تاریخ انتشار: 1402/02/18 19:47
کد خبر: 6612

تاج: مسئولان کشور برای VAR باید وارد شوند

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان کرمان بار دیگر به شرایط عجیبی که برای پیاده سازی VAR وجود دارد، پرداخت.
تاج: مسئولان کشور برای VAR باید وارد شوند

مهدی تاج در حاشیه مجموع سالیانه هیئت فوتبال استان کرمان در واکنش به سوالی درباره اینکه مسئولان فوتبال کشور نمی‌خواهند استان کرمان سه تیم ( گل‌گهر، مس رفسنجان و مس کرمان) در لیگ برتر داشته باشد، بیان کرد: اصلا به خواستن یا نخواستن فدراسیون فوتبال یا هیچ سازمان دیگری نیست. استان کرمان خودش با قابلیت‌هایش توانسته سه تیم در لیگ برتر داشته باشد. اتفاقا ما هر چقدر تیم داشته باشیم که بودجه کافی و شرایط ادامه حیات داشته باشد، بهتر است. پس این حرف درستی نیست. 
او ادامه داد: به هر حال نتایج به هفته‌های آخر می‌رسد. این همه تیم و این همه بازی هست. ممکن است تیمی نبرد و مشکلاتی برایش حادث شود و البته ممکن است مشکلات داوری هم برایش حادث شود.
تاج در واکنش به این سوال که سقف استان کرمان را کجا می‌بیند، توضیح داد: ببینید استان کرمان یک استان برخورداری است. اینکه 10 ملی پوش دارد، خیلی خوب است. 10 ملی پوش بانوان. ما برای ترویج فوتبال بانوان کلی مشکل داریم که نمی‌خواهم باز کنم ولی خیلی اذیت می‌شویم. الان ولی در استان کرمان فضایی فراهم شده که 10 ملی پوش را از یک استان داریم. خودمان هم در آسیا از مرحله اول بالا آمده ایم. در فوتسال قهرمان آسیا شده شده‌ایم و این اصلا کم نیست. من دوست دارم اینجا همینطور توسعه پیدا کند.
تاج در واکنش به این سوال که چرا اشتباهات داوری علیه سه تیم گل گهر ، مس کرمان و رفسنجان بیشتر از تیم‌های دیگر بوده است، گفت: به هر حال اشتباهات داوری همه جا هست. دوما همه می‌گویند ما ضرر کرده‌ایم. دیشب مصاحبه یکی از مدیرعاملان باشگاه های تهرانی را می‌خواندم که گفته بیشترین ضرر را ما کردیم. همه می‌گویند ضرر کردیم، سودش را چه تیمی برده معلوم نیست. این خودش مبین است. ولی اینکه داوران ما باید اشتباهات تاثیرگذار نداشته باشند و توانمند باشند، مسئله مهمی است.
او با اشاره به VAR ادامه داد: مسئله مهم بعدی VAR است که با تمام توان آنرا دنبال می‌کنیم. ولی هیچ کس هم در کشور نیست که از این مقامات مسئول کشوری بپرسد که چرا نمی‌توانید VAR را بیاورید؟! موانع شما چیست؟! حتی در موانع انتقال پول به عنوان مثال همین حالا باشگاه گل‌گهر الان آمادگی دارد، باشگاه سپاهان دارد، باشگاه ذوب‌آهن دارد، باشگاه فولاد خوزستان دارد. اصلا پولش آماده است، اما برای این انتقال، برای اینکه بتوانیم از فیفا یک چیزهایی را برای خودمان بیاوریم، همین را ما توی آن گیر کردیم. 
تاج با پذیرش اینکه نباید این مسائل را به رسانه بگوید و باید خودش برای آن راه حل پیدا کند، اضافه کرد: به هر حال وظیفه ما این است که این مسائل را حل کنیم، نباید به رسانه بگوییم که تو برو حل کن، ولی مسئولین فرق می‌کنند. اما مسئولین می‌توانند بیایند و بپرسند چه کمکی می‌توانند به فدراسیون فوتبال برای رفعش بکنند.
رئیس فدراسیون فوتبال سپس در واکنش به این سوال که سخت افزارهای شهر سیرجان را برای میزبانی از تیم ملی چطور ارزیابی کرده است، بیان کرد: من از استان یک انتظار دارم و انتظار مهم این است که یک ورزشگاه مهم ساحلی خوب جایش خالی است. با این ورزشگاه هایی که ساخته شده، خیلی کم خرج تر از این. یا یک سالن فوتسال بین المللی. الان زمینه برگزاری آسیایی فوتسال برای ایران فراهم است، اما ایرادهای خاصی داریم که استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم. باید طوری باشد که بگوییم همه را داریم.
او سپس در واکنش به سوالی درباره سیرجان ادامه داد: باید بروم و ببینم.
خبرنگار در این لحظه با کنایه به تاج گفت که با هلی کوپتر نرود که با خنده رئیس فدراسیون و تایید او مواجه شد.
مهدی تاج البته بلافاصله پس از پایان جلسه مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان کرمان به تهران بازگشته، تا در جلسه مهمی با حبیب کاشانی پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی امید ایران شرکت کند و اکنون در مرکز ملی فوتبال در غرب تهران حضور دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l9962

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج مبلغ قرارداد کی‌روش با قطر را لو داد!