تاریخ انتشار: 1397/02/06 13:49
کد خبر: 150422

گفت و گو با سعید عزت اللهی/راجع به بخشش محرومیتم هنوز هم خیلی ناراحت هستم!

بعد از جام جهانی یک تصمیمی خواهم گرفت و می دانم خیلی سخت است که در بین بهترین های دنیا قد علم کنی اما من همه سعیم را میکنم که همه توانایی هایم را به معرض نمایش بگذارم.
گفت و گو با سعید عزت اللهی/راجع به بخشش محرومیتم هنوز هم خیلی ناراحت هستم!

سعید عزت اللهی هافبک دفاعی جوان تیم ملی ایران و تیم باشگاه آمکار، این روزها نمایش های قابل قبولی را در لیگ روسیه دارد. او در اوج جوانی به مهره ای قابل اعتماد در تیم ملی تبدیل شده و نبودش در اولین بازی، نگرانی اصلی کارلوس کی روش است.

 

 با عزت اللهی در خصوص موضوعات مختلفی صحبت کردیم که در زیر می خوانید:

 

* درباره شرایطت در لیگ روسیه صحبت کن.

شرایط در لیگ روسیه شرایط خوبی است و به لطف خدا آخرین بازی مان را بردیم و هنوز امیدهایمان برای حضور در لیگ زیاد است و این هفته یک بازی سخت مقابل اسپارتاک مسکو داریم که قاعدتا برد در این بازی می تواند خیلی به ما کمک کند و به سه هفته پایانی لیگ امیدواریم که حداکثر امتیازات را بگیریم و در لیگ ماندگار شویم.

 

* در بازی با الجزایر حضور امیدوار کننده ای داشتی و به نظر در جام جهانی در پست خودت نفر اول هستی.

واقعا جای خوشحالی دارد این که میبینم مردم و رسانه ها، انقدر فوتبال را ریز بینانه نگاه می کنند و میفهمند فوتبال یک ورزش تیمی است و همه باید دست به دست هم بدهند برای موفقیت یک تیم. خیلی روزها من از این دلگیر بودم از این که پست من به چشم نمی آید اما بازیکنانی که در این پست بازی می کنند، خیلی فوتبالیست هایی هستند که با تمام وجود برای تیمشان بازی می کنند و می جنگند و فداکاری می کنند بدون این که زیاد در معرض دید قرار بگیرند. بازی با الجزایر هم مثل تونس یک محک جدی برای تیم ملی بود و من هم همیشه سعی کردم هر وقت آقای کی روش صلاح می داند که بازی کنم، با تمام وجود به میدان بروم. این خیلی برای من خوشحال کننده است که مردم و اصحاب رسانه ریزبینانه فوتبال را نگاه می کنند و این برای من بسیار ارزشمند است و امیدوار تا این زمان باقی مانده تا جام جهانی با تمریناتی که داریم، آمادگی ام را بیش از قبل کنم و قاعدتا نقطه ضعف هایی هم دارم که باید آن ها را هم برطرف کنم تا در جام جهانی به آمادگی برسم.

 

* دوست داشتی جایگاهت تهدید شود یا از وضعیت فعلی راضی هستی؟

فکر نمیکنم این مسئله که من بدون جانشین هستم، مطرح باشد. همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، بهترین های کشور هستند و در پست من هم بازیکنان خوبی هستند و اینطور نیست که کسی جای من نیست بازی کند. همه بازیکنانی که در تیم ملی هستیم، مثل برادریم و انشالله در بازی اول هم آقای کی روش صلاح دید بازی کند و مهم موفقیت تیم ملی مان است. بازیکنان خوب انقدر در پست من هستند که بتوانند جای خالی ام را پر کنند و بهترین عملکرد را برای تیم ملی داشته باشند.

 

* آقای کی روش هم در مصاحبه ای گفته بود در پست هافبک دفاعی فراوانی بازیکن نداریم و این مسئولیتت را در جام جهانی سنگین تر می کند.

آقای کی روش نسبت به من خیلی لطف دارند و همیشه سعی کردم بهترین عملکردم را برای تیم ملی داشته باشم. وجود ایشان و راهکارهای تاکتیکی که به ما می دهند، خیلی باعث انگیزه در بین ما بازیکنان جوان می شود و ما همه سعی میکنیم آن چیزی که ایشان و کادرفنی خواسته اند را به نحو احسن بتوانیم انجام دهیم. صددرصد این مسئولیت من را چندین برابر می کند، وقتی که انتظارات بالا باشد من هم باید بیشتر تلاش کنم که در بازی هایی که به میدان می روم، بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم.

 

* امیدوار به بخشش یک جلسه محرومیتت هستی؟

راجع به بخشش محرومیتم هنوز هم خیلی ناراحت هستم و شب و روزی نیست که به این موضوع فکر نکنم. همه امید داریم و انسان به امید زنده است. میدانم آقای کی روش در این مدت خیلی تلاش ها و رایزنی ها برای رفع محرومیت من کرده اند و بقیه اش دست مسئولان فدراسیون است که ببینند اگر راهی هست به من کمک کنند و من خودم چندین بار پیگیری کردم و خواهش کردم از مسئولان فدراسیون که پیگیر کاهای من باشند. هنوز چیزی را نمی دانم اما همه چیز را سپردیم دست خدا اگر انشالله بازی اول ما را ببخشند، با همه وجودم در خدمت تیم ملی هستم و اگر نه هم که مثل همه مردم دعا میکنم و مطمئن هستم تیم ملی با دست پر از زمین خارج می شود.

 

* تو از هر نظر توقعات را به حدی بالا بردی که این فصل را برایت خوب تلقی نکنیم. فکر میکنی بعد از جام جهانی این شرایط چقدر تغییر کند؟

انتظارات از سعیدی که الان هست، با سعیدی که از 18-19 سالگی به تیم ملی آمد بسیار فرق دارد. اما من هنوز 21 سال سن دارم و خیلی راه پیش رویم است و هیچ وقت سعی نکردم که عجولانه تصمیم بگیرم یا جوری رفتار کنم که خیلی ضربه سختی به فوتبالم بخورد و همیشه سعی کردم محتاط قدم بردارم. فکر میکنم استارت سال باشگاهی ام خوب نبود و وقتی در روستوف بودم مشکلاتی پیش آمد که تصمیم به جدایی گرفتم در صورتی که آن ها به جدایی تمایل نداشتند و خواستم بیایم که فضای جدیدی را تجربه کنم و توانایی هایم را بیشتر به معرض نمایش بگذارم. خداراشکر در باشگاه آمکار تا حدودی از لحاظ روحی بهتر شدم و توانستم در فضای تیم آمکار جا بیفتم و تا اینجا هم حضور موثری در تیم داشتم و طبق آمار سایت های آنالیز جزو 5 بازیکن برتر تیم هستم و عملکردم عملکرد خوبی بود. این که باید تصمیم خوب بگیرم، درست است. همانطور که گفتم روستوف به جدایی ام تمایلی نداشت و قراردادم را تا سال 2019 هم تمدید کرد و خب این ها هم تجاربی هستند در زندگی. اما بعد از جام جهانی یک تصمیمی خواهم گرفت و می دانم خیلی سخت است که در بین بهترین های دنیا قد علم کنی اما من همه سعیم را میکنم که همه توانایی هایم را به معرض نمایش بگذارم و به تیم های بزرگ برسم. میدانم سنم خوب است و اکثر باشگاه ها آینده نگر هستند و اگ بتوانم نمایش های خوبی داشته باشم، می توانم بعد از جام جهانی به باشگاه بزرگتری برسم و این قول را به مردم می دهم.

 

* در روسیه چقدر راجع به جام جهانی صحبت می کنند و فضا چطور است؟

اینجا همه در تکاپوی جام جهانی هستند و صحبت از جام جهانی است. 90 درصد کارها انجام شده، استادیوم ها ساخته شده اند و مردم در تکاپوی جام جهانی و حضور در مسابقات و تشویق تیم های محبوبشان هستند و همه منتظر و بی تاب این جام جهانی هستند چون خیلی افتخار بزرگی برای روسیه است که میزبان جام جهانی است و از تلویزیون، هواپیما، مترو و هر جا که بروید بحث جام جهانی است و چه از لحاظ سفر و تبلیغاتی همه چیز به جام جهانی مربوط می شود و تلویزیون هر روز دوره های گذشته جام جهانی را پخش می کند و ذهن ها را برای این مسابقات آماده می کند و این یک چیز طبیعی است که ببینند چطور در این مسابقات حاضر می شوند.

 

* شرایط تیم ملی روسیه چطور است؟

تیم ملی شان واقعا اردوهای خوب داشته، با بهترین های دنیا بازی کردند و باتوجه به میزبانی که دارند، با بهترین های دنیا بازی کردند. خیلی امکانات در اختیارشان قرار گرفته و همه ساپورتشان می کنند و خیلی جو خوبی برای تیم ملی شان است و مردم هم برای حمایتشان به ورزشگاه خواهند رفت.

 

* نظر هم بازیانت راجع به گروه ایران چیست؟

فکر میکنم ما بازی دوستانه ای که با روسیه در کازان برگزار کردیم، خیلی در جو روسیه تاثیرگذار بود. کسی انتظار همچین تیمی را از ایران نداشتند و وقتی من به باشگاهم برگشتم، خیلی از بازیکنانمان تیم ما را تشویق کردند و گفتند انتظار همچین تیمی را از ایران نداشتند و فکر می کردند ایران تیمی است که می آید و 3 تا از روسیه می خورد و بر می گردد اما بچه ها غیرت و خواست ایرانی را در زمین نشان دادند و بعد از آن بازی نگرش ها درباره تیم ملی عوض شد. از آن موقع هر وقت به اردوی تیم ملی رفتم همه انتظار برد داشتند و خداروشکر نتایج خوب بودند. امیدوارم این نگرشی که اینجا و در کل دنیا به وجود آوردیم، در جام جهانی هم حفظ کنیم.

 

* بازیکنانی که در جام جهانی مقابلشان بازی می کنی را میشناسی و دنبال میکنی؟

من بازی های بارسا، منچسترسیتی و رئال و بازی هایی که می دانم هافبک های اسپانیایی در آن ها حضور دارند. کار کار سختی است و همه می دانند اسپانیا تیمی است که به سختی می شود مقابلش ایستادگی کرد. از لحاظ تاکتیکی هم سطح بالایی دارند اما ما باید زحمت و تلاشمان را کنیم تا بتوانیم آن کارهایی که کادرفنی خواسته اند را انجام بدهیم. بازی مراکش را ما خودمان در اردوی تیم ملی آقای کی روش و کادرشان شروع به آنالیز کرده اند و در یکی دو اردو ما فیلم بازی شان را میبینیم. مراکش واقعا تیم خوبی است و خیلی پیشرفت کرده اند و نمی شود به راحتی از اسم مراکش گذشت. تیم خوب، منسجم و از لحاظ تاکتیکی و سرعتی هم خیلی لول خوبی دارند و به هر حال در جام جهانی بهترین ها به 32 تیم آمده اند و ما هم مجبوریم بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

 

* سئوال آخر ما درباره زندگی شخصی توست و حرفها و حاشیه ها. باوجودی که آنهایی که تو را می شناسند رفتار و منش خوب تو را در ذهن دارند.

مهم ترین اصلی که همیشه از بچگی بوده و در برخی از بازیکنان هم وجود داشت که وقتی به مقامی می رسیدند، گذشته شان را فراموش می کردند و این خیلی برایم عذاب آور بود از بچگی. همیشه پیش خودم می گفتم اگه یک روزی به این موقعیت برسم، باید انقدر روحیم قوی باشد که موقعیت من را به آدم دیگری تبدیل نکند و گذشته ام را فراموش نکنم یا بخواهم ذره ای در برخورد با دیگران فخر بفروشم. خیلی ها با من برخورد نداشتند از دور چهره ام را دیدند، خیلی برایم پیش آمده که پس از دیدنم می گفتند فکر نمیکردیم همچین شخصیتی داشته باشی، خاکی باشی و اینجور آدمی باشی که گذشته را هرگز فراموش نکرده. من همیشه سعی کردم خودم باشم و به بزرگتر از خودم احترام بگذارم. چی وقت نخواستم جایگاهم ذره ای در رفتارم تاثیر بگذارد.

راجع به حواشی؛ هیچ انسانی کامل نیست و هر انسانی در زندگی اشتباهاتی دارند و من اسمش را تجارب می گذارم. قطعا من از بچگی خیلی سختی ها کشیدم و خیلی کارها و خوشی ها را انجام ندادم تا به موقعیت فعلی برسم و از الان به بعد باید 2 برابراز قبل حواسم جمع باشد و می دانم انتظارات بالاست. بازیکنان تیم ملی و فوتبالیست های جامعه حالت ویترین دارند و مردم دنبالشان می کنند و باید آن طور که انتظار می رود رفتار کنند. من همه سعیم را می کنم از تجارب گذشته کمک میگیرم؛ شاید بعضی جاها اشتباهاتی داشتم، بعضی جاها کارهایی انجام دادم که نباید انجام می دادم. من هیچ وقت سعی نکردم حرفی را به دروغ بزنم اما بعضی مقاطع می شد بهتر تصمیم بگیرم و قول می دهم در آینده همین زندگی که دارم را روالش را بدون حواشی پیش ببرم. خودم هم اهل حواشی نیستم و از حاشیه خوشم نمی آید و سعی می کنم همیشه سرم به کار خودم باشد، چون حرفه ما حرفه ای است که سعی می کنم با عملکردم خبر ساز بشوم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ymkob

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عزت اللهی از حضور اندکش در تیم آمکار سخن گفت