تاریخ انتشار: 1397/01/29 20:45
کد خبر: 151478

افشاگری عجیب در لیگ یک

چند سالی است همه به صورت ظریف از شرط‌بندی در فوتبال ایران خبر می‌دهند، به ویژه از مسابقات در دسته‌های پایین‌تر. فدراسیون فوتبال اما انگار خواب است.
افشاگری عجیب در لیگ یک

 ستاد منشور اخلاقی که در گذشته مقابل این شایعات، تنها یک واکنش داشت‌‌؛ هرکس مدرک دارد، بیاورد! تصور کنید ستاد منشور اخلاقی توقع داشت شرط‌بندها مدارک‌شان را در اختیار یک باشگاه دیگر قرار دهند تا آنها به کمیته مذکور بروند و تحویل دهند. با کوتاهی‌های صورت گرفته، شرط‌بندی در فوتبال ایران ریشه کرد. چند سال بعد، محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در مصاحبه‌ای آتشین پرده از شرط‌بندی در فوتبال و حتی بازی‌های پرسپولیس برداشت. او گفت: «روی بازی‌های خود ما شرط می‌بندند دوستان. این سایت‌ها به فوتبال رخنه کرده‌اند و نتایج فوتبال ما را تعیین می‌کنند.» فدراسیون فوتبال هم با یک حمله تند به رویانیان سریعاً او را سر جایش نشاند تا قدم مهمی در مهار شرط‌بندها برداشته باشد.

وقتی در هفته‌های اخیر نتایج عجیبی در بازی‌های راه‌آهن و صبا رقم خورد، شایعاتی به راه افتاد که پای شرط‌بندی وسط است. حالا با حذف بازی‌های ملوان-راه‌آهن و بادران- صبا از لیست بنگاه‌های شرط‌بندی، به سادگی می‌توان فهمید شرط‌بندی بر سر بازی‌های این دو تیم کاملاً واقعی بوده است. این بنگاه‌ها چنین کاری نمی‌کنند مگر اینکه شک کنند از داخل برای بازی‌ها شرط‌بندی شده است. آنها به طور کامل تمام اتفاقات را زیر نظر دارند و با هر اقدام مشکوکی، بازی‌ها را از برنامه حذف می‌کنند. به طور قطع حذف بازی‌های صبا و راه‌آهن از لیست بنگاه‌های شرط‌بندی، در همین راستاست.

چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد چقدر در لیگ‌های پایین‌تر وضعیت نابسامان است و چه اتفاقات تلخی رخ می‌دهد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از زمان تأسیس نشان داده پیگیر این مسائل است و قطعاً با ورود به ماجرای شرط‌‌بندی در لیگ ‌یک می‌تواند مانع آن شود که موضوع حاد و حادتر شود.



کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b9dlv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محسن آذرباد: هدفم این است که بهترین پاسور لیگ شوم/ قدر پاس‌هایم را بدانند بهترین خط حمله می‌شویم