تاریخ انتشار: 1397/02/24 21:54
کد خبر: 147929

اختصاصی/ تعویض های تکراری برانکو و صعود به مرحله یک چهارم/ نگاه پرفسور باید تغییر کند

پیروزی سرخ پوشان ایران در برابر الجزیره در یک دیدار دراماتیک در استادیوم ازادی.
اختصاصی/ تعویض های تکراری برانکو و صعود به مرحله یک چهارم/ نگاه پرفسور باید تغییر کند

امین یزدانی؛ دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و الجزیره امارات در حالی مرحله یک هشتم نهایی بازی برگشت آن در استادیوم آزادی تهران برگزار گردید که سرخ پوشان ایران با حضور پرشمار تماشاگران بدنبال تنها پیروزی بودند تا رکورد شکست ناپذیری در لیگ قهرمانان آسیا در تهران را برای خود حفظ نمایند.

الجزیره که در بازی دور رفت توانسته بود با نتیجه 3بر 2 از سد پرسپولیس عبور نماید، در این بازی سعی داشت که محتاطانه به بازی ادامه داده و در مرحله اول گلی دریافت ننماید و در فرصت مناسب و ضد حمله نیز شاید بتواند دروازه پرسپولیس را باز کند.

در این بازی هردوتیم‌ پرسپولیس و الجزیره با مدل ۲-۴-۴ وارد بازی شدند. پرسپولیس طبق معمول بدون مسلمان هافبک طراح و بازی سازش که نبود او به خوبی مشهود بود، تمامی حملاتش را از کناره ها بویژه ازسمت راست، جایی که محرمی و احمدزاده درآنجا بازی می کنند، سازماندهی می شد. البته هرچه پرسپولیس در سمت راست درحملات فعال تر بود، اما سمت چپش به علت کند بودن انصاری و دیر رسیدن او‌ در کانال کناری زمین حریف، باعث شد کمتر شاهد تشکیل زوج سازی او و امیری باشیم و از طرفی ارسال های بی کیفیت انصاری، باعث شد که پرسپولیس از بالانس مناسبی در فاز هجومی در کناره ها برخوردار نباشد.

قرمزپوشان پایتخت در ۲۰دقیقه اول حملات زیادی را ازکناره ها روی دروازه الجزیره تدارک دیدند، اما عدم برخورداری از یک مهاجم سرزن تخصصی باعث شد تمامی توپ ها را مدافعین و دروازبان الجزیره یکی پس ازدیگری دفع کنند تا بازی طوفانی پرسپولیس، پس از گذر از دقیقه ۲۰ تا حدودی به تعادل کشیده شود و سپس با آرامش، نیمه به پایان رسید.

درنیمه دوم، اصرار برانکو مجددا به استفاده از شیوه ای که درنیمه اول برای شاگردانش،جهت رسیدن به گل ،طراحی کرده بود،بازی را  ادامه داد. ازطرفی تن کاته با بازیخوانی فوق العاده اش،  راه  ارسال ازسمت راست پرسپولیس را بخوبی بست تا برانکو‌ ناچار شود از سمت چپ حملاتش را طراحی کند،د قیقا جایی که امیری و انصاری روز خوبشان نبود، زیرا سمت چپ تیم برانکو همانند نیمه اول، نتوانست کارایی لازم را درارسال های باکیفیت بکار گیرد.

هرچه بازی رو به جلو می رفت،بازیکنان پرسپولیس نیز عصبی تر می شدند که داور چینی نیز دراین کار، نقش موثری داشت و هواداران هرلحظه انتظار ورود مسلمان را می کشیدند تا او بتواند با پاس های «تودر» و عمقی بتواند نعمتی و علیپور را تغذیه کند،اما این انتظار بجایی نرسید تا این که احمد نوراللهی هافبک دونده و پرتلاش قرمزها توانست ازتوپی که خود ساخته وپرداخته کرده بود،باشوتی سرکش و تماشایی قفل دروازه الخصیب را باز کند، کاری که بازیکنان پرسپولیس باید بارها آن را تکرار می کردند، زیرا هنگامی که عمق حریف و کناره ها نیز ازسوی تیمی که بسته و‌چند لایه وفشرده بازی می کند،استفاده از تاکتیک های شروع مجددها و شوتزنی بهترین راه گلزنی می تواند باشد.

پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل بازهم ،مانند دیدارهای اخیرش از سوی برانکو عقب نشست و اجازه هنرنمایی به مثلث خطرناک الحشیمی که بوسیله «تن کاته» همانند دیدار رفت باعث تغییر نتیجه شد و علی مبخوت و رومارینیو،پاس الخشیمی و حرکت عالی رومارینیو درکنار ضعف شدید ،دوهافبک دفاعی پرسپولیس ،به ویژه ماهینی باشوتی نه چندان محکم، اما دقیق، باردیگر بیرانوند را همانند دیدار رفت، مغلوب کرد تا نگرانی هواداران فوتبال ایران را از درون دروازه تیم ملی درجام جهانی را سبب شود.

پرسپولیس- برانکو- الجزیره

برانکو مجددا تعویض های تکراری خود را انجام‌ داد.اما این بار تغییرات برانکو ،جواب داد .درحالی که بازی دقیقه ۹۰ را پشت سر می گذاشت و پرسپولیس درآستانه حذف از رقابت های آسیایی قرار داشت ،برانکو بازی مستقیم را در دستور کار بازیکنانش قرار داد و سید جلال را برای استفاده ازضربات سر به خط حمله فرستاد تا این بازیکن باتجربه و تاثیر گذار،از یک ارسال مستقیم و ضربه سر مصلح که بجای احمد زاده وارد بازی شده بود، سید پرسپولیس، با ضربه ای استادانه ، گل دوم قرمزپوشان پایتخت را به ثمر برساند و‌ بدین ترتیب حکم صعود تیمش را امضا کند تا تن کاته بپذیرد که سوپر من پرسپولیس، حکم حذف تیم اش و اخراج اش را تواما ،امضا کرده باشد.

پرسپولیس در روزی که از نبود یک طراح به شدت رنج می برد و حملاتش نیز به ویژه در نیمه دوم قابل پیش بینی بود، الجزیره را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گام بردارد.

اگر چنان چه پرسپولیس بخواهد در محله سخت  بعدی نیز موفق به صعود شود، برانکو باید در تفکرات و اندیشه های تاکتیکی و حتی مدل بازی اش تجدید نظر کند، زیرا شکل بازی این تیم برای تیم های مقابل قابل پیش بینی شده است.

عکس: هومن قادری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a85nk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویسی: سپاهان در هر جامی مدعی قهرمانی است