلت فیفا را هم با توهم، توطئه سرمربی تیم ملی برای ضربه زدن به پرسپولیس و برانکو قلمداد کردند!

تکلیف فهرست تیم ملی مشخص شده و تکلیف خط تهاجمی این تیم به عنوان کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین بخش تیم از مدت‌ها قبل مشخص بود و علی علیپور به هیچ ‌عنوان نمی‌توانست در این جمع بگنجد اما چرا حالا و در حالی که تیم ملی بیشترین تعداد مهاجمان آماده در تاریخ خود را در اختیار دارد، عدم دعوت از آقای گل لیگ ایران به گناهی نابخشودنی تبدیل شده است؟ واقعاً اگر اکنون برانکو به جای کی‌روش بود، علی علیپور را با خود به جام جهانی می‌برد؟ آقای گل لیگ را به جای کدام مهاجم فعلی به روسیه می‌برد؟ آیا برخلاف کی‌روش، برانکو اعتقاد دارد آقای گل لیگ ایران برتر از آقای گل‌های اروپایی است؟ خوشبختانه پاسخ این پرسش‌ها روشن است چون هم کی‌روش و هم برانکو تاکنون یک بار با تیم ملی ایران به جام جهانی رفته‌اند. کی‌روش که پیش از این تفکر خود را نشان داده است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ آقای گل وقت لیگ ایران را به همراه برد و حتی برای دقایقی هم که شده از کریم انصاری‌فرد مقابل بوسنی استفاده کرد اما حکایت تیم ملی برانکو در جام جهانی ۲۰۰۶ هم جالب است؛ برانکو را همه می‌شناسیم، برخلاف کی‌روش اصولی ندارد و اگر داشته باشد هم روی آن پافشاری نمی‌کند. اگر به بردن آقای گل لیگ به جام جهانی اعتقادی نداشته باشد هم برای فرار از انتقادات ابایی از بردن او به جام جهانی ندارد حتی اگر نخواهد دقیقه‌ای به او میدان دهد. همان اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۰۶ افتاد، رضا عنایتی با ۲۱ گل آقای گل لیگ شد و البته برخلاف داستان کی‌روش و علیپور، برانکو برای فرار از انتقادات استقلالی‌ها، عنایتی را با خود به جام جهانی برد. آقای گل لیگ ایران در این جام کنار علی دایی، وحید هاشمیان، رسول خطیبی، آرش برهانی و جواد کاظمیان مهاجمان تیم ملی را تشکیل می‌دادند اما در رقابت‌هایی که هر دو مهاجم اصلی تیم ملی، دایی و هاشمیان، با مصدومیت روبه‌رو شدند و هیچ‌یک از مهاجمان تیم ملی که به میدان رفتند، موفق به گلزنی نشدند، باز هم نوبت بازی به عنایتی، آقای گل لیگ نرسید! در سه دیدار در مرحله گروهی جام جهانی دایی مجموعاً ۱۸۰ دقیقه بازی کرد و بازی دوم مقابل پرتغال را به علت مصدومیت از دست داد. هاشمیان مجموعاً ۲۱۹ دقیقه بازی کرد و در دقیقه ۳۹ بازی سوم مقابل آنگولا به علت مصدومیت تعویض شد اما با این حال رسول خطیبی و آرش برهانی گزینه‌های بعدی برانکو برای حضور در میدان بودند و رضا عنایتی آقای گل وقت لیگ، جام جهانی را به عنوان یک توریست به پایان رساند.

اما گویا حالا زمانه عوض شده و خانه‌نشینی علیپور با نیمکت‌نشینی عنایتی در جام جهانی خیلی تفاوت پیدا کرده است. با این احوال شاید باید کی‌روش از پروفسور الگوبرداری می‌کرد و برای فرار از انتقاد و فحاشی‌ها و راضی نگه داشتن همه، یک مهاجم آماده ایران را از رفتن به جام جهانی محروم می‌کرد و مهاجم پرسپولیس را به عنوان توریست و برای گشت و گذار با خود به روسیه می‌برد.

به هر حال طی ۷ سال اخیر از این حملات به سرمربی تیم ملی کم صورت نگرفته اما خوشبختانه کی‌روش نشان داده که این رفتارها تأثیری روی عملکرد او و تیم ملی ندارد اما کاش این تعداد از طرفداران پرسپولیس که به هر بهانه‌ای اقدام به حمله به سرمربی تیم ملی می‌کنند، از خود بپرسند که چرا آنها اجازه دارند به راحتی در صفحات مجازی کی‌روش فحاشی و عرض اندام کنند و با محدودیتی روبه‌رو نیستند اما در صفحات مجازی اسطوره‌های خود همچون علی کریمی و برانکو با کامنت‌های بسته روبه‌رو می‌شوند؟ گاهی همین مسائل کوچک می‌تواند تعریف خوبی برای کلمه «بزدل» باشد!

33

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmrvn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو:کرواسی از پرتقال بهتر است/برخی بی توجهی ها ما را دلسرد میکند/با کی روش دچار مشکل نمیشوم