تاریخ انتشار: 1401/12/18 17:08
در انزونزی اتفاق افتاد؛
کد خبر: 9515

۱۸ ماه زندان برای یک مدیر فوتبال/سرنوشت جنجالی‌ترین مسابقه!

در پی حادثه‌ای که در حاشیه یکی از مسابقات فوتبال در اندونزی رخ داد، دو مسئول برگزاری بازی به زندان محکوم شدند.
۱۸ ماه زندان برای یک مدیر فوتبال/سرنوشت جنجالی‌ترین مسابقه!

 دو تیم آرما اف سی و پرسبایا سورابایا در مهر ماه برابر یکدیگر قرار گرفتند، اما شکست آرما در این بازی باعث شد تا هواداران خشمگین این تیم به زمین هجوم بیاورند.

این اتفاق با برخورد شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آنها همراه بود و در نهایت نیروهای امنیتی با پرتاب گازهای اشک‌آور به سمت تماشاگران باعث شدند تا آنها به سمت خروجی ورزشگاه‌ هجوم ببرند و در پی همین حادثه، 135 نفر، از جمله 40 کودک، جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی هم زخمی شدند.

صبح امروز دادگاه محکومان این حادثه برگزار شد و عبدول حارس، یکی از مسئولان برگزاری مسابقه، به دلیل سهل‌انگاری مجرم شناخته و به 18 ماه زندان محکوم شد. این حکم در شرایطی صادر شد که دادستان درخواست 6 سال و 8 ماه حبس را کرده بود.

همچنین سوکو سوتریسنو، یکی از مقامات امنیتی این مسابقه نیز به دلیل سهل‌انگاری، مجرم شناخته و او هم به یک سال زندان محکوم شد.

قاضی پرونده در این باره گفت: متهم پیش‌بینی هرج و مرج را نداشت، چرا که قبلا با وضعیت اضطراری روبرو نشده بود و شغل خود را به عنوان یک مقام امنیتی به خوبی درک نمی‌کرد.

این دو فرد البته 7 روز فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر خود را نسبت به حکم دادگاه ارائه کنند.

همچنین سه افسر پلیس محلی هم که در این رویداد متهم شده‌اند، در انتظار صدور حکم خود هستند و مدیر سابق شرکتی که لیگ برتر اندونزی را اداره می‌کند نیز به عنوان مظنون معرفی شده و مسئولان در حال تحقیق روی پرونده او هستند.

این در حالی است که پلیس اندونزی، اتفاقات رخ داده در استادیوم را یک شورش توصیف کرده و گفته با وجود اینکه دو پلیس کشته شده‌اند، اما سایر پلیس‌های حاضر در استادیوم به استفاده از زور بیش از حد متهم هستند و به همین دلیل پلیس ملی اندونزی پس از این فاجعه، رؤسای محلی خود در شهر مالانگ و استان جاوه شرقی را برکنار کرد.

دولت اندونزی همچنین پس از این حادثه تمام مسابقات فوتبال را برای مدتی به حالت تعلیق درآورد و از ماه گذشته رقابت‌های لیگ این کشور بدون حضور تماشاگران از سر گرفته شده‌اند.

جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی نیز دستور تحقیق، تخریب و بازسازی استادیوم کانجوروهان (محل برگزاری مسابقه آرما اف سی - پرسبایا سورابایا) مطابق با استانداردهای فیفا را صادر کرده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2on9d4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فنرباغچه در اندیشه به خدمت گرفتن اوبامیانگ