تاریخ انتشار: 1397/02/21 00:48
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 148424

برانکو؛ مردی برای تمام فصول، جنتلمن و تاثیرگذار / خسته نباش مرد بزرگ!

سرمربی پرسپولیس را باید یک جنتلمن واقعی دانست که نمی شود او را دوست نداشت.
برانکو؛ مردی برای تمام فصول، جنتلمن و تاثیرگذار / خسته نباش مرد بزرگ!

نادر دارستانی؛ وقتی اسم پرسپولیس به میان می آید یعنی با احساسات میلیونها طرفدار روبرو هستی که نام سرخ پوشان که به میان می آید می توان در چشمان آنها برق شادی و غم را بخوبی مشاهده نمود.

مسیر رو به رشد پرسپولیس،  هواداران تیفوسی این تیم را غرق در شادی نموده و انگار بلیت بخت آزمایی آنها برنده شده و سوار بر اسب خوشبختی شده و به هر کجا که می خواهد آنها را می برد و البته آن روی سکه هم دارد و در صورت شکست، تصور می کنی کشتی های آنها در دیای پر تلاطم غرق شده و هیچ بازمانده ای هم در آن وجود ندارد!

با این پیش زمینه که همه ما بخوبی به آن واقف هستیم، متوجه می شویم که کسب نتایج مثبت در این تیم تا چه اندازه می تواند در زندگی روزمره هواداران تاثیرگذار باشد، روزهای خوب همراه با انرژی های مضاعف که بدون شک در روند کارهای شخصی آنها هم بی تاثیر نیست.

در این شرایط وقتی می بینیم بعد از چند سال ناکامی و حسرت کسب یک جام، به یکباره طی دو سال متوالی قهرمان بدون چرا در لیگ برترمی شوند و حتی در لیگ پانزدهم نیز با تفاضل گل قهرمانی را واگذار می کنند، پی می بریم که اتفاقی خوب در این تیم بوجود آمده و انتقال دهنده آن به هواداران بوده است.

برای ایجاد این حس خوب، عوامل متعددی نقش دارند و بدون شک نمی توان آن را به یک شخص خاص نسبت داد، ولی اگر واقع بینانه بخواهیم قضاوت نماییم، نقش برانکو ایوانکویچ سرمربی اخلاق گرا و با دانش این تیم، فراتر از دیگران بوده است.

پرفسور؛ اصلاحات را در این تیم بخوبی پیش برد وشخصیت قهرمانی به آن داد، طوری که هواداران بعد از حضور این سرمربی، به غیر از کسب مقام قهرمانی به هیچ نتیجه دیگری رضایت نمی دهند و حتی کمی پا را فراتر از مرزها گذاشته و توقع دارند در لیگ قهرمان آسیا به مقام قهرمانی دست یابند.

اما صرف نظر از نگاه فنی که برانکو توانسته یک تحول اساسی در این تیم بوجود بیاورد، باید به یک نکته مهم اشاره نمود و باید بدانیم که او به ارزش پیراهن پرسپولیس واقف بوده و شرایط را بگونه ای رقم زده است که بازیکنان هر چند هم فوق ستاره که باشند، بدانند کوچکتر از پرسپولیس بوده و نمی توانند برای این باشگاه ناز و ادا در بیاورند.

پرفسور با رفتارش نشان داده که یک جنتلمن واقعی بوده و تحت هیچ شرایط اصول را فدای نتیجه نمی کند و این شاید در کوتاه مدت و در برخی از بازی ها شرایط را برای پرسپولیس و کسب نتیجه با مشکل مواجه سازد و انتقاداتی را هم به دنبال داشته باشد، اما شک نداشته باشید که برانکو با از خود گذشتگی در پی بازسازی نام و اعتبار پرسپولیس است و این می تواند بهترین هدیه برای هواداران باشد.

جان کلام این که برانکو علاوه بر کسب نتایج درخشان که صد البته در پاره ای ازاوقات به دلیل اجرای همان اصلاحات، نتایج خوبی هم دریافت نگردیده و این یک امر طبیعی می باشد، او توانسته به این باشگاه دوباره شخصیت قهرمانی و اعتبار ببخشد و این نمی تواند با یک یا دو قهرمانی قابل مقایسه باشد و امیدواریم مدیران باشگاه پرسپولیس و به ویژه هواداران پر شمار و عاشق این تیم، بدانند که ضمن حفظ احترام برای تمامی کسانی که در موفقیت های سرخ پوشان در سه سال گذشته نقش داشته اند، بیشترین سهم در بهبود وضعیت پرسپولیس، متعلق به برانکو می باشد و حمایت از او می تواند تضمین کننده نام و اعتبار این باشگاه برای سالیان متوالی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45g69o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بی انصافی ممنوع! هواداران، چند سال قبل  را به یاد داشته باشند/ برانکو شخصیت تیمی را بازگرداند