تاریخ انتشار: 1397/01/06 19:06
کد خبر: 154673

تیام: استقلال مثل تیم ملی ایتالیاست

مامه تیام خیلی زودتر از آنچه به نظر می رسید توانست جایگاهش بین هواداران استقلال را پیدا کند.
تیام: استقلال مثل تیم ملی ایتالیاست

 او که به عنوان ناجی استقلال برای دور شدن از کابوس گل نزدن مهاجمانش به این تیم آمده بود همانقدر که کار مهمی برعهده اش سپرده شده بود به عنوان یک مهاجم باید می توانست برای استقلال خوب هم گل بزند. کاری که او به نحو احسن انجام داد دو توانست نیامده 6 گل در دیدارهای بین المللی و داخلی به ثمر برساند و استقلال را در آسیا در صدر گروه D قرارداده و بهترین تیم ایرانی بین هر چهار نماینده کشورمان در لیک قهرمانان آسیا معرفی کند. پای صحبتهای او بعد از اتفاقات اخیر نشستیم.

 

تو مدتها بود که بازی نمی کردی! چطور به این سرعت توانستی دوباره به اوج برسی؟

- من اگر فوتبال بازی نمی کردم ولی بیکار نبودم. هر روز تمرین داشتم و می دانستم که به زودی باید در یک لیگ خوب فوتبالم را ادامه دهم. البته نمی دانستم در کدام کشور ولی مدیربرنامه ام به من گفته بود می خواهد جایی بروم که از آنجا پیشرفت کنم.

 

می دانستی به تیمی می آیی که مهاجمانش تک تک، روی هم به اندازه نصف گلهایی که تو تا الان زده نزده اند؟

- همه چیز را درباره استقلال می دانستم و خود شفر هم با من حرف زده بود و می دانستم وقتی به تهران بیایم باید با همه توان کار کنم.

 

نمی ترسیدی که اگر موفق نشوی چه می شود؟

- به هیچ وجه! من در سری A توپ زده بودم. در اینتر فوتبال را یاد گرفتم و مهر باشگاه یووه(یوونتوس) زیر رزومه باشگاهی ام خورده است. من بازیکن تازه کاری نبودم که از حجم کار بترسم.

 

پس چه تصمیمی گرفتی؟

- من برعکس این تصوری که درباره ام می شود، فوتبالیستی هستم که عاشق شرایط سختم. من می دانم هر زمان رقیب سرسخت باشد من هم بیشتر تلاش می کنم و این تلاش در نهایت بعد از اینکه به تیمم کمک می کند باعث پیشرفت خودم می شود.

 

یعنی می خواهی با موفقیتی که در استقلال بدست آوردد از ایران به لیگ های دیگر و بهتر بروی؟

- نمی دانم بعدها چه اتفاقی می افتد ولی می دانم که در استقلال موفق شدن می تواند این راه را برای من باز کند.

 

از استقلال می روی؟

- تا ابد که نمی توانم در این تیم باشم. البته فعلا که تازه آمده ام و می خواهیم با شفر و بچه های تیم در لیگ قهرمانان آسیا به مراحل بالاتر برویم.

 

با این حساب از انتخاب استقلال پشیمان نیستی؟

- به هیچ وجه! اتفاقا خیلی خوب شد که به یک کشور مسلمان آمدم. راستش قبل از این فکر نمی کردم در خاورمیانه کشوری باشد که سطح فوتبالش تا این حد خوب باشد. من خیلی از فوتبال این منطقه شناخت نداشتم ولی الان کم کم دارم متوجه می شوم که اینجا هم فضا برای فوتبال خوب است.

 

 

چه شد که به استقلال آمدی؟

- پیشنهاد رسید! مدیر برنامه ام در جریان بود و بعد هم شرایط این تیم را مرور کردم. دیدم در لیگ قاره سهمیه دارد و در کشور ایران هم از پرطرفدارترین های لیگ است برای این من هم خواستم شانسم را امتحان کنم. البته لباس آبی استقلال را هم دوست داشتم. کمی شبیه اینتر است.

 

اما قبل از تو چند مهره دیگر هم بودند که راضی نشدند به استقلال بیایند؟

- من کلا نترس هستم. فکر کنم روزی که به آکادمی پایه اینتر رفتم 16 سالم کامل نشده بود. ولی آنجا ماندم و سختی های زیادی کشیدم و اتفاقا برای خودم خوب شد. بعد هم در تیم های زیادی توپ زدم. البته شانس با من یار نشد که در بزرگسالان اینتر بازی کنم ولی همین که الان اینجا هستم و در یکی از بهترین تیم های آسیا توپ می زنم خوشحالم. من سنگالی هستم و تا حدودی شفر را می شناختم. او در آفریقا با کامرون قهرمان شده بود و می دانستم یک مربی خوب است. به هر حال الان از وضعیتم راضی هستم.

 

نقطه قوت تیم استقلال را در چه می بینی؟

- استقلال مثل تیم ملی ایتالیا بازی می کند. اول برای گل نخوردن و بعد استفاده از موقعیت ها برای گلزنی. فکر کنم در دور برگشت تیم ما خوب گل زده است ولی هنوز از تیم هایی هستیم که کم گل خوردیم. در استقلال دفاع از خط جلو شروع می شود و هر چه عقب تر می آیید گذشتن از نفرات سخت تر می شود. تیم ملی ایتالیا هم دقیقا همین شکلی بازی می کند.

 

از دربی بگو! آن روز چه حسی داشتی؟

- بازی خیلی خوبی بود. عاشق دربی شدم و دوست دارم دوباره دربی باشد! کلا از جاهای شلوغ خوشم می آید. وقتی آن روز به استادیوم رفتم و دیدم فضا به آن بزرگی پر از تماشاگر آبی و قرمز است خیلی خوشحال شدم. یاد لیگ ایتالیا افتاده بودم...

 

استرس نداشتی؟

- (خنده)نه! من در سن سیرو با آ.ث.میلان بازی کردم. نمی گویم بازی های بزرگ راحت است ولی من از بچگی در ایتالیا بودم و دائم ما را به تماشای بازی های اینتر می بردند تا تیم بزرگسالان را ببینیم. وقتی هم در یووه بودم این اتفاق بارها برایم تکرار شد. در امپولی هم که بودم در مسابقات مهمی در سری A حضور داشتم و در همان سن سیرو یک گل هم به "دوناروما"(دروازه بان مطرح میلان) زدم.

 

چه چیز دربی خیلی برایت جالب بود؟

- همه چیزش جالب بود. کلا این خاصیت بازی های بزرگ است. وقتی یک بازی بزرگ است همه چیز آن مهم است حتی درگیری ها و یا موقعیت هایش. من در نیمه اول یک موقعیت داشتم ولی توپم مهار شد. خیلی دوست داشتم گل بزنم ولی همین که بازی را بردیم عالی بود.

 

یک ضربه ات را هم در ریباند وریا...؟

- ...خیلی خوب شد که وریا توپ را گل کرد. اگر گل نمی شد هرگز خودم را نمی بخشیدم که چرا توپ را زاویه دار نزده بودم ولی وریا کار را تمام کرد. البته توپ باز هم دوبار به تیر خورد و انگار دوست نداشت گل شود.

 

بازی با الریان را چطور پیش بینی می کنی؟

- تیم خوبی است. البته بچه های تیم گفتند چون در بازی آخر با استقلال نتیجه بدی داشتیم(یک – یک در آزادی مقابل العین با حضور 90 هزار تماشاگر!)، می خواهیم یک برد خوب بگیریم تا آن شب که هواداران تیم ناراحت از ورزشگاه رفتند را جبران کنیم.

 

فکر می کنی استقلال از گروه سختی که در آن است بالا می رود؟

- فکر کنم سخت تر از استقلال تیمی در این گروه نیست. ما بالا می رویم. البته من به چیزی بیشتر از بالا رفتن از گروه فکر می کنم و آن قهرمانی در آسیاست. شفر هم همین فکر را می کند. جپاروف هم این را به من گفته و البته خود بازیکنان ایرانی استقلال هم تلاش می کنند تا فینال و قهرمانی برویم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36rox7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیام: عاشق دربی شدم و دوست دارم دوباره دربی باشد / تا ابد که نمی توانم در استقلال باشم