تاریخ انتشار: 1396/11/30 14:52
کد خبر: 159357

مقایسه بین جادوگر و شهریار؛ کی بیشتر برده؟

علی دایی و علی کریمی، برای اولین بار بدون اینکه یک طرف در پرسپولیس باشد، روبروی هم قرار می‌گیرند.
مقایسه بین جادوگر و شهریار؛ کی بیشتر برده؟

 زمانی که علی کریمی سرمربی نفت شد، همه منتظر بازی او با تیم دایی بودند. اتفاقی که سرانجام، این هفته و با باشگاه سپیدرود اتفاق می‌افتد. اولین جرقه اختلافات دایی و کریمی، در اولین دوئل دو نفره آن‌ها و بازی‌های فوتسال جام رمضان زده شد و حالا، بعد از سال‌ها آن‌ها اولین تقابل‌شان به عنوان دو سرمربی را انجام می‌دهند.

دایی و کریمی هیچوقت به عنوان دو بازیکن، در مسابقه‌ای رسمی روبروی هم قرار نگرفتند. زمانی که کریمی با پرسپولیس به سطح اول فوتبال ایران آمد، دایی در آلمان بازی می‌کرد. زمان بازگشت دایی به فوتبال ایران در لیگ سوم، کریمی بازیکن الاهلی بود و سال‌های آخر فوتبال دایی در ایران را هم جادوگر در بایرن مونیخ و القطر گذراند. لیگ هشتم که کریمی به پرسپولیس برگشت، دایی سرمربی شده بود. تمام تقابل‌های دایی و کریمی در فوتبال ایران، پیش از این در موقعیت دایی به عنوان سرمربی و کریمی به عنوان بازیکن رقم خورده است.

اولین تقابل دایی و کریمی به عنوان سرمربی پرسپولیس و بازیکن استیل آذین، با تساوی بدون گل تمام شد. بازی بعدی، پرسپولیس دایی توانست با دو گل استیل آذینی که کریمی را در اختیار داشت شکست دهد. مقصر گل اول پرسپولیس در آن مسابقه، علی کریمی بود. پس از آن دایی در راه آهن، پرسپولیسی که کریمی را در اختیار داشت را برد و در پرسپولیس، تراکتورسازی که کریمی بازیکنش بود را شکست داد. تنها برد کریمی مقابل دایی، در دوئل آخر این دو نفر رقم خورد. بازی که البته کریمی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد اما تیمش با تک گل انصاری‌فرد، توانست پرسپولیس را شکست دهد.

سه برد دایی، دو مساوی و یک برد کریمی، تقابل سال‌های آخر بازی جادوگر و سال‌های ابتدایی مربیگری دایی را به نفع شهریار کرده است. حالا برای اولین بار، این تقابل دو نفره به عنوان دو مربی و در جایگاه مشابه انجام می‌شود. البته با این تفاوت که تیم دایی، با شرایط خوب و از بالای جدول روبروی سپیدرود پایین جدولی و سرمربی تازه‌اش قرار می‌گیرد.

 سابقه دوئل‌های قبلی دایی و کریمی

لیگ سیزدهم

پرسپولیس ۱-۰ تراکتورسازی

تراکتورسازی ۱-۰ پرسپولیس

دایی سرمربی پرسپولیس - کریمی بازیکن تراکتورسازی

لیگ دوازدهم

کریمی رفت و برگشت مقابل راه آهن که دایی سرمربی آن بود بازی نکرد.

 لیگ یازدهم

راه آهن ۱-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۳-۴ راه آهن

دایی سرمربی راه آهن - کریمی بازیکن پرسپولیس

 لیگ دهم

استیل آذین ۰-۲ پرسپولیس

دایی سرمربی پرسپولیس - کریمی بازیکن استیل آذین

لیگ نهم

پرسپولیس ۰-۰ استیل آذین

دایی سرمربی پرسپولیس - کریمی بازیکن استیل آذین


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjrvn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طلسم عجیب علی کریمی؛ دو تقابل هیجان انگیز که بازهم رخ نداد