تاریخ انتشار: 1396/12/02 23:17
کد خبر: 159017

حرکت عجیب بازیکنان الهلال از نگاه قانون چه حکمی دارد؟

بازیکنان تیم فوتبال الهلال عربستان پیش از دیدار تیم های استقلال و الهلال، حرکت غیراخلاقی انجام دادند.
حرکت عجیب بازیکنان الهلال از نگاه قانون چه حکمی دارد؟

درحالی در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از گروه D، تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه السیب عمان به مصاف هم رفتند که استقلالی‌ها موفق شدند با گل به خودی بازیکن سعودی به پیروزی برسند و صدرنشین گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و گروه مرگ شوند.

پس از شکست آبی های ریاض، رامون دیاز مربی این تیم اخراج شد اما نکته منفی این مسابقه، حرکت زشت بازیکنان الهلال پیش از آغاز بازی بود.

درحالی که به دلیل درگذشت 66 ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج قرار بود پیش از بازی استقلال و الهلال یک دقیقه سکوت در ورزشگاه السیب عمان انجام شود و طبق عرف رقابت های بین المللی فوتبال بازیکنان برای انجام دادن این مراسم باید در میانه زمین حضور یابند اما الهلالی ها بدون توجه به این عرف ترجیح دادند به صورت پراکنده در نیمه زمین خودشان بایستند که این امر یک توهین بزرگ محسوب می شود. البته این حرکت زشت بین سعودی ها سابقه دار است چراکه بازیکنان تیم ملی عربستان هم پیش از بازی رفت با استرالیا در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه حاضر نشدند در مراسم یک دقیقه سکوتی که به مناسبت حادثه تروریستی لندن و کشته شدن چند استرالیایی برگزار شد، شرکت کنند.

بر همین اساس گفت و گو کردیم با رضا جاودانی، وکیل حقوقی فوتبال

او در این باره بیان کرد: بعید می دانم شکایت فدراسیون فوتبال از سعودی ها به جایی برسد، زیرا در عکس های منتشر شده مشخص است آنها ایستاده اند و یک دقیقه سکوت را رعایت می کنند اما نکته منفی آن است که در عرف آنها نیست تا در میانه زمین جمع شوند و شاید این موضوع برای ما ناراحت کننده باشد.

جاودانی ادامه داد: اگر در عکس ها دقت کنید، متوجه می شوید که حتی علی الحبسی به خط دفاعی تیمش اضافه شده و یک دقیقه سکوت را رعایت کرده اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qgbaj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سجده شکر استقلالی‌ها بعد از یک پیروزی شیرین