تاریخ انتشار: 1401/11/13 16:11
کد خبر: 11094

مرگ دردناک فوتبالیست آمریکایی توسط ارتش خودی!

زندگی کوتاه ستاره فوتبال آمریکایی داستان دردناک و غم‌انگیزی دارد؛ مرگ توسط ارتش خودی!
مرگ دردناک فوتبالیست آمریکایی توسط ارتش خودی!

 پت تیلمن یک بازیکن جوان فوتبال آمریکایی بود. پت با وجود قد کوتاهش در سال آخر به عنوان بهترین مدافع در کنفرانس پاسیفیک شناخته شد. او توسط آریزونا کاردینالز در درفت سال 1998 انتخاب شد. در همان فصل اول تیلمن بازیکن کلیدی تیمش شد و در سال 2000، این آمریکایی رکورد باشگاه را در تکل (تسخیر حریف) شکست.

پیش‌بینی می‌شد که او آینده‌ای عالی داشته باشد اما پت اولین قرارداد مهم (9 میلیون دلار در سال) را رد کرد. او همچنین پیشنهاد تمدید قرارداد با آریزونا (3.6 میلیون دلار) را رد کرد. پس از پایان فصل 2001/02، این ورزشکار تصمیم گرفت دیگر هرگز لباس فوتبال نپوشد. دلیل آن حمله تروریستی 11 سپتامبر بود؛ این تراژدی او را چنان شوکه کرد که تیلمن تصمیم گرفت به ارتش بپیوندد. پت در حمله آمریکا به عراق شرکت کرد اما برخلاف انتظار سیاستمداران به منتقد عملیات نظامی تبدیل شد. پس از عراق، تیلمن برای مدت کوتاهی به وطن خود بازگشت و پس از آن به افغانستان اعزام شد. در 22 آوریل 2004 مشخص شد که این ورزشکار سابق در تیراندازی جان خود را از دست داده است.

-

طبق روایت اول؛ گروه پت در کمین طالبان قرار گرفت. آمریکایی‌ها هیچ شانسی برای زنده ماندن نداشتند. تیلمن پس از مرگ به درجه سرجوخه ارتقاء یافت و ستاره نقره‌ای به وی اهدا شد. با این حال، چند هفته بعد مطبوعات متنی از یک شنود ارتباط بی‌سیم را منتشر کردند که در آن عبارت "چرا خودشان را می‌زنند؟"  آمده بود. پس از انتشار این متن بود که تحقیقات آغاز شد.

در سال 2007 پنتاگون روایت جدیدی از شرایط کشته شدن ستاره فوتبال آمریکایی را اعلام کرد: به دلیل خرابی ماشین، تیم پت مجبور شد از هم جدا شود. آمریکایی‌هایی که با ماشین یدک‌کش مانده بودند، به اسارت طالبان درآمدند و زمانی که سربازان تیلمن به کمک آنها آمدند، آنها را با دشمنان اشتباه گرفتند و به سوی آنها آتش گشودند. سه گلوله به سر پت خورد و دو سرباز دیگر زخمی شدند.

این نسخه البته پرسش‌های زیادی ایجاد کرد؛ روزنامه‌نگاران قبلاً تحقیقات جدیدی را انجام داده بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد: «ما باید به نزدیکی سه سوراخ گلوله روی پیشانی تیلمن نگاهی دقیق بیندازیم و تلاش کنیم تا مقامات پاسخ دهند که آیا مرگ یک ورزشکار سابق NFL جنایت است یا خیر. مصاحبه با پزشکان و بازرسان نشان داد که تیلمن از فاصله نزدیکی هدف تیراندازی  قرار گرفت. همچنین هیچ مدرکی دال بر آتش دشمن در محل تیراندازی یافت نشد.»

پرسش‌ها و حقایق دیگر اضافه شد؛ دفترهای خاطرات تیلمن نابود شدند و مقامات حتی ژنرال وسلی کلارک گفت که دستور پنهان کردن شرایط مرگ فوتبالیست سابق از بالا صادر شده است.

مادر ستاره فوتبال آمریکایی نیز گفت: «دروغ در مورد پت فقط برای خانواده ما دروغ نبود، قطعاٌ برای همه مردم دروغ بود تا توجه خود را از جنایات منحرف کنند. البته می‌خواستند از رئیس‌جمهور حمایت شود تا جایگاه خود را از دست ندهد. برای مردم واقعاٌ مهم است که بدانند همه این کارها برای فریب آنها انجام شده است.»

به هر حال اظهارنظرهای رسمی درباره مرگ پت تیلمن هیچ‌گاه تغییری نکرد: مرگ پت یک اتفاق تصادفی غم‌انگیز بود!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y5aa2

آخرین اخبار